רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

אחד המצבים הרפואיים הקשים והמורכבים ביותר שידועים לאדם הוא שיתוק מוחין. שיתוק מוחין הוא למעשה תופעה רפואית של מקבץ הפרעות נוירולוגיות חשוכות מרפא, אשר באות לידי ביטוי בתקשורת לקויה בין המוח לשרירים. זוהי תופעה ששכיחה בשיעור של 0.2 אחוזים בלידות בעולם המערבי, והמציאות היא, שבהרבה מקרים כאשר הורים מגלים על ההפרעה בעובר, הם מחליטים להפסיק את ההריון.

ההורים מודעים לקושי שיחווה הילד, לצד הקושי הבלתי נתפס שלהם בגידול ילד הסובל מן השיתוק, ובוחרים, בהחלטה מודעת ובהתייעצות עם הרופא, להפסיק את ההריון. מצב של רשלנות רפואית ושיתוק מוחין יכול להביא לכך שהמידע הרלוונטי לא מועבר להורים במועד או בכלל, והלידה מתבצעת בסופו של דבר, למרות הסיכונים וללא מודעות מספקת למשמעויות הנגזרות מהם.

החיבור בין רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

המפגש בין רשלנות רפואית ושיתוק מוחין מתקיים בעיקר בשלב ההריון המוקדם, אז אמור לעלות הצוות הרפואי על בעיה בעובר. כאשר האולטרסאונד הראשון או סקירות המערכות השונות מראות על בעיות, יש צורך לבצע בדיקות מתקדמות כדי להבין מה מצב העובר.

היולדת לרוב תצטרך לעבור בדיקת מי שפיר ו/או בדיקות גנטיות מתקדמות כדי להבין את סוג ההפרעה והחומרה שלה, ולאחר מכן, לקבל החלטה מושכלת, שהיא אינה תמיד קלה. יש מקרים בהם ההורים מחליטים להמשיך בהריון, וההחלטה היא אך ורק שלהם.

 

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין – בנקודות שונות בהריון

יש כמה נקודות זמן במהלך ההריון בהם ישנה התנגשות בין רשלנות רפואית ושיתוק מוחין וגם ההורים צריכים להיות ערניים לכך:

  1. עוד לפני הלידה, ייתכן והצוות הרפואי לא יזהה אי ספיקה שלייתית או בעיות בחבל הטבור, אשר יכולים להוביל למצב של שיתוק מוחין.
  2. יש מקרים במהלך הלידה בהם הצוות הרפואי לא מזהה מצוקה שעלולה לגרום לשיתוק מוחין.
  3. לידת מלקחיים או ואקום אשר לא מבוצעת קשורה יכולה לגרום גם היא לשיתוק מוחין.
  4. רופאים אשר מזהים מצוקה, אך לא מפנים לניתוח קיסרי.
  5. לאחר הלידה – צהבת או דלקת קרום המוח ללא טיפול.
  6. חוסר זיהוי של פרכוסים שלאחר הלידה.
רשלנות רפואית ושיתוק מוחין
רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין – לא במזיד

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין אלו דברים שלא קורים במזיד, אלא אך ורק בגלל עבודה לקויה של הצוות הרפואי. בישראל, הצוותים הרפואיים עובדים שעות ארוכות, והם מתקשים לעיתים בזיהוי ואבחון של מצבים למרות שהנתונים הם די ברורים. בנוסף, יש רופאים לא מספיק מנוסים, רופאים לא מספיק מקצועיים, או הגרוע מכל, רופאים יהירים שמחליטים להתעלם מסימנים ברורים או שלא לשלוח את המטופלים לטיפול ואבחון נוסף.

 

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין – מתי תוגש תביעת רשלנות רפואית?

הסטטיסטיקה מדברת על בין 1 ל-3 מכל 1,000 לידות מסתיימות עם ילד אשר סובל משיתוק מוחין ברמה כזו או אחרת. הילדים הללו מתקשים מאוד לחיות, וחלקם חיים הרבה מאוד שנים. החיים של ההורים ושל הילדים האחרים במשפחה משתנים מקצה לקצה, ולעיתים, הקושי הוא קשה מנשוא, הן כלכלית והן נפשית.

לכן, כאשר שיתוק המוחין נגרם בשל רשלנות רפואית, אנשים ירצו להשיג פיצויים שיעזרו להם להתמודד עם הקושי. הגשת תביעת רשלנות רפואית היא הדבר הראשון שצריך לעשות, והדבר הנכון הוא לעבוד עם עורך דין רשלנות רפואית המתמחה בנושא באופן ספציפי.

 

התפקיד של עורך דין רשלנות רפואית בתביעת רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

הגשת תביעת רשלנות רפואית צריכה להיות מוגשת בצורה מסודרת אצל עורך דין רשלנות רפואית ייעודי. עורך דין המתמחה בנושא באופן ספציפי, מגיע עם ידע רב וניסיון, אשר יעזרו לו להשיג יתרון במשפט. יתרה מכך, עורכי דין הבאים עם מוניטין של זכייה במשפטים של רשלנות רפואית, מצליחים גם להשיג חוות דעת רפואיות מקצועיות של רופאים מומחים.

חוות הדעת האלה ידועות ככלי עזר גדול במשפט, שכן הם מספקים את התמונה הנכונה של כיצד הרופא היה צריך לפעול. רופאים לא ממהרים לכתוב את חוות הדעת האלה, מחשש מפגיעה אישית או פגיעה בקולגות, אך עורכי דין בעלי קשרים יכולים להשיג את חוות הדעת, ואף במחיר טוב.

 

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין – סכומי הפיצויים שניתן לקבל בתביעת נזיקין

סכום הפיצויים המתקבל בהגשת תביעת רשלנות רפואית הוא משתנה בהתאם לרמת הנזק שנגרם לתובעים, ובהתאם לתפקיד הרופא בנזק שנוצר. לא כל טעות או טיפול רפואי לקוי מהווה רשלנות רפואית, ויש מקרים בהם רופאים עובדים לפי פרוטוקולים, אך פשוט לא מסייעים. רופאים אמורים לעבוד לפי נהלים מסודרים, וכאשר הם מזהים מצב מסוים, ולא פועלים לפי אותם פרוטוקולים, מכל סיבה שהיא, הם חשופים להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

התוצאות הקשות של רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

החיבור בין רשלנות רפואית ושיתוק מוחין מוליד תוצאות קשות במיוחד שלא מתבטאות רק בפן הרגשי ו/או הפיזי, אלא גם בפן הכלכלי. אנשים צריכים לקנות רכבים מיוחדים, להתאים ולהנגיש את הבתים שלהם ולשנות את סולם ההיררכיה של החשיבות שלהם, בין אם זה כולל טיפול בילדים נוספים בבית או הפחתה של בילויים וטיולים.

החיים משתנים מקצה לקצה, ואם ההחלטה להפסקת ההריון לא עמדה בפניהם, הם בהחלט זכאים לתבוע. אגב, גם אם רופא המליץ להפסיק את ההריון, והתברר כי העובר היה בריא, גם כאן מדובר בתיק רשלנות רפואית שיתברר בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין – נושא כאוב שחשוב להתמודד עמו במישור המשפטי

הנושא של רשלנות רפואית הוא נושא מאוד כאוב. אנשים אשר עוברים את זה, מבינים שמערכת הרפואה, עליה הם כל כך סמכו, היא אינה מושלמת, ויתרה מכך, גם יכולה לא רק שלא לעזור, אלא גם לפגוע. דווקא במקרים של רשלנות רפואית ושיתוק מוחין הפגיעה היא גדולה הרבה יותר.

אנשים מושפעים מהתוצאה של הרשלנות לאורך כל החיים, וצריכים לקבל פיצוי על עוגמת הנפש והנזקים הבלתי נתפסים שנגרמו להם. כדי לעשות זאת, הם צריכים עורך דין רשלנות רפואית איכותי במיוחד.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית ושיתוק מוחין? בנבחרת המשפטית ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מוח בתוך נורה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של