רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים

סרטן השד הוא בין סוגי הסרטן היותר נפוצים בעולם, שנשים רבות וגם לא מעט גברים, מתמודדים עימו מדי שנה. במקרים רבים הטיפול בסרטן השד כרוך בכריתת שד ואף בכריתת שדיים מלאה. לאחר הליך זה, מקובל במקרים רבים לבצע ניתוח לשחזור שדיים, כהליך קוסמטי שיכול להשיב לאישה שאיבדה את אחד מסממני הנשיות שלה, את בטחונה בגופה.

אולם למרבה הצער, ישנן נשים שבנוסף לכל המסכת המכאיבה שעברו במסגרת הטיפול בסרטן השד, נאלצות להתמודד גם עם ההשלכות האיומות של רשלנות רפואית בניתוח לשחזור שדיים. כאשר מחדלים רפואיים מתרחשים במסגרת זו, המטופלת נותרת עם צלקות בגופה ובנפשה כאחד. נשאלת אם כן השאלה: האם יש דרך להשיג פיצוי הולם לנפגעות רשלנות רפואית בניתוחי שחזור שדיים? זוהי הסוגיה החשובה שבה נדון במסגרת המאמר הבא.

 

מהו ניתוח שחזור שדיים?

ניתוח שחזור לשד הוא  הליך כירורגי שבמסגרתו מתבצע שחזור של רקמת השד של אישה שעברה כריתת שד במסגרת טיפול בסרטן השד. ניתוח זה נועד לדמות את מבנה השד הטבעי על מנת להשיב לאישה את צורת גופה הטבעית ואת בטחונה בנשיותה.

 

איך ניתוח שחזור שדיים אמור להתבצע?

ניתוח לשחזור שדיים מתבצע במרבית המקרים באמצעות שתלי סיליקון או רקמה עצמית שנלקחת מגוף המנותחת. לעתים ניתוח שחזור שדיים מתבצע בסמוך לניתוח כריתת השד ובמקרים רבים אחרים, ההמלצה למנותחת היא להמתין להחלמה מכריתת השד עד לביצוע הניתוח המשחזר.

 

איזו מיומנות נדרשת מרופא מנתח שמבצע ניתוח שחזור שדיים?

שחזור שדיים הוא הליך ניתוחי לא פשוט, המחייב את הרופא המנתח להיות בעל התמחות בתחום הכירורגיה הפלסטית, לצד מיומנות ספציפית בביצוע שחזורים. עם זאת, ישנם מקרים שבהם למרבה הצער ניתוח שחזור שדיים אינו עולה יפה.

רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים
רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים

הגורמים האפשריים לרשלנות רפואית בניתוחי שחזור שדיים

רשלנות רפואית בניתוח שחזור שד עלולה להתרחש על רקע מגוון סיבות כשהשכיחות ביניהן הן:

  • חוסר הקפדה של הרופא מנתח על רמת הביצוע הנדרשת
  • בחירת טכניקה ניתוחית לא מתאימה
  • חוסר מיומנות והעדר דיוק מצד המנתח במימוש הטכניקה הניתוחית הנבחרת
  • אי הקפדה על רמת ההיגיינה הנחוצה בחדר הניתוח
  • התרשלות בשלבי ההכנה לניתוח
  • רשלנות במעקב אחר החלמתה של המטופלת מההליך הניתוחי

 

על התרחישים הללו נדון בפרוטרוט בשורות הבאות.

 

רשלנות רפואית בניתוח לשחזור שדיים המתרחשת בשלבי ההכנה לניתוח

לפני שמטופלת ניגשת לניתוח שחזור שדיים, הרופא המטפל בה והרופא המנתח, מצופים ליידע אותה באשר לסיכונים הכרוכים בניתוח, סיכויי ההצלחה של הניתוח, התוצאות להן ניתן לצפות, משך ההחלמה מן הניתוח, תופעות לוואי אפשריות (זמניות או קבועות), והצעדים בהם עליה לנקוט לקראת הניתוח ולאחריו כדי לשפר את סיכויי ההחלמה ואת הסיכוי לתוצאה מוצלחת.

אולם כאשר הרופאים המטפלים אינם מציגים למטופלת את תמונת המצב המלאה ואינם מבצעים מולה תיאום ציפיות מקדים, הם מעמידים אותה בסיכון רפואי ועושים לה עוול גם במישור הנפשי.

 

רשלנות רפואית בניתוחי שחזור שדיים המתרחשת במהלך הניתוח עצמו

רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים, עשויה להתרחש מטבע הדברים, גם במהלך הניתוח עצמו. שחזור שד, ככל הליך כירורגי, מחייב את המנתח לרמה מקצועית גבוהה מאוד, מיומנות בשימוש בכלים שונים, ויכולת לרתום את הידע שלו וניסיונו כדי לספק למטופלת תוצאה אסתטית מבלי לסכן את בריאותה שלא לצורך.

בהקשר זה גם צוות חדר הניתוח וכל הגורמים הרפואיים עימם באה המנותחת במגע לקראת ההליך, במהלכו ולאחריו – מצופים לנהוג במקצועיות מקסימלית ולשמור על רמת היגיינה וזהירות נאותה לאורך כל הדרך.

למותר לציין בהקשר זה, כי גם הרופא המרדים מחויב לפעול על פי פרוטוקולי הבטיחות הנדרשים בהליכים אלו ולהקפיד על התחשבות בהיסטוריה הרפואית של המנותחת, שלאור הרקע הבריאותי שלה נמצאת באופן טבעי בסיכון גבוה יותר לסיבוכים. בכל מקרה בו לא בוצעו מכלול הפעולות הדרושות להבטחת הצלחתו של הניתוח ולמניעת נזקים מיותרים למטופלת – ישנה היתכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח מסוג זה.

 

רשלנות רפואית בניתוח שחזור שד המתרחשת בשלבי המעקב לאחר הניתוח

בתום ניתוח לשחזור שד, הרופאים המטפלים מצופים לבצע מעקב מסודר ועקבי אחר מצב בריאותה של המנותחת ואחר שלבי החלמתה מההליך. מעקב רפואי זה מתבצע  בין היתר באמצעות פגישות ביקורת עם המנותחת, ויצירת קשר עימה באמצעים אחרים שנועדו לספק לרופא מידע על מצבה, על סיבוכים בלתי צפויים, ולאפשר לרופא ולמנותחת כאחד להתמודד עם מהלך ההחלמה באופן מיטבי.

ללא ליווי של המנותחת בשלבי ההחלמה מן הניתוח, קיים הסיכון לכך שהיא תסבול מזיהומים וסיבוכים שיחמירו את מצבה ויגרמו לה נזקים בלתי הפיכים, עד כדי סכנת חיים של ממש. לכן כאשר הרופאים המטפלים אינם מקפידים על ביצוע מעקב כנדרש בשלבי החלמתה של המטופלת מניתוח השחזור, הם חושפים עצמם לתביעת רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים.

 

האם יש דרך להשיג פיצוי הולם לנפגעות רשלנות רפואית בניתוח לשחזור שדיים?

היה ואתן או מישהי אחרת בחייכן נפגעתן ממקרה של רשלנות רפואית בניתוחי שחזור שד, זה הזמן לשקול את האפשרות לפניה להליכים משפטיים. לעתים אין מנוס אלא לתבוע לדין את הרופא המנתח או הצוות הרפואי שאחראיים לנזק שנגרם לכן במסגרת הניתוח לשחזור השד.

אף כי לא סביר שהתביעה כשלעצמה תתרום להשבת המצב לקדמותו, בהחלט ניתן להשיג באמצעותה פיצוי כספי שיוכל להקל עליכן במידה רבה ואף לאפשר לכן לפנות לטיפול שיתקן את הנזק. הגשת תביעות פיצויים במקרים אלו מתבצעת באמצעות עורך דין שמתמחה ספציפית בליווי של תיקי רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים ומכיר אנשי מקצוע שיוכלו לספק חוות דעת מקצועית לטובת התביעה.

 

רוצות ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח שחזור שדיים? פה בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה ערומה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של