רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים

תחום הרפואה הקוסמטית מתפתח במהירות מסחררת בתקופתנו, וכיום נשים וגברים כאחד, מסתייעים במגוון רחב של הליכים אסתטיים כדי לשפר את המראה החיצוני שלהם. עם הטיפולים הקוסמטיים המקובלים יותר בשנים האחרונות, ניתן למנות ניתוח עפעפיים, או בשמו הלועזי – "בלפרופלסטיקה", שמבוצע במטרה לרענן ולהצעיר את מראה הפנים של המטופל/ת.

ישנם גם מקרים שבהם תכליתו של ניתוח עפעפיים אינה קוסמטית אלא רפואית, והוא מתבצע למטרת שיפור בראייה של המטופל. אולם למרבה הצער, לא אחת מסתיימים הניתוחים הללו בעוגמת נפש למטופל, כאשר הם מובילים להופעת פגמים אסתטיים חמורים מאלו שהניתוח התיימר לתקן, ואף לפגיעה בבריאותו של המנותח.

במאמר שלהלן נדון ברשלנות רפואית בניתוח עפעפיים ונבחן את המקרים שיש בהם עילה לטעון כי התרחשה רשלנות כזו, באופן שמצדיק הגשת תביעת פיצויים.

 

על הסיכונים והסיבוכים האפשריים בניתוח עפעפיים

לאור העובדה שניתוחי עפעפיים הם בסופו של יום הליך כירורגי הכרוך גם בהרדמה, קיימים בהם – כמו בכל ניתוח אחר, גם סיכונים ופוטנציאל לסיבוכים. ניתוחי עפעפיים מחייביים את המנתח למומחיות כפולה: הן בתחום הכירורגיה הפלסטית, והן בתחום רפואת העיניים. כך שהאתגר במתן מענה מספק למטופלים, הוא למעשה כפול ומכופל.

לעתים מזומנות, אף שניתוח עפעפיים מוכתר מבחינת הרופא המנתח, כהצלחה, המטופל עצמו אינו שבע רצון מן התוצאה. לעתים, אי שביעות הרצון של המנותח נובעת מכך שהתוצאות אינן עולות בקנה אחד עם ציפיותיו בפן האסתטי ובמקרים אחרים – עשוי המטופל לחוש כי חלה החמרה במצב ראייתו כתוצאה מן ההליך.

עולה אם כן השאלה: כיצד ניתן לדעת האם פגיעה בבריאותו או במראהו החיצוני של מנותח היא פועל יוצא של רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים, או שמא מדובר בסיבוך בלתי נמנע? על כך בשורות הבאות.

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים
רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים

מהי רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים?

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים ובניתוחים בכלל, היא מושג שמתייחס להתנהגות רשלנית מצד אנשי המקצוע המעורבים בביצוע ניתוחי עפעפיים. המחדלים בניתוח עשויים להיות תוצר של התנהלות רשלנית מצד הרופא המנתח עצמו, אך גם מצד הרופא שהפנה את המטופל לניתוח, מצד צוות חדר הניתוח, הרופא המרדים, עובדי המעבדה וכל גורם רפואי אחר שהיה מעורב בתהליך.

במקרים בהם מנותח ניזוק מניתוח עפעפיים, בעקבות ליקוי בהתנהלות של אנשי המקצוע שטיפלו בו לאורך הדרך (בין אם בהכנה לקראת הניתוח, במהלך הניתוח עצמו או בשלב ההתאוששות, וביצוע המעקב והבדיקות לאחריו), ייתכן ומדובר ברשלנות רפואית בניתוח עפעפיים.

כלל האצבע בהקשר זה אומר, שככל שניתן היה להימנע מפגיעה במטופל, באמצעות הצמדות לנהלים, שימת לב לפרטים, גילוי ערנות, אכפתיות ראויה, והפעלת שיקול דעת מקצועי כמצופה מאנשי המקצוע בתחום הבלפרו פלסטיקה, ישנו מקום להעמדת הצד האחראי לפגיעה במטופל לדין.

 

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים המתרחשת בשלבי ההכנה לניתוח

ניתוח עפעפיים הוא ניתוח המצריך הליכי הכנה ובדיקות עוד לפני שניגשים לבצע אותו בפועל. המטופל/ת אמורים לעבור סקירה רפואית מקיפה לקראת הניתוח, הכוללת תיעוד של תרופות שהם משתמשים בהן בקביעות, ניתוחים שהמטופל/ת עברו בעבר, סקירת אלרגיות ורגישות לחומרים שונים, לרבות חומרי הרדמה, התייחסות למחלות קיימות וההיסטוריה הרפואית של המטופל ובני משפחה מדרגה ראשונה, וכיוצא באלו.

הימנעות ממילוי שאלון בריאות כזה מול המטופל לקראת הניתוח, היא בגדר רשלנות רפואית של ממש, שעלולה להעמיד את המטופל/ת בפני סיכונים בריאותיים חמורים ומיותרים.

 

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים המתבטאת בהימנעות מהכנת המטופל להליך

רשלנות רפואית בניתוחי עפעפיים עלולה להתרחש גם לפני ביצוע ההליך עצמו, כבר במעמד של הכנת המטופל/ת לקראת ההליך הניתוחי.

במסגרת ההליך של הכנת מטופלים לניתוח, הרופא המנתח מצופה למסור להם מידע רלוונטי המכסה בין היתר, אינפורמציה הנוגעת לחשיבות ההימנעות מתרופות מסוימות שאסור ליטול אותן בסמיכות לזמן הניתוח, צום הנדרש לקראת הניתוח, סיכונים וסיבוכים אפשריים הכרוכים בניתוח, תופעות לוואי אפשריות בזמן ההחלמה מהניתוח, משך ההחלמה הצפוי והפעולות שהמטופל/ת נדרש לבצע או להמנע מהן כדי לשפר את תהליך ההחלמה.

רופאים שאינם דואגים להכין את מטופליהם לקראת הניתוח כראוי – פועלים בצורה רשלנית גם הם ומסכנים הן את המטופל/ת והן את עצמם שלא לצורך.

 

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים – במהלך ההליך הכירורגי עצמו

כמובן, בכל הנוגע לניתוח העפעפיים עצמו, הסיכון לרשלנות רפואית גדל וגם ההשלכות הפוטנציאליות הנגזרות ממנה. רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים עשויה להתבטא בשימוש בציוד לא הגייני או לא מתאים בחדר ניתוח, טעויות מצד הרופא המרדים, שימוש בטכניקה ניתוחית לא מתאימה, או ביצוע פעולות כירורגיות באופן אגרסיבי מדי, ללא נקיטת אמצעי הזהירות הנדרשים.

אלו הן רק מקצת הדוגמאות לרשלנות רפואית בניתוח עפעפיים שעשויה להעמיד את המטופל/ת בסיכון לפגמים קוסמטיים חמורים, פגיעה בכושר הראייה שלו, ומגוון בעיות רפואיות אחרות שאינן קשורות באופן ישיר לאזור העיניים והעפעפיים, אך עלולות להיגרם בעקבות ביצוע הליך כירורגי באופן רשלני.

 

סבורים שנפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח עפעפיים? כך עליכם לפעול

היה ואתם סבורים כי נפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח עפעפיים, דעו כי העוול אשר נגרם לכם, כמו גם הפגיעה הפיזית, האסתטית והנפשית, עשויים בהחלט להוות עילה מוצדקת להגשת תביעת רשלנות רפואית וקבלת פיצויים. עם זאת, לפני שנוקטים בהליכים משפטיים, חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין רשלנות רפואית שצבר ניסיון בניהול תביעות מסוג זה והשגת תוצאות לשביעות רצונם של מיוצגיו.

 

על חשיבות הסיוע המשפטי במקרי רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים

היות ומדובר על תביעת נזיקין לא פשוטה שמחייבת הצגת ראיות רפואיות רלוונטיות שיתמכו בטענותיכם, עורך הדין שתבחרו חייב להיות מיומן, ובעל ניסיון ספציפי בתביעות רשלנות רפואית בתחום הבלפרופלסטיקה. כדי להבטיח כי אתם בוחרים באיש המקצוע הנכון למשימה, חשוב לבחון את הרקורד המקצועי של עורך הדין ואת היסטוריית הנצחונות שלו בתיקים דומים, כמדד לתוצאות שהוא עשוי להשיג גם עבורכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עפעפיים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של