רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

הזקנה מביאה עימה הרבה מחלות שונות ומורכבות, אשר אנשים צריכים להתמודד איתן. אחת מהן היא מחלת הסקלרודרמה, שפוקדת לרוב אנשים מבוגרים בין הגילאים 35 ו – 65, ופוגעת בממוצע בכ – 3 אנשים מתוך 100 אלף. יותר נשים חולות במחלה מאשר גברים, והיא פוגעת בעיקר בעור.

מדובר במחלה ששמה לקוח מהשפה הלטינית ופירושו: "עור עבה". זוהי מחלה כרונית ודלקתית, המשפיעה גם על העור של החולה וגם על איבריו הפנימיים. המחלה מתבטאת בהופעת כתמים בצבע שנהב על העור, אשר גורמים לו להיראות קשה וסדוק. קל לזהות את המחלה ולטפל בה, ולמרות זאת, עדיין נשמעים דיווחים על מקרים לא מעטים של רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה.

חשיבות האבחון המוקדם במחלת הסקלרודרמה

הסקלרודרמה מגיעה בשתי צורות עיקריות, במה שמשפיע גם על אופן הטיפול במחלה:

  1. סקלרודרמה מוגבלת היא כזו שמשפיעה בעיקר על הידיים, הרגליים ואזור הצוואר והפנים (אזורים חשופים), ולעיתים כוללת גם לחץ דם ריאתי.
  2. סקלרודרמה מופשטת היא סוג של המחלה שהיא נדירה יותר, והיא מאופיינת בהתפשטות בכל חלקי הגוף, כמו גם על איברים פנימיים, דבר שיכול לפגוע בתפקוד הגוף, ואף להגיע למצב של מוות.

כאמור, האבחון והטיפול במחלת הסקלרודרמה צריכים להיות מדויקים והמטרה היא לא לתת לה להגיע למימדים של סקלרודרמה מופשטת שעלולה להביא למוות. אם המחלה מגיעה לאיברים פנימיים כמו הוושט, הלב והריאות, סיכויי ההחלמה הם נמוכים מאוד. רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה היא כזו שיכולה לגרום לנזקים גדולים מאוד, ולכן יש לנהל מעקב.

 

מי עלול להיפגע מרשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה?

הרפואה המודרנית לא יודעת להגיד למה מתפתחת מחלת הסקלרודרמה. היא אמנם נפוצה יותר אצל אנשים שנושאים גנים של אנשים שחלו במחלה, אך זה איננו דבר מובהק. הדבר החכם ביותר עבור אנשים שמשפחותיהם סובלות מהמחלה, הוא לבוא ולהיבדק אחת לתקופה כדי לשלול את המחלה ו/או לטפל בה בשלב מוקדם, לפני שהיא הופכת למופשטת ומתחילה להדביק את האיברים הפנימיים, דבר שהופך אותה למסוכנת.

רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה
רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה בשלב הבדיקות הראשוניות היא נפוצה יותר, שכן התסמינים הם מאוד בולטים.

 

רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה המתבטאת בהתעלמות מתסמינים בולטים

אנשים הסובלים מסקלרודרמה מגיעים לרופאים עם כתמים מאוד בולטים על העור, או לכל הפחות עם עור אדום ונפוח, עייפות קשה, חום, כאבי שרירים וכאבי פרקים. כאשר כל האלמנטים הללו מתחברים, על רופא המשפחה להפנות את המטופל לרופא עור, על מנת שיוכל לזהות את המחלה הדי נדירה באופן ספציפי יותר.

אלו תסמינים שאסור להתעלם מהם, והרופא הסביר חייב לשלוח את המטופל לבדיקות לאישוש או שלילת המחלה. כל פעולה אחרת גובלת במקרה של רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה באופן מובהק.

 

ההשלכות החמורות של רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

שלבי ההתפתחות של הסקלרודרמה הם איטיים אך ברורים מאוד. תחילה, מתחילה תסמונת הריינו, שבה יש התכווצות של כלי הדם, שבהם קצות האצבעות הופכות ללבנות, אח"כ כחולות ולבסוף אדומות. המעורבות העורית היא הראשונה, ואז מגיעים כאבי השרירים והכתמים העוריים.

בהתפתחות המתקדמת של המחלה, היא מגיעה ראשית אל הלב, ואז לכליות ולריאות, ומשם כבר קשה מאוד לחזור לאחור. כאמור, ככל שמאפיינים ומזהים את המחלה מוקדם, יודעים כיצד לטפל בה, ונמנעים ממצב של נזק בלתי הפיך לחולה שעלול להוביל גם לתביעה נזיקין בגין רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה.

 

הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

רופאים רבים אשר לא מכירים מספיק את המחלה, יכולים לפעול שלא כמו הרופא הסביר. הם יכולים ללכת על פרקטיקה של טיפול נקודתי בבעיית העור, ולהתעלם מהאפשרות של התפתחות אינטנסיבית של המחלה באיברים הפנימיים.

כאשר אנשים מרגישים שלא ניתן להם הטיפול הנכון, הן בשלב האבחון, והן בשלב הטיפול, יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית ולנסות להוכיח שהיה קשר בין החלטת הרופא לגבי הטיפול, או חוסר האבחון הנכון, לבין הנזק הבלתי הפיך שנגרם למטופל.

 

המסמכים הרלוונטיים להגשת תביעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

תביעת רשלנות רפואית חייבת לכלול את כל המסמכים הרלוונטיים ולהראות את דרך הטיפול שנבחרה על ידי הרופא. אם מדובר בדרך טיפול שלא עומדת בקנה אחד עם ההחלטות של הרופא הסביר, אזי שיש כאן מקרה שיכול להיגמר עם פיצויים.

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא להוכיח את הקשר שבין העבודה הקלוקלת, כביכול, של הרופא, לבין הנזק של המטופל. ברפואה, אם יש ספק, אין ספק, ויש לעשות את המירב כדי לחקור ולגלות מה מפריע למטופל. בבעיות עור, קל לנסות ולתת משחות, ולא לחקור עד הסוף את הנושא, וכאן יש בעיה מובנית.

 

כיצד עורך דין רשלנות רפואית משפר את סיכויי ההצלחה בתביעה?

סכומי הפיצויים המתקבלים במקרים של רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה משתנים ממקרה למקרה. כמובן שככל שהזמן עובר, המחלה הופכת מסוכנת יותר, כך שיש הרבה מקרים בהם הוגשה תביעת רשלנות רפואית על ידי משפחת הנפטר. הפיצויים יכולים להיות גדולים מאוד אם אפשר להוכיח את הקשר הזה ולכן, חשוב לעבוד עם עורך דין רשלנות רפואית איכותי שיודע גם לספק את הערך המוסף.

 

הערך המוסף של עורך דין רשלנות רפואית בתביעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה

הערך המוסף, מבחינת עורך דין רשלנות רפואית איכותי, היא היכולת לספק חוות דעת רפואיות מקצועיות של אנשים בעלי שם. באמצעות אותן חוות דעת, שמספרות כיצד צריך לפעול מומחה בתחום בסיטואציה דומה, אפשר להגדיל בצורה משמעותית את הסיכוי לזכות במשפט. רופאים מומחים לא ממהרים לכתוב את חוות הדעת האלה, אך בעזרת עורך דין טוב, שמנצל את קשריו ויכולותיו, אפשר לעשות זאת.

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית מחלת סקלרודרמה? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם לממש את זכויותיכם במלואן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחלה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של