רשלנות רפואית מפרצת במוח

המוח מהווה את מרכז השליטה של הגוף, וכמו כל חלק אחר בגוף, גם הוא נתון לפגיעה ואפילו מועד לפורענות בחלקו. אחת הבעיות המסוכנות ביותר שעלולות לקרות למוח היא מפרצת, או אניוריזמה בשפה המקצועית. מפרצת במוח היא למעשה תופעה בה חלה התרחבות של אחד מכלי הדם המוחיים, כתוצאה מהחלשות הדופן.

אנשים סובלים ממפרצת במוח לרוב לאחר גיל 40, וזהו אינו מצב מולד, אלא מצב שנוצר כתוצאה מלחץ גבוה של זרימת דם. האבחון והטיפול במפרצת במוח חייבים להיעשות במהירות, ומכאן שרשלנות רפואית מפרצת במוח יכולה לגרום לנזק רב ובלתי הפיך.

כיצד ניתן למנוע מקרים של רשלנות רפואית מפרצת במוח?

כדי להימנע ממצב של רשלנות רפואית מפרצת במוח רופאים צריכים לשים לב לגורמי הסיכון אצל המטופלים שלהם. מטופלים שמנהלים אורח חיים לא בריא, או כאלה שמגיעים עם מצבים מולדים מסוימים, מגיעים עם סיכוי גבוה יותר במפרצת במוח, וכדי למנוע זאת, צריכים לעבור מעקב אשר מנטר את המצב הרפואי שלהם.

גורמי הסיכון הם אלו:

  1. יתר לחץ דם
  2. גיל מבוגר
  3. השמנה
  4. צריכת קוקאין
  5. עישון
  6. צריכה מופרזת של אלכוהול
  7. מחלות גנטיות מסוימות
  8. טראומות

 

רשלנות רפואית מפרצת במוח – התסמינים שהרופא חייב להתייחס אליהם

יש מגוון רחב של סימפטומים אותם אפשר לחבר למפרצת במוח, וגם שם, רופאים צריכים לבצע עבודה נכונה של אבחון כדי להימנע מתביעת רשלנות רפואית מפרצת במוח אשר תוגש בבית המשפט. אנשים אשר מאבדים תחושה בפנים, ויש להם כאבי ראש קשים ו/או פרכוסים, חייבים להיבדק לעומק.

תסמינים נוספים כמו בעיות ראיה, נימול בגפיים, בעיות זיכרון ובעיות דיבור גם כן יכולים להצביע על החלשות הדופן במוח ועל אופציה של מפרצת במוח בהמשך. רק כך אפשר להיות עם היד על הדופק.

רשלנות רפואית מפרצת במוח
רשלנות רפואית מפרצת במוח

רשלנות רפואית מפרצת במוח – חשיבות האבחון המהיר

דרגות הסיבוך במצב של מפרצת במוח הם שונים, כאשר התסריט הקיצוני ביותר הוא קריעה של הדופן באופן מוחלט. הסכנה במקרה הזה היא גדולה ומיידית, וצריכה לקבל טיפול חירום רפואי בהקדם האפשרי, שכן האדם יכול לדמם במוחו ולמות בזמן קצר מאוד.

אנשים אשר מגיעים למיון עם קרע במפרצת המוח מרגישים כאבי ראש חמורים ופתאומיים, רגישות יתר לאור, אובדן הכרה, פרכוסים, נוקשות עורפית ובלבול גדול. במקרה כזה, הרופא צריך לאבחן את הבעיה ולהכניס את המטופל לניתוח חירום על מנת לטפל בבעיה. כל סיטואציה אחרת מסכנת את הרופא בתביעת רשלנות רפואית מפרצת במוח אשר תוגש על ידי המטופל או משפחתו.

 

רשלנות רפואית מפרצת במוח בעקבות מתן תרופות לא מתאימות

הסיבות למפרצת במוח אינן ידועות לרפואה המודרנית, אך ידוע כי להופעתה תורמים לחץ רב, הבעת רגשות חזקים של התפרצות של כעס, הרמת משקל כבד או מאמץ פיזי מוגזם וכן שימוש לא נכון בתרופות.

בנוגע לשימוש לא נכון בתרופות, גם כאן ייתכן מצב של רשלנות רפואית מפרצת במוח שכן אם הרופא נתן למטופל תרופה אשר מתנגשת עם תרופה או מצב רפואי אחר, הרי שהוא לא עושה את עבודתו וגורם למטופל שלו נזק רב. גם במקרה כזה, הגשת תביעת רשלנות רפואית היא מתבקשת מבחינת המטופל.

 

רשלנות רפואית מפרצת במוח – מתי כדאי להגיש תביעת רשלנות רפואית?

בהרבה מקרים, אנשים ירגישו שהטיפול הרפואי אשר קיבלו אינו תואם את הסטנדרטים הרפואיים המקובלים כיום. עם זאת, לא כל טיפול רפואי לקוי, בעיני המטופל, הוא כזה שנכנס להגדרה של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית לא נעשית במזיד, ורופאים לא מנסים לפגוע במטופלים שלהם.

עם זאת, לעיתים יש גורמים כאלו ואחרים, כמו עייפות, חוסר זמן, חוסר ידע או מקצועיות, או יוהרה, שמונעים מהם לתת את הטיפול ההגיוני למטופלים שלהם. במקרים כאלה, יגיש המטופל תביעת רשלנות רפואית ויהיה לו סיכוי טוב לזכות במשפט.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית בצורה נכונה?

הגשת תביעת רשלנות רפואית צריכה להגיע לאחר בדיקה האם הרופא או הצוות הרפואי עמדו במבחן הרופא הסביר. כלומר, מה הרופא היה אמור לעשות, והאם ההחלטה הסבירה וההגיונית התקבלה, גם אם הייתה לא נכונה.

לשם כך, עורך דין העוסק בתיק ימציא חוות דעת רפואית מקצועית, שאומרת כיצד היה צריך לנהוג במקרה הספציפי הזה. את חוות הדעת האלה לא קל להשיג, ורק עורכי דין איכותיים ובעלי זיקה לתחום יצליחו לעשות זאת.

 

מה תפקידו של עו"ד רשלנות רפואית בהגשת תביעת פיצויים?

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר שבין הנזק שנגרם למטופל, או למשפחה שלו במקרה שהוא הלך לעולמו, ולקשר אותו לעבודת הצוות הרפואי. הוכחת הקשר היא מורכבת והעדיפות היא לקחת את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום באופן ספציפי.

הוא מגיע מוכן יותר למשפט, יש לו מוניטין וקשרים להשגת חוות הדעת הרפואית, והוא ידע להתמודד עם החומרים שיספקו לו התובעים בצורה אופטימלית.

 

תביעת רשלנות רפואית מפרצת במוח – פיצויים ועלויות

הגשת תביעת רשלנות רפואית היא בעייתית מכיוון שהיא מערערת את המערכת הרפואית, שבבסיסה אמורה להגן ולטפל בנו. עם זאת, גם רופאים הם בני אדם, שלוקחים החלטות שגויות ברגעים שונים בחיים. אם ההחלטות הללו נעשו בגלל אי עמידה בפרוטוקולים ובשיקול דעת מוטעה שגרם לנזק גדול, אזי שהתביעה מוצדקת. סכומי הפיצויים משתנה ממקרה למקרה, ויכולים להגיע להרבה מאוד כסף שמכסה על הנזק הפיזי והנפשי, ועל עוגמת הנפש.

 

רשלנות רפואית מפרצת במוח – אחריות הרופאים

מפרצת במוח היא מצב רפואי מסוכן, אשר אבחון וטיפול נכון בו יכול להציל חיים. רופאים חייבים לעבוד בצורה נכונה ולהכיר את גורמי הסיכון, התסמינים והבעיות השונות, ולספק את הטיפול הנכון והאיכותי ביותר. אם התהליך היה לא נכון, מסיבה שהיא אינה עבודה מקצועית, אזי שהגשת תביעת רשלנות רפואית היא מתבקשת.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית מפרצת במוח? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של