רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס

אנשים נולדים עם פגמים ומחלות שונות, אשר קשה מאוד להתמודד עמם. אחת המחלות המולדות הקשות ביותר היא סיסטיק פיברוזיס. סיסטיק פיברוזיס היא מחלה חשוכת מרפא ומסכנת חיים, כאשר היא פוגעת במערכות רבות בגוף וגורמת נזק חמור לתפקוד הריאות והלבלב.

מדובר במחלה תורשתית, אשר נפוצה בעיקר באוכלוסייה לבנה. היא אינה תלויה בגורמים אחרים, כך שהיא עלולה לפרוץ בכל רגע בחיים, ללא התראה מוקדמת. עם זאת, אבחון מוקדם יכול בהחלט לסייע לגיבוש אורח חיים נוח, ולכן, רופאים אשר לא עושים את עבודתם באבחון ובטיפול של המחלה, חשופים לתביעות בגין רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס בבית המשפט.

רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס – חיבור מסוכן

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה שנובעת מפגם בחלבון מסוים בגוף, אשר עלול לגרום לתופעות כמו קשיי נשימה, דלקת ריאות, ובעיקר פעילות מעיים בעייתית מאוד שמקשה על החיים ביום יום. הסיסטיק פיברוזיס היא אמנם חשוכת מרפא, אך הרפואה המתקדמת מאפשרת לאנשים להשיג טיפולים יעילים מאוד שמשפרים את איכות חייהם בצורה משמעותית.

אנשים יכולים לחיות עד גיל מבוגר מאוד עם המחלה, ולהתנהל בצורה רגילה לחלוטין. עם זאת, החשיבות של אבחון וטיפול מוקדם היא גדולה, וכאן נכנס לחשבון פקטור הרופא המטפל. כאשר רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס מתחברים, הנזק הוא לרוב גדול מאוד.

 

רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס – חשיבות האבחון המוקדם של המחלה

האבחון של מחלת הסיסטיק פיברוזיס חייב להיות מדויק ועל הרופאים להימנע ככל שביכולתם מהחיבור שבין רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס שכן הנזק שיכול להיווצר הוא גדול מאוד, ביחס להקלה הגדולה שיכולה להיווצר אם תופסים את המחלה מוקדם. הרופאים חייבים לזהות את המחלה על פי כל התסמינים ולשלוח את המטופלים לטיפול המתאים והנכון עבורם.

 

רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס – מתי זה קורה?

לא ניתן להימנע מסיסטיק פיברוזיס שכן היא אינה מחלה ויראלית, אלא מחלה תורשתית. חשוב לבצע את כל החיסונים המקובלים ולעבוד לפי הוראות הרופאים כאשר הסימפטומים מתחילים לצוץ. עם זאת, יש הרבה רופאים שלא מצליחים לאבחן את המחלה, או לטפל בה כראוי, ומכאן צומחים מקרים של רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס אשר מגיעים לבית המשפט.

 

רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס
רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס

רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס – כשל באבחון או בטיפול?

הכשל באבחון ובטיפול במחלה יכול להגיע בכמה מקרים. ראשית, רופאי משפחה שלא לא מזהים את המחלה לפי התסמינים ולא שולחים את המטופל לטיפול מתקדם, יכולים להיות חשופים להגשת תביעת רשלנות רפואית רק במקרים בהם לא פעלו כפי שהיה פועל "הרופא הסביר".

כלומר, ראו סימפטומים, אך לאן דווקא קישרו אותם למחלה ולא המליצו על בדיקות מתקדמות יותר, לאור נתונים שמצביעים בבירור על סיכון למחלה. גם רופאים אשר לא מזהים את הבעיה באבחון מתקדם, ומעניקים טיפול לא נכון, כמו תרופות לא מתאימות, הם כאלו שחשופים להגשת תביעת רשלנות רפואית על ידי המטופלים שלהם.

 

חובת ההוכחה במקרי רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס

הרבה מאוד אנשים מרגישים שהרופאים שלהם לא טיפלו בהם בצורה משביעת רצון. עם זאת, לא בהרבה מקרים יש רשלנות רפואית. רשלנות רפואית נעשית, ברוב המוחלט של המקרים, בטעות ולא בזדון, אך הנטל על עורך דין רשלנות רפואית הוא להוכיח כי יש קשר בין ההחלטות של הרופאים לבין הנזק שנעשה ללקוחות שלו, ובנוסף, להראות כי הרופא הסביר לא היה פועל בדרך בה פעל הרופא במקרה המדובר.

מדובר בשני דברים שקשה מאוד להוכיח.

 

כיצד מתבצעת הגשה של תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס?

תביעת רשלנות רפואית חייבת להיות מוגשת בצורה מסודרת וממוסמכת, ועם כל הצילומים והמסמכים הרלוונטיים לאורך הטיפול. סיסטיק פיברוזיס היא כאמור מחלה גנטית, כך שקל יחסית לזהות אותה ואת הסימפטומים שלה. רופאים אשר מטפלים לא כשורה בסיסטיק פיברוזיס, עושים זאת כנראה בעקבות לחץ, חוסר ניסיון או במקרה הגרוע – חוסר מקצועיות.

אנשים אשר תובעים באמצעות עורך דין רשלנות רפואית רוצים לקבל סכומי כסף גדולים כדי שיוכלו להתמודד עם המצב הלא פשוט שנכפה עליהם.

 

מהו הסכום המתקבל כפיצוי בתביעת הנזיקין?

הסכום שמקבלים אנשים אשר מגישים תביעת רשלנות רפואית הוא משתנה בהתאם לסיטואציה. כמובן, ככל שהנזק שנגרם לתובע הוא גדול יותר, כך עולה הסיכוי לקבל סכום משמעותי מאוד. המעורבות של הרופא גם היא משפיעה, וכן הנתונים בשטח ובפועל, האם המיון היה עמוס, האם משהו הפריע לצילום וכו'. עורך דין רשלנות רפואית יכול להשיג לעצמו יתרון ענק אם יציג חוות דעת מקצועית אשר מראה כיצד היה ניתן לפעול.

 

הצורך בחוות דעת מקצועית להוכחת עילת התביעה

רופאים רבים לא ששים לכתוב חוות דעת מקצועיות מסיבות אישיות ומקצועיות, אך עורך דין רשלנות רפואית שמגיע עם הניסיון והקשרים הנכונים, בהחלט יכול לעשות זאת ובמחיר סביר. הימצאות של כזה דו"ח מטה מאוד את הסיכויים לטובת הנתבעים, ולכן גם הבחירה בעורכי דין טובים ומנוסים היא חשובה מאוד. אנשים רוצים לקבל סכומים גבוהים גם כדי להתמודד עם החיים ביום יום, אך גם כדי להצליח לשדרג את עצמם כלכלית.

 

לסיכום

סיסטיק פיברוזיס היא מחלה קשה שעלולה להסתיים במוות. הרפואה המודרנית מאפשרת לחולים בה לקבל קצת נחלה, אך עדיין, אבחון מוקדם וטיפול נכון הם שני אלמנטים קריטיים ליצירת אורח חיים נעים לחולים. רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס מתחברים לכדי נזק ענק שנעשה למטופל, ועל כך יש לתת את מלוא חומרת הדין.

 

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית וסיסטיק פיברוזיס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע רב על דיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין שיסייע לכם בנושא.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של