רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס

מערכת העצבים היא אחת המערכות העדינות והחשובות ביותר בגוף. היא משפיעה באופן ישיר על המוטוריקה שלנו וכל פגיעה בה עלולה ליצור אפקט פרפר של הרעה באורח החיים בצורה משמעותית. יש הרבה מחלות הפוגעות במערכת העצבים, כאשר אחת הבעייתיות ביותר שבהן היא נוירופיברומטוזיס.

נוירופיברומטוזיס הינה הפרעה גנטית חשוכת מרפא אשר פוגעת בתאי העצב ומשפיעה על כל מערכת העצבים בגוף החולה. החשיבות של אבחון וגילוי מוקדם של המחלה להצלחת הטיפול בה היא מכרעת, ולכן, רופאים נדרשים לעשות כל שביכולתם וזאת על מנת שלא להגיע חלילה למצב של רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס אצל מטופלים.

החיבור בין רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס

נוירופיברומטוזיס היא מחלה בה נוצרים גידולים בגדלים שונים על עצבים שנקראים "נוירופיברומות". הגידולים הללו עלולים להוביל להיווצרות נזק ממשי לכל מערכת העצבים, ולפיכך, בפגיעה בתנועתיות, במהירות התגובה ובפונקציונליות של הגפיים. נוירופיברומטוזיס היא בין ההפרעות הגנטיות היותר נפוצות שקיימות כיום, וההפרעה הכי שיחה אשר נגרמת בעקבות הימצאות של מוטציה בגן יחיד.

למרות הכל, עדיין קל יחסית לאבחן את המחלה מפני שהגידולים הם ויזואליים, ורופא אשר לא עושה זאת, חשוף להגשת תביעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס בבית המשפט.

 

רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס באבחון סוג המחלה

חשוב לציין שיש שני סוגים של מחלת הנוירופיברומטוזיס, 1 ו-2, שהם מעט שונים אחד מהשני. נוירופיברומטוזיס סוג 1 נגרמת בעקבות מוטציה של גן NF1 בכרומוזום 17 והוא הסוג היותר נפוץ מבין שני הסוגים שתסמיניו נחשבים לקלים יותר. עבור כל רופא, חשוב להבין את התסמינים של נוירופיברומטוזיס 1 כדי לא להיקלע למקרים של רשלנות רפואית ונוירופיברמטוזיס ותביעות מיותרות.

במקרה של ניורופיברומטוזיס סוג 2, התסמינים הם פחות או יותר זהים, ומתווספים להם גם פרכוסים, עיוורון וגידולים שנוצרים במערכת העצבים המרכזית, ורוב החולים לא מצליחים לשרוד מעבר לגיל 35. מדובר בסוג פחות שכיח של המחלה, אך יותר קטלני.

רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס
רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס

רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס – מקרים של כשל באבחון המחלה

נוירופיברומטוזיס היא מחלה שהאבחון שלה הוא פשוט אם עובדים לפי הפרוטוקולים. קיימים 7 פרמטרים אשר מספיקים 2 מתוכם, בכדי לאבחן את המחלה בהצלחה. אם הרופאים לא מזהים לפחות שניים מהקריטריונים הללו, או מזהים שניים, אך לא משייכים זאת למחלה, יש סיכוי לא מבוטל שתוגש נגדם תביעת רשלנות רפואית בבית המשפט.

 

מה יכול לעשות עורך דין רשלנות רפואית עם הקשרים הנכונים בתביעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס?

נוירופיברומטוזיס היא מחלה שניתן לאתר אותה עוד בבטן, כאשר מבצעים בדיקות גנטיות מורחבות לפני הלידה. הרבה אנשים לא בוחרים ללכת בדרך הזו, אך אם עשו זאת, והאבחון לא עלה בתוצאות, אזי שהם יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס דרך עורך דין רשלנות רפואית איכותי.

יש כיום הרבה סוגים של עורכי דין, אך בתביעות רשלנות רפואית עדיף ללכת לעורכי דין שמכירים את התחום, ויש להם את הקשרים הנכונים כדי להצליח בתביעות הללו.

 

רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס – מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית?

עורך דין רשלנות רפואית אשר מבצע את עבודתו היטב, מסוגל להביא שובר שוויון בדמות חוות דעת רפואית. חוות דעת רפואיות מקצועיות הן כאלו שיכולות להכריע את הכף לטובת התובע במשפט של רשלנות רפואית. הרופאים האיכותיים מראים כיצד היו פועלים במקרה הנתון, ואם יש שוני מהותי ופעולות שלא עומדות במבחן הרופא הסביר, הרי שיש סיכוי לא רע בכלל שהתובע יזכה בסכום כסף משמעותי בבית המשפט.

כאמור, רק עורכי דין איכותיים וברמה גבוהה, אשר להם קשרים טובים עם האנשים הנכונים, יכולים להשיג חוות דעת שכזו.

 

האם תביעת רשלנות רפואית מסייעת לתיקון הנזק שנגרם עקב רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס?

אנשים אשר מגישים תביעת רשלנות רפואית עושים זאת כדי לקבל פיצוי על הנזק ועוגמת הנפש שנגרמה להם, הן בעבר והן לקראת העתיד, וגם כדי לכסות את ההוצאות הרפואיות. הסכום שאנשים מקבלים כאשר הם זוכים במשפטים של תביעת רשלנות רפואית משתנים בהתאם למצב של התובע, לנזק שנגרם לו, ולעבודתו הרשלנית (אם הייתה כזו) של הרופא.

אם הרופא לא עמד במבחן הרופא הסביר, וביצע פעולה שבהכרח פגעה במטופל שלו, האחרון יהיה זה שיצטרך להתמודד עם ההשלכות מרחיקות הלכת על החיים שלו ועל חיי המשפחה שלו.

 

רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס – לעבוד לפי הפרוטוקול כדי למנוע את המחדל הבא

הנושא של רשלנות רפואית הוא נושא רגיש מאוד, ואנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שאותם רופאים לא עושים את המעשה בזדון. יש הרבה פרמטרים המשפיעים על עבודת הרופא בישראל, והם כוללים לחץ, שעות עבודה ארוכות, וגם חוסר ניסיון וחוסר ידע.

עם זאת, יש להם פרוטוקולים שהם צריכים לעבוד לפיהם, וגם אם יש להם ספק קטן, עליהם לבצע בירור מקיף כדי לברר אם הדרך שהם בחרו בה היא הדרך הנכונה, בין אם מדובר בטיפול אגרסיבי מדי או אי מתן טיפול, וזה נכון במיוחד בניורופיברומטוזיס. יש פה אתגר גדול, ואם הנורמה לא נעשית, הם נתבעים בנושא של רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס בבית המשפט.

 

לסיכום

הנוירופיברומטוזיס היא מחלה קשה שגורמת לאיכות החיים לרדת בצורה משמעותית, ובנוסף, היא גם מקצרת את החיים. כדי להתמודד עם המחלה, יש לפחות לקבל את הכלים לכך, ולבטח אם היא הוחמרה בגלל אבחנה רפואית לא נכונה, פספוס באבחון, מתן כדורים לא נכונים, או טיפול לא נכון שהיה יכול להקל מאוד על התסמינים. העבודה לפי הפרוטוקולים תמנע הגשת תביעת רשלנות רפואית על ידי המטופלים בעתיד.

 

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית ונוירופיברומטוזיס? כאן בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין שיסייע לכם בנושא.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גוף האישה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של