רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה

הגוף האנושי הוא מכונה ייחודית ואיכותית. אחד הדברים המצביעים על האיכות של הגוף כאמור, היא האפשרות של הגוף לסנן זיהומים ולמנוע כניסה של זיהומים בלתי רצויים למערכת הדם. בלוטות הלימפה אחראיות גם על פיתוח נוגדנים למחלות שונות. מה שמונע את חדירת הזיהומים לגוף הן בלוטות הלימפה.

התפתחות גידול סרטני בבלוטות הלימפה דורשת טיפול מהיר, במטרה להסיר את הגידולים מהר ככל האפשר. מהו סרטן בלוטות הלימפה? איך סרטן כזה מתפתח ומה הגורמים האפשריים לו? מהם התסמינים של סרטן בלוטות הלימפה? מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה? מתי ולמה יש צורך להסתייע בעודך דין רשלנות רפואית? איך לבחור עורך דין רשלנות רפואית? להלן התשובות.

אילו כשלים רפואיים עלולים להחשב כרשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה?

כמו בכל בעיה רפואית ובכל טיפול רפואי, גם בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה עלולים ליפול כשלים, שניתן להגדיר אותם כרשלנות רפואית. רשלנות רפואית כאמור יכולה להתקיים במקרים כדלקמן:

  1. אבחון שגוי שמונע ניתוח: אבחון שגוי, עלול להביא לכך שהמטופל לא יקבל את הטיפול המתאים. בעקבות כך, עלולה מחלת הסרטן להתקדם ולהפוך לבעייתית יותר עבור המטופל.
  2. אבחון מאוחר שהופך את הניתוח ללא רלוונטי: גם אבחון מאוחר של סרטן בלוטות הלימפה הוא רשלנות רפואית. אבחון מאוחר יכול להתרחש עקב אי הפניית המטופל לבדיקות מתאימות. לחילופין, אבחון מאוחר נוצר עקב פרשנות שגויה של הסימפטומים, או של תוצאות הבדיקות שערכו במטופל.
  3. טיפול כימותרפי בעקבות אבחון שגוי: קביעה שמטופל לקה בלימפומה עלולה לגרור טיפולים כימותרפיים, שהם עצמם בעייתיים. מתן טיפולים כימותרפיים בגלל אבחון שגוי הינו סוג של רשלנות רפואית.
  4. ביצוע רשלני של ניתוח לסרטן בלוטת הלימפה: כאשר הניתוח מבוצע בצורה רשלנית, או אז קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית.
  5. העדר הסכמה מדעת של המטופל לביצוע הניתוח: ביצוע ניתוח לסרטן בלוטת הלימפה כמו כל טיפול אחר, מבלי שהוסברו למטופל כל ההשלכות, עלול גם הוא להוות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה

 

סרטן בלוטות הלימפה – מה זה בעצם?

סרטן בלוטות הלימפה, או שמו המקצועי לימפומה, הוא סוג של סרטן התוקף את בלוטות הלימפה. בגוף האדם קיימות כמה מאות של בלוטות כאלה, והתפקיד שלהן הוא, כאמור, למנוע חדירה של זיהומים לגוף, התפתחות של גידול סרטני בבלוטות הלימפה, מצריך במקרים רבים כריתה של חלק מהן, ולעיתים של כולן.

ישנם שני סוגים של סרטן בלוטות הלימפה:

סרטן על שם הודג'קינס מופיע בדרך כלל אצל צעירים, ומלווה בתסמינים ייחודיים למחלה. בדרך כלל, טיפול נכון ובזמן עשוי להביא לריפוי מלא של המטופל.
סרטן שאיננו הודג'קינס מדובר בכמה וכמה סוגים של סרטן. בדרך כלל, הרופאים מאבחנים בצורה מדויקת את סוג הסרטן בלימפה. זאת משום שלכל סוג של סרטן יש טיפול שהוא ייחודי אך ורק לו.

אבחון הלימפומה, הוא סרטן בלוטות הלימפה, מאפשר כאמור הענקת טיפול יעיל, המתאים לסוג הלימפומה שאובחנה.

 

גורמי הסיכון לסרטן בלוטות הלימפה שעלולים להוביל לצורך בניתוח

סרטן בלוטות הלימפה עלול, אם הוא לא מטפל בזמן ובצורה נכונה, לגבות מחיר יקר מהמטופל. עם זאת, יש גורמי סיכון שאם מכירים אותם, ניתן לעקוב אחרי מי שנמנים עם קבוצות הסיכון, וכך לאבחן במהירות גבוהה יחסית את קיומו של הסרטן.

עם גורמי הסיכון המשמעותיים ניתן למנות:

  • מגדר: סרטן בלוטות הלימפה נפוץ יותר אצל גברים מאשר אצל נשים.
  • גיל: עם הגיל, עולה ומתגבר גם הסיכון ללקות במחלה.
  • חשיפה לקרינה: במסגרת העבודה, קרינת שמש ועוד.
  • כימותרפיה: מי שעובר טיפולים כימותרפיים, חשוף לסכנה מוגברת להתפתחות סרטן בלוטות הלימפה.
  • חשיפה לכימיקלים: עם הכימיקלים כאמור ניתן לכלול קוטלי חרקים, קוטלי עשבים ועוד. מי שעוסק בהדברה חייב, לפיכך, לנקוט באמצעים למניעת החשיפה לכימיקלים.
  • ליקויים במערכת החיסון: ליקויים במערכת החיסון הם גורם סיכון משמעותי לסרטן בלוטות הלימפה.

 

בנוסף לגורמי הסיכון הללו, יש עוד גורמים שלא הובאו כאן – בין השאר מחלות או זיהומים שונים, שעלולים להתפתח לכדי סרטן כאמור לעיל.

 

מהם התסמינים של סרטן בלוטת הלימפה שהרופאים נדרשים להבחין בהם?

בדרך כלל, התסמין הבולט ביותר והמוכר ביותר לקיום סרטן בלוטות הלימפה הוא נפיחות מוגברת של בלוטות הלימפה – נפיחות שרק הולכת ומתגברת ככל שהמחלה מתקדמת. נוסף על הסימן הברור הזה, יש סימפטומים נוספים למחלה:

  • חום בלתי מוסבר או הזעה בלילות
  • אובדן תיאבון, עייפות וירידה במשקל
  • שיעול מתמשך
  • קוצר נשימה
  • כאבי בטן חמורים, עם או ללא התפתחות של גוש בבטן.

 

גם אם מתגלה רק חלק מהתסמינים אצל מטופל, חשוב לבצע בדיקה יסודית. הבדיקות כוללות ביצוע ביופסיה מבלוטות הלימפה החשודות. בנוסף, בדיקות אולטרסאונד ובדיקות CT משלימות את התמונה.

 

איך מתכוננים לתביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה?

הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה, כרוכה בהכנת חומרי התביעה הבאים:

  • נתונים רפואיים: בשלב הראשון, יש לאסוף את כל הנתונים הרפואיים הנוגעים להליך הניתוחי שעבר המטופל.
  • חוות דעת של רופא מומחה: רופא מומחה הוא איש מקצוע מיומן, המהווה אוטוריטה בתחומו. הרופא המומחה יגבש קביעה באשר לקיומה או העדרה של רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה.

לאחר איסוף הנתונים וקבלת חוות דעת מרופא מומחה, מגיע הזמן לגבש את כתב התביעה. בשלב זה כמו ביתר השלבים המקדימים, מומלץ להסתייע בעורך דין רשלנות רפואים שצבר ניסיון בליווי תביעות נזיקין בתיקים דומים.

 

שוקלים להגיש תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה? פנו לעורך דין תחילה

הגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה איננה עניין שגרתי. במרבית המקרים, הניתוחים מבוצעים על פי הפרוטוקול, בין אם הם מצליחים ובין אם לאו. עם זאת, אם מתעוררים חשדות שאכן יש מקום להגשת תביעה, זה בדיוק הזמן ליצור קשר עם עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין כאמור יתחיל בבדיקת העובדות ויחתור לקראת קבלת החלטה אם אכן יש סיכויים להצלחת התביעה.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת הלימפה? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של