רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית

נקודות חן קיימות אצל מרבית האנשים, והן נוצרות עם השנים בגלל שלל סיבות שונות ומשונות. מרבית נקודות החן, או השומות, הללו, הן בלתי מזיקות והן מפריעות רק מבחינה ויזואלית. עם זאת, חלק מהנקודות יכולות להפוך מסוכנות עם השנים. יש חשיבות גדולה למעקב אחרי נקודות חן, זיהוי השלב בו הן עלולות להפוך מסוכנות ולטפל בהן בטרם הן גורמות לנזקים גדולים מאוד.

במקרה של חשד לרשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית, יש מקום לבחון אפשרות להגשת תביעת פיצויים באמצעות עורך דין רשלנות רפואית, ובפרט אם למטופל נגרם נזק ממשי בשל המחדלים הרפואיים שנפגע מהם.

 

מהי רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית?

מדינת ישראל היא מדינה בה הקרינה היא חזקה במיוחד, ולכן, הרבה אנשים, במיוחד בהירי עור, מתעטרים עם השנים במגוון רחב של נקודות חן ושומות במגוון צבעים, צורות וגדלים. עם זאת, חלק מהנקודות הללו עוברות תהליך הנקרא "התמרה" במה שהופך אותן למסוכנות ואפילו כפוטנציאל לסרטניות.

שינויים בנקודות חן מהוות תמרור אזהרה בולט מאוד לרופאים, ומי שמתעלם מבדיקה מסתכן ביצירת נזק למטופל שלו. כך בדיוק נוצרת רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית אשר יכולה אפילו לגרום למוות.

 

כיצד ניתן להימנע מרשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית?

האגודה למלחמה בסרטן מגדירה חמישה פרמטרים המהווים תמרורי אזהרה עבור רופאים.
רופאים אשר לא רוצים להיקלע לתיקי רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית צריכים לשים לב לשינויים המוגדרים הללו:

  1. גוון – נקודות חן אשר משנות את צבען יכולות להיות מסוכנות ומסרטנות. גם נקודת חן לה יש מספר צבעים צריכה להיבדק.
  2. גובה – נקודות חן אשר היו שטוחות, והצליחו לגבוה, הן נקודות אותן צריך לבדוק.
  3. גאומטריה – נקודת חן אשר אינה סימטרית, היא נקודה שיכולה להיות מסוכנת.
  4. גבולות – כאשר הנקודה אינה עגולה, ואין לה גבולות ברורים, יש צורך לבדוק אותה.
  5. גודל – כאשר גודלה של הנקודה הוא יותר מ-5.5 מ"מ היא עלולה להיות מסוכנת.
רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית
רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית

רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית – מחדל מסוכן

נקודת חן אשר נראית מסוכנת צריכה לעבור תהליך של בדיקת ביופסיה. הבדיקת למעשה בודקת אם השומה מסוכנת או שמא מדובר במלנומה. בכל מקרה, העדיפות היא להוציא את השומה המדוברת בתהליך כירורגי שהוא די פשוט. לכן, הסיכון הוא גדול, ואין לקחת ריזיקות בכל הנוגע לבדיקות, מעקב וטיפול של נקודות חן. רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית כמובן אינו מתרחשת במזיד, אך היא עלולה לקרות מכל מיני סיבות.

 

מתי מתרחשת רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית

העבודה של רופאים בישראל היא די אינטנסיבית, כאשר הם עובדים שעות ארוכות ונשחקים מאוד. הם נוטים לקרוא נתונים כשהם עייפים, ומעבר לכך, מתקשים לעיתים לאבחן בעיות לאחר שעות רבות של עבודה. יש רופאים שמזלזלים בנתונים, אחרים שבטוחים שמה שהם רואים הוא אינו חמור ועוד.

עם זאת, לא כל החלטה נכונה נגועה ברשלנות רפואית. רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית מתרחשת כאשר ההחלטות של הרופא לא עומדות במבחן הרופא הסביר.

 

רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית – מתי מגישים תביעת פיצויים?

רופאים אמורים לעמוד בסטנדרטים של עבודה ונהלים אשר הם מאוד ברורים. הרופא הסביר הוא רופא שיקבל החלטות זהירות בהתאם למה שהוא רואה בבדיקות. הרופאים נדרשים לקחת מידה מסוימת של בטיחות וכמובן לשלוח לבדיקות נוספות או לרופאים מומחים כאשר הם מנתחים סיטואציה שהם אינם בטוחים בה עד הסוף.

רופאים אשר לא עושים זאת, מסתכנים בהגשת תביעת רשלנות רפואית ובבדיקת הנושא בבית המשפט. ישנם תקדימים של נזק גדול אשר נגרם לתובעים, ופיצויים גדולים שהם קיבלו בעקבות כך.

 

הדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית בצורה מסודרת

הגשת תביעת רשלנות רפואית צריכה להיות מוגשת בצורה מסודרת. התביעה תעבור אצל עורך דין רשלנות רפואית אשר צריך לקבל אליו את כל החומרים, ולעבור עליהם. העדיפות היא, כמובן, לפנות לעורך דין שמכיר את תחום הרשלנות הרפואית ואף זכה בתיקים דומים בעבר. חשוב להעביר לו את כל החומר, על מנת שידע להעריך את הנזק, ויתרה מכך, ידע להוכיח את הקשר של הרופא אליו, והאם הוא עמד במבחן הרופא הסביר.

 

עבודתו של עורך דין רשלנות רפואית בניהול הליך התביעה

סכום הפיצויים המתקבל ממשפטי רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית הוא משתנה ממקרה למקרה. חלק מהמקרים מסתיימים בניתוח כירורגי ואחרים אפילו במוות, במה שגורר את המשפחה של הנפטר לבית המשפט. כמובן שהסכומים יכולים להגיע לסכומים גדולים מאוד אם אדם קיבל טיפול לא נכון, כשגם טיפול מוגזם מדי וגם חוסר מעקב נחשבים רשלנות רפואית באותה מידה.

המטרה היא כמובן להוכיח את הקשר, והעבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את אותו קשר באמצעים שונים.

 

חשיבותה של תביעת נזיקין במקרי רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית

אחד מהמסמכים שאמורים לשנות את התמונה ולהטות את הכף לטובת התובעים במשפטי רשלנות רפואית הם חוות דעת רפואיות. חוות דעת רפואיות של אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה מראים כיצד היה הרופא צריך לפעול בהתאם לסיטואציה המדוברת.

כאשר הפערים הם גדולים מדי, די ברור שיש עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית ולפיצויים גבוהים. עם זאת, לא קל להשיג את חוות הדעת הללו, אם כי עורך דין רשלנות רפואית אשר מכיר את החומר, ויש לו את הקשרים הנכונים, יכול להשיג את המסמכים בצורה מהירה ולא יקרה מדי.

 

לסיכום

נקודות חן יכולות להיות מחמיאות מאוד מצד אחד, אך גם לא יפות ויזואלית וגם מסוכנות מאוד. חשוב מאוד לבדוק אותן ולראות האם כדאי להוריד אותן. רופא אשר לא מטפל בנושא בצורה לא נכונה מסכן את חי המטופל שלו. מקרים של רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית יכולים להסתיים במוות ולכן, חשוב מאוד לנהל מעקב ולספק טיפול נכון.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית במעקב אחר נקודת חן סרטנית? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מפורט בנושא זה ובנושא של דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מקצועיים שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של