רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה

מחלת הגלאוקומה, אשר מתבטאת בלחץ תוך עיני מוגבר, שייכת לקבוצת המחלות הפוגעות בעצב הראייה. מהלך המחלה הינו כרוני והראייה עלולה להידרדר עם הזמן. אולם באמצעות אבחון וטיפול מהיר ויעיל אפשר לעכב את ההידרדרות. רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת הגלאוקומה עלולה להוביל את האדם עד לעיוורון.

כאשר עולה החשש אצל המטופל כי התרחשה רשלנות במקרה הרפואי הספציפי שלו, עליו להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לכוון, לבדוק את הצדקת התביעה ולהעריך את עלותה. כדי לבסס את הוכחת התביעה יידרש עורך הדין לאסוף את החומר הרפואי הקיים בתיק התובע ולספק חוות דעת מומחים בתחום.

 

מהי מחלת הגלאוקומה?

גלאוקומה כאמור הינה לחץ תוך עיני מוגבר אשר נגרם עקב לחץ על ראש עצב הראייה כתוצאה מהצטברות נוזלים, הצטברות חומרים רעילים או הפסקה של אספקת דם לאזור. הטיפול בגלאוקומה מתמקד בהפחתת הלחץ התוך עיני בדרכים שונות, בין אם תרופתיות ובין אם כירורגיות.  הבחירה בטיפול המתאים תיעשה על פי חומרת המחלה, קצב התקדמותה והיסטורית הטיפולים שעבר המטופל. מחלה זו הינה כרונית והיא מתקדמת באופן איטי אך ודאי. במרבית המקרים, האדם לא יחוש בתחילת המחלה, ויפנה אל הרופא רק כאשר המחלה כבר תתקדם ותפגע בחדות הראייה.

 

אבחון וטיפול בגלאוקומה

כיוון שמחלה זו מאובחנת באופן אקראי בדרך כלל, ורק לאחר התקדמות ניכרת, ההמלצה היא לבצע סקירה באוכלוסיה הכללית, מעל גיל 40, לאבחון המחלה. המטופלים הנמצאים בקבוצת סיכון חייבים לעבור בדיקות בגיל צעיר יותר, תוך כדי מעקב צמוד יותר.

אבחון הגלאוקומה מתבססת על בדיקת העין במנורת סדק, בדיקת חדות ראיה, שדה ראיה ובדיקות הדמיה נוספות כדי לבחון את ראש עצב הראייה. הטיפול בגלאוקומה נעשה באמצעות בדיקות תרופתיות כרוניות, אשר אותם נדרש המטופל לקחת על בסיס יומי. כאשר המחלה מתקדמת והתרופות הנלקחות אינן מסייעות כבר להורדת הלחץ התוך עיני, יש לנתח את המטופל ולפעול להורדת הלחץ התוך עיני באופן כירורגי.

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה
רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה

מתי מתרחשת רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה עלולה להתרחש במספר סיטואציות או נקודות במהלך ניהול המחלה:

  • אי הפניית המטופל לבדיקות הנדרשות לגילוי גלאוקומה למרות שהוא משתייך לקבוצת סיכון או שהוא ביטא תסמינים אשר היו צריכים לעורר נורות אזהרה
  • פענוח לקוי של הבדיקות כך שחל עיכוב באבחון המחלה
  • רשלנות בטיפול הניתוחי אשר מותיר את המטופל עם זיהום בעיניים או תופעות לוואי אחרות אשר עלולות להוביל לאובדן הראייה או ירידה באיכות החיים
  • רשלנות בטיפול התרופתי, באופן אשר לא מתאים לדרגת המחלה
  • מעקב רשלני אחר המטופל לאחר אבחון המחלה

 

יש לזכור כי לא כל טעות בשיקול דעתו של הרופא המטפל, אשר טעה באבחון או בטיפול, הינה פעולה רשלנית. פעולה אשר תיחשב כפעולה רשלנית לא נצמדת לפרוטוקולים ולנהלים הסבירים הקיימים בתחום, שהיו צריכים להיות ידועים לרופא המטפל.

 

תביעת רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה

כאשר יש חשש כי התרחשה פעולה רשלנית, כאמור, כדאי ורצוי לפנות לטיפול של עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין, המנוסה בתחום זה, יוכל בשלב הראשון לוודא כי אכן התביעה מוצדקת ויש בסיס ואפשרות להוכיח את הנזק שנגרם ואת הפעולה הרשלנית שנעשתה.

בשלב השני יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר הראייתי הקיים, לרבות בתיק התובע ודוחות נלווים אשר יכולים לשפוך אור על המקרה והשתלשלות האירועים. ההוכחות הנדרשות בתיק תביעת רשלנות מתמקדות בשני נושאים עיקריים. על עורך הדין להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר.

אם למשל הרופא הסביר בתיק זה היה צריך לדעת כי אדם אשר מבטא לחץ תוך עיני מוגבר חייב לעבור עוד בדיקות נוספות כדי לאשש את אבחנת הגלאוקומה, גם הרופא המטפל בתיק זה היה צריך לפעול כך. ההוכחה השנייה שעל עורך הדין להוכיח היא על הקשר הישיר הקיים בין הנזק שנגרם, למשל הידרדרות הראייה או צמצום שדות הראייה ובין הפעולה הרשלנית שנעשתה, אשר הובילה לאיחור באבחון.

 

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה – איך מוכיחים את העילה להגשת התביעה?

כדי להוכיח את כל האמור נדרש עורך דין רשלנות רפואית להכיר היטב את החומר הרפואי הקיים בתחום. כיוון שמשפט העוסק ברשלנות רפואית נחשב למשפט מורכב הדורש מומחיות מקצועית והיכרות עם שיטות אבחון וטיפול, נדרש עורך הדין לחוות דעת של רופאי עיניים מומחים.

רופא עיניים, אשר יסכים לחוות את דעתו על המקרה, יוכל לחקור ולהעמיק בתיק התביעה. במחקר זה הוא יוכל להבין ולפרט את המקרה באופן בהיר ומובן גם לאנשים אשר רפואה אינה תחום מומחיותם, הוא יעריך את מידת הנזק שנגרם למטופל ואת אחוזי הנכות שנקבעו לו, וידע להסביר איך נזק זה נגרם כתוצאה מהפעולה הרשלנית שלא הייתה צריכה להיעשות.

פעמים רבות, קשה להשיג חוות דעת מומחים, מכיוון שהרופאים לא שמחים לצאת כנגד רופאים אחרים בתחומם. משום כך עלות חוות דעת עלולה להיות גבוהה מאד.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה עלולה להעלות למטופל במאור עיניו ולהוביל לעיוורון. עורך דין רשלנות רפואית המטפל במקרה התביעה ומנהל את משפט הרשלנות, יידרש להוכיח בבית המשפט כי הרופא לא רק טעה במעשיו אלא למעשה התרשל בתפקידו ולא פעל על פי הסטנדרטים הרפואיים הקיימים בתחום.

פעולה רשלנית עלולה להתרחש במספר סיטואציות כמו למשל אי הפניית המטופל לבדיקות הנחוצות, אי התאמת הטיפול התרופתי למקרה הספציפי, או התרשלות בעת הניתוח הטיפולי למחלת הגלאוקומה. אם אכן יוכח בבית המשפט כי אכן התרחשה פעולה רשלנית, יפסוק בית המשפט תשלום דמי פיצויים לטובת התובע.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון וטיפול במחלת גלאוקומה? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כדורים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של