רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים

גוף האדם מורכב ממערכת מסועפת של איברים וכלי דם המובילים את הדם ממקום למקום. כלי הדם הראשי והמרכזי בגוף הוא האאורטה, או אבי העורקים, שמחובר ללב וממנו מופץ דם לכל האזורים השונים בגוף. כל נזק שנגרם לאבי העורקים הוא כמובן נזק קשה מאוד שיכול לגרום למוות, וזה כולל מפרצת באבי העורקים.

מפרצת באבי העורקים היא התרחבות של אותו כלי דם חשוב, שנגרמת בעקבות היחלשות של הדופן. יש מספר סוגים של מפרצות באבי העורקים, כאשר השכיחה ביותר היא המפרצת הבטנית. מדובר במצב רפואי שמצריך טיפול מיידי ויעיל, ומכאן שרשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים יכולה לגרום למוות מהיר של המטופל.

איך נמנעים ממקרי רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים?

כדי להימנע ממקרים של רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים על הרופאים לזהות גורמי סיכון ולנסות לבצע טיפול מקדים באמצעות שינוי אורח חיים. יש כמה גורמי סיכון בולטים מאוד שכדאי להכיר, גם מהצד של המטופלים שרוצים למנוע את המצב מסכן החיים הזה:

  1. היסטוריה משפחתית
  2. עישון
  3. לחץ דם גבוה
  4. כולסטרול גבוה
  5. מחלות גנטיות שונות
  6. טראומה
  7. דלקות לא זיהומיות בדופן אבי העורקים
  8. טרשת עורקים
  9. מחלות זיהומיות

 

רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים – התפתחות איטית

מפרצות באבי העורקים לא חייבות לקרות ברגע, והן יכולות גם להתפתח אט אט עם השנים. גם בנושא התסמינים לא חייבים לראות שינוי מהותי, וההתפרצות יכולה להגיע ברגע. הדבר החכם לעשות הוא לשמור על אורח חיים בריא עד כמה שניתן, עם דיאטה נכונה, ספורט, והורדה של עישון וצריכת אלכוהול או סמים למינימום.

עם זאת, הופעת תסמינים יכולה להעיד בצורה חד משמעית על היווצרות של מפרצת, שיכולה להתפרץ בימים הקרובים. לכן, רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים כוללת גם התעלמות מתסמינים ברגע האמת.

רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים
רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים

רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים – התסמינים שהרופאים חייבים לזהות

יש מגוון רחב של תסמינים בולטים המעידים על היווצרות איטית של מפרצת, כמו כאבים חזקים בחזה, בגב, בבטן או בין השכמות, מכיוון שמדובר במיקומים הבולטים של היווצרות מפרצות. רופא אשר מזהה תסמינים ורואה שאותו אדם נמצא באוכלוסיית הסיכון, צריך לבצע טיפול מיידי כדי למנוע מצב מסכם חיים. במקרים כאלו, רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך למטופל, ויש להתייחס לכך ברצינות מרבית.

 

מתי מגישים תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים

רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים אינה מתרחשת בכוונה מכיוון הצוות הרפואי. הצוות מנסה לטפל במצב, לזהות אותו מוקדם ולהציל את החיים של המטופל, אך לא תמיד זה מסתייע. הרופאים לעיתים לא מספיק מקצועיים, לא מזהים את הבעייה, לא מאבחנים נכון ובוחרים בדרכי טיפול לא נכונות.

כאשר הפעולות שלהם לא מתיישבות עם הדרך בה היה פועל הרופא הסביר, אזי שיש בעיה שלרוב תגרור תביעת רשלנות רפואית אשר תתברר בבית המשפט.

 

תחומי האחריות של עורך דין רשלנות רפואית בהגשת התביעה שלכם

ההגשה של תביעת רשלנות רפואית חייבת להיות ממוסמכת ומסודרת וכמובן, להיעשות דרך עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בעניין באופן ספציפי. עורכי הדין הללו מגיעים עם ידע רב וניסיון, שמסייעים להם לדעת כיצד לפעול בעת המשפט.

הם יודעים לנתח את המצב, לזהות את החולשות של הנתבעים ולהשיג ללקוחות שלהם סכומי פיצויים גבוהים מאוד. בחלק מהמקרים, המטופלים הולכים לעולמם, ומי שמקבל את הפיצויים על שנים של טיפולים ועל עוגמת הנפש אלו הם בני המשפחה של הנפטר. בכל מקרה, הטיפול במקרים הללו דורשים עדינות גדולה, רגישות, אך גם אסרטיביות מול גופים רפואיים שהם לרוב גדולים וחזקים מאוד.

 

רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים – נקודות הכשל

הנושא של רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים יכול לקרות בשלבים שונים של האבחון והטיפול. מעקב רשלני אחר אנשים עם גורמי סיכון מהווה את אחת הסיבות העיקריות לכך שהעניין בכלל קיים. רופאים שהם אינם מקצועיים מספיק, או יהירים ולא מבקשים חוות דעת שנייה, גורמים המון נזק למטופלים שלהם.

רופאים שלא מתייחסים לסימפטומים מתוך סברה שמדובר בבעיה רפואית אחרת חייבים ללמוד לשים את האגו בצד ולבקש אחר חוות דעת נוספת. פענוח שגוי הוא בעייתי, אך לעיתים נעשה בתום לב, וישנה גם רשלנות של טיפול תרופתי לקוי, או סיבוכים בניתוח בגלל רשלנות שיכולים לגרום גם הם נזקים.

 

תביעת רשלנות רפואית – חשיבותה של השגת חוות דעת מרופא מומחה

תביעת רשלנות רפואית אשר מתבררת בבית המשפט יכולה להיות סיפור די מהיר, אם וכאשר מספקים חוות דעת רפואית מקצועית. לחוות הדעת המקצועיות יש משקל רב מבחינת השופטים, וכאשר עורך דין רשלנות רפואית מצליח להביא חוות דעת איכותית, הוא מטה את הכף לטובת התובעים בצורה משמעותית.

את חוות הדעת הללו לא קל להשיג, מפני שהרופאים לא ממהרים לכתוב אותן כדי לא לפגוע בקולגות שלהם, או בשמם הטוב. לכן, העבודה עם עורך דין עם התמחות ספציפית היא קריטית, מכיוון שיש לו את הקשרים הנכונים שיכולים לתת את הערך המוסף בנושא הזה.

 

רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים – להימנע ממצב חירום

מפרצת באבי העורקים זהו מצב חירום רפואי שיכול להתפתח גם לקרע של הדופן, או לדיסקציה של אבי העורקים ובכך לסכן את חייו של המטופל. טיפול איכותי ואבחון מוקדם יכולים למנוע את המצב הזה, ורופאים צריכים להשתדל מאוד ולעזור למטופלים שלהם לא להגיע לכך.

רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים מתרחשת כאשר רופאים לא עומדים בפרוטוקולים המקובלים, ומנהלים את הטיפול ברופא באופן קלוקל. במצב כזה, חייבים להגיש תביעת רשלנות רפואית ולהיעזר בעורך הדין המתאים, כדי לייצר את המעטפת הנכונה לקבל הפיצויים, אשר יעזרו בהתמודדות הפיזית, הנפשית ועם עוגמת הנפש שיצר המצב הקשה.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית מפרצת באבי העורקים? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של