רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס

הפרעות גנטיות הן אמנם די נדירות, אך עדיין פוגעות בילדים בודדים מדי שנה. יש הרבה סוגים של הפרעות כאלו ואחרות, אם כי אחת הקשות שבהן היא טוברוס סקלרוזיס. טוברוס סקלרוזיס, או טרשת גבשושית בעברית, היא הפרעה גנטית שבמרכזה, נוצרים נגעים גידולים באיברים שונים, כמו מוח, עיניים, לב, ריאות וגם כליות.

מדובר בתסמונת שכיחה יחסית שממנה נפגע ילד אחד לכ-6,000 לידות. מרבית הגידולים שנוצרים הם גידולים ממאירים אשר יכולים להשפיע רבות על החולים בתסמונת. לכן, על הרופאים לבצע עבודה טובה באבחון וטיפול, ולא להיקלע לחיבור בין רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס אשר יוצרים נזק גדול.

החיבור בין רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס

גנטיקה היא פקטור חשוב בהעברת ההפרעה לילדים, כאשר כשליש מהילדים מקבלים אותה מגן הקיים אצל הוריהם. בשני שליש הנותרים נוצרת מוטציה גנטית ספונטנית במהלך השליש הראשון של ההריון. לאור העובדה שרוב הגידולים הם ממאירים, הם אינם סרטניים, אך עדיין מדובר בגידולים אשר משפיעים לרעה על תפקוד האיברים הפנימיים בגוף.

טווח הסבל מהמחלה הוא גדול מאוד, שכן יש אנשים שמחזיקים בגן ולא מרגישים אותו, ועד אנשים עם קשיים נוירולוגיים קשים שמשפיעים על חיי היום יום. כדי להוריד את הסיכוי לפגיעה קשה, אבחון מוקדם הוא חשוב ולכן, אסור להגיע למצב של רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס אשר יוצא משליטה.

 

רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס – מעקב ואיתור

כמו בכל הריון, החשיבות אחר מעקב היא חשובה מאוד. הרפואה כיום מאפשרת לנו לבחון היטב את העובר ולבצע סקירה גנטית מלאה כדי להבין את הסיכונים שבו הוא נמצא. הסקירות המקיפות אמנם נעשות לנשים שנמצאות בקבוצות סיכון, או אם עולה חשש לפגיעה בעובר בשלבים המוקדמים של ההריון.

עם זאת, הנושא פתוח ועבור הסכום הנכון, אפשר לעשות את הבדיקה גם אם נראה שהכל בסדר. בכל מקרה, רופאים צריכים להבין בשלב די מוקדם כי משהו לא תקין בעובר, ואם זה לא קורה, הם עלולים להיקלע למצב של רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס ולהיתבע בבית המשפט.

רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס
רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס

רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס – מתי זה קורה?

החיבור בין רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס יכול לקרות בכמה נקודות זמן לאורך ההריון:

  1. רשלנות באבחון הראשוני של המחלה אצל העובר
  2. אי אבחון המחלה במסגרת בדיקות גנטיות
  3. אבחון שגוי של המחלה
  4. רשלנות בטיפול של המחלה
  5. רשלנות במעקב אחר הגידולים
  6. גרימת נזק בעקבות טיפול אינו נכון

 

התוצאה הסופית של טוברוס סקלרוזיס היא אינה נעימה וקשה מאוד לחיות איתה. היא משפיעה על המטופלים בצורה קשה מאוד, והם צריכים להתמודד עם חיים מורכבים מאוד.

 

על ההשלכות של רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס

למחלה יש מספר ביטויים קשים מאוד, וזה כולל פרכוסים אפילפטיים, פיגור שכלי, אוטיזם, הפרעות התנהגות, פיגמנטציה בעור, נגעים ברשתית הגורמים לעיוורון חלקי או מלא, גידולים שפירים בלב הגורמים להפרעות קצב, גידולים ריאתיים וציסטות בכליות היכולים לגרום לסיבוכים הנגמרים לרוב בטיפול בדיאליזות למשך תקופות ממושכות.

אנשים שסובלים מהתסמינים הללו בגלל הרופאים שלה, יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית דרך עורך דין מוסמך.

 

רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס – נקודת המפגש

רשלנות רפואית אינה מתרחשת בכוונה, ברוב המקרים, הרופאים אכן מנסים לעזור, אך הם לא תמיד עובדים לפי הספר. רופאים אמורים לעבוד לפי פרוטוקולים מסודרים ואם יש להם ספק, הם צריכים להמשיך ולחקור עד למציאת המחלה. לעיתים, זה לא מה שקורה, בגלל סיבות של עייפות, שאננות ואפילו חוסר מקצועיות.

אם הרופא אינו פועל לפי איך שהיה הרופא הסביר פועל, אזי שיש פה עילה לתביעה. רופא אשר לא עובד לפי הפרוטוקולים, חשוף להגשת תביעת רשלנות רפואית אם אכן גרם נזק למטופל שלו.

 

רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס – הגשת תביעת נזיקין

הגשת תביעת רשלנות רפואית צריכה להיות מוגשת בצורה מסודרת. יש להביא את כל המסמכים והצילומים הרלוונטיים ולהצביע על הנקודות בהן, לדעת התובע, כשל הרופא. כעת, יש לבדוק אם ישנו קשר ישיר בין התנהלות הרופא והדרך הרפואית בה בחר, לבין הנזק שנגרם למטופל.

אם אכן זה המצב, אזי שלמטופל יש קייס משפטי שיכול להיגמר עם פיצויים גבוהים. גובה הפיצויים תלוי בגובה הנזק, בחומרת המעשה, באופי הרשלנות וביכולת של עורך הדין לנצח במשפט.

 

מה תרומתו של עו"ד להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא מורכבת, מכיוון שהוא צריך להוכיח את אותו קשר ישיר בין הנזק לעבודת הרופא. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות השגת חוות דעת רפואית מקצועית. חוות דעת מקצועיות הן קשות להשגה, מפני שרופאים רבים לא רוצים לפגוע בקולגות או בעצמם.

עם זאת, עורך דין איכותי יכול להפעיל את הידע והקשרים שלו, ולהשיג את חוות הדעת במחיר נכון. חוות דעת מקצועית איכותית יכולה להטות את הכף במשפט ולתת לתובע יתרון גדול לקראת המשך הדרך.

 

רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס במבחן הרופא הסביר

אנשים רבים חשים שהם לא קיבלו את הטיפול הרפואי הראוי שלהם. לא מעט אנשים מתלוננים על רופאים ועל דרך הטיפול שלהם, אך ברוב המקרים, גם אם נעשית טעות, היא נעשית בטווח הראוי של הרופא הסביר. ייתכן שרופאים מסוימים לא נותנים מספיק תשומת לב או שהם אינם עדינים מספיק עם המטופלים שלהם.

המקרים הללו לא כוללים עילה לתביעה, אלא רק לכעס. כאשר הרופא לא מבצע את עבודתו לפי הפרמטרים ההגיוניים, ושולח אדם לטיפול לא מספק או טיפול אגרסיבי מדי, כאן כבר יש קייס להגשת תביעת רשלנות רפואית לכל דבר ועניין.

 

רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס – ההחלטה בידי ההורים

טוברוס סקלרוזיס היא מחלה קשה אותה אפשר עוד לזהות בשלבי ההריון המוקדמים בחלק גדול מהמקרים, ואז יהיה ניתן להשאיר את ההחלטה לגבי שמירת העובר אצל ההורים. יש מקרים בהם הרופאים מתרשלים, ואז הם חשופים למקרים של רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס ועלולים לשלם על כך בגדול.

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע רב על דיני רשלנות רפואית ולאתר עורכי דין מנוסים שיסייעו לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סטטוסקופ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של