רשלנות רפואית מחלת קוליטיס

קוליטיס זו מחלת מעי דלקתית הפוגעת באיכות חייהם של אנשים רבים בישראל ובעולם בכלל. מדובר במחלה כרונית שמקשה על קיומה של שגרה תקינה הן בהיבטים פיזיים והן בפן הנפשי. מאחר ומחלת הקוליטיס נוטה ללוות אנשים למשך שנים ארוכות, המחלה מצריכה אבחון מדויק ומעקב שוטף ועקבי אחר מצבו הבריאותי של החולה.

בהיעדר אבחון ראוי ומעקב כנדרש, חולי קוליטיס חשופים לנזקים קשים לבריאותם ופגיעה מרחיקת לכת באיכות חייהם. במידה ואתם סבורים כי אתם או מי מיקיריכם נפגעת מרשלנות רפואית מחלת קוליטיס, זה הזמן לפנות להתייעצות משפטית עם עורך דין המתמחה במקרי רשלנות רפואית מחלת קוליטיס, ולבדוק כיצד ניתן להגיש תביעת פיצויים.

החיים בצילה של מחלת הקוליטיס

מחלקת קוליטיס היא מחלה אוטואימונית כרונית, המאופיינת בהתקפים תדירים עם תקופות של הפוגה בין התקף למשנהו. זוהי מחלה שפוגעת בדפנות המעי, ויוצרת תהליך דלקתי בדרכי העיכול. דלקות קוליטיס פוגעות למעשה, בכל חלקי המעי  – החל מאזור הרקטום ועד למעי הגס, כשלעתים גם המעי הדק נפגע בתהליך. חולי קוליטיס נוטים לסבול מאוד ממגוון תסמינים שמקשים מאוד על חייהם, לרבות:

  • שלשול
  • כאבי בטן
  • דמם רקטלי
  • עליית חום
  • תשישות
  • אובדן תיאבון
  • ירידה במשקל

אלו הם רק מקצת התסמינים שחווים חולי קוליטיס כאשר ישנם תסמינים נוספים, וכולם משבשים באופן חמור ביותר את שגרת יומם של החולים במחלה.

 

המקומות שבהם רשלנות רפואית עלולה להצטלב עם מחלת קוליטיס

רשלנות רפואית מחלת קוליטיס עלולה לבוא לידי ביטוי בכל שלב משלביה של המחלה, החל משלב האבחון, דרך שלב הטיפול במחלה, וכלה בשלב ביצוע המעקב אחר מצבו של החולה.

באופן זה, לצורך העניין, רשלנות רפואית מחלת קוליטיס עשויה להתבטא באבחון שגוי של המחלה, איחור באבחון המחלה, פענוח לא תקין של בדיקות, מתן טיפול שאינו מתאים למחלה או לדרגת חומרתה, אי מתן המלצות לשינוי אורח החיים לחולה, וכן ביצוע ניתוח מיותר, לא מתאים או כושל.

רשלנות רפואית מחלת קוליטיס
רשלנות רפואית מחלת קוליטיס

מתי ניתן לטעון לרשלנות רפואית מחלת קוליטיס?

חשוב לסייג ולומר כי לא כל טעות אנוש מצד הרופא המטפל בהכרח תיתפס מבחינה משפטית כפעולה רשלנית. מקרים שהם בבחינת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס הם רק כאלו שניתן להוכיח בהם מעבר לכל ספק, כי חלה סטייה מן הסטנדרטים המקצועיים המקובלים ופרוטוקול הטיפול שרופאים המטפלים בקוליטיס נדרשים לפעול על פיו.

 

רשלנות רפואית מחלת קוליטיס באבחון המחלה

על מנת לאבחן את מחלת הקוליטיס, הרופא המטפל באדם המדווח על התסמינים שצוינו מעלה, להפנות אותו לבדיקות שונות לטובת אבחון המחלה. בין הבדיקות שמאפשרות אבחון של מחלת הקוליטיס ישנן בדיקות דם, בדיקת צואה ושאר בדיקות שנחשבות פולשניות יותר, כדוגמת בדיקת קולונוסקופיה.

באמצעות הבדיקות הללו ניתן לאבחן את מחלת הקוליטיס ברמת סבירות גבוהה, אך כמובן, מבלי שהרופא המטפל יפנה את החולה להיבדק, אין הרבה מה לעשות.

 

חשיבות האבחון המוקדם של מחלת הקוליטיס

האבחון של מחלת הקוליטיס חייב להיות בשלביה המוקדמים, היות ובהיעדר טיפול הולם בתסמיני המחלה, עלולים להיווצר שלל סיבוכים ותופעות לוואי קשות בגוף החולה. בין הסיבוכים שנגרמים לעיתים בעקבות אבחון מאוחר של קוליטיס, אנו שומעים על הצורך בניתוח לכריתת חלקים מהמעי הגס, עד כדי כריתה מלאה שללא אבחון במועד, הופכת לעתים לדרך היחידה למניעת הישנותה של הדלקת.

 

מתי מגישים תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית במחלת קוליטיס?

כאשר מובאת לידיעתו של עורך דין רשלנות רפואית תביעה העוסקת ברשלנות רפואית במהלך מחלת הקוליטיס, עליו לאסוף את כל המידע הקיים בתיק, לרבות פענוח בדיקות, אבחון המחלה, הטיפולים שנעשו וכל נתון אשר יוכל להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו במציאות.

על עורך הדין להוכיח, במהלך המשפט, כי קיים קשר ישיר בין הנזק שנגרם למטופל לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה במקרה הספציפי שלו. לרוב, משפטים העוסקים ברשלנות משפטית הינם משפטים ארוכים, מכיוון שהם כוללים מונחים מקצועיים ומידע רפואי רב, אשר נדרש בהם ידע רב.

לשופט, המנהל את המשפט אין את הכלים המקצועיים בכדי לשפוט מצבים מורכבים אלה, ולכן הוא יידרש להתבסס על חוות דעת של מומחים בתחום.

 

כך תוכיחו בבית המשפט שהתרחשה רשלנות רפואית מחלת קוליטיס

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס הינה קריטית ומשמעותית להצלחת המשפט, במובן של קביעת תשלום פיצויים. כדי להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל כפי שהיה מצופה ממנו לפעול בתיק האמור, נדרש עורך הדין לעדים מומחים בתחום, גסטרולוגים אשר תחום מומחיותם היא מחלת קוליטיס, אשר יתנו את חוות דעתם המקצועית. מומחים אלה יכולים לגרום להצלחת המשפט, במובן של תשלום דמי פיצויים לתובע בסופו.

 

קווים מנחים למתן חוות דעת מקצועית בתביעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס

את חוות הדעת יש לכתוב באופן מקצועי ועקבי, בכדי ששומעי המשפט יוכלו לעקוב אחר השתלשלות המקרה, לנתח את אופן פעולתו של הרופא, ולהדגים את הפעולה החריגה שנעשתה בהשוואה למקרים דומים אחרים אשר תוצאתם הייתה שונה. כמו כן, המומחים המקצועיים יכולים לחוות את דעתם ולהעריך את הנזק שנעשה למטופל, למדוד אותו ולקבוע את אחוזי הנכות שיקבעו לו.

 

כיצד נקבע סכום הפיצויים לנפגע בתביעת רשלנות רפואית מחלת קוליטיס?

על פי אחוזי הנכות ייקבעו גובה דמי התשלומים, כדי שיוכלו לשפר את איכות חיי המטופל ולדאוג לטיפולים נוספים, אם אפשרי. יש לזכור כי עלות חוות הדעת של המומחים הינה יקרה, מכיוון שרבים מהרופאים לא מעוניינים לצאת כנגד הקולגות שלהם. עם זאת, עלות חוות הדעת יכולה להצדיק את עצמה, כאשר היא ומובילה לגובה פיצויים גדול יותר.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית מחלת קוליטיס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע מלא בנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שישמחו לסייע לכם להגיש תביעת פיצויים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה בחלוק

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של