רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד

רשלנות רפואית המובילה להתפתחות של סרטן שד גרורתי ברקמות הכבד, מקצרת באופן ניכר את תוחלת החיים הצפויה לחולה, ומכאן חומרתה הרבה. ככלל, כשמדובר על סרטן שד, כל עיכוב באבחון המחלה לרבות פענוח לקוי של בדיקות שביצעה המטופלת, עלול להוביל לכך שהסרטן ישלח גרורות לאיברים מרוחקים, כדוגמת גרורות בכבד.

להבדיל מן הטיפול בסרטן שד ראשוני, שיש לו פוטנציאל משמעותי לריפוי המחלה, ניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד הוא מטבע הדברים מורכב יותר, וסיכויי ההצלחה שלו הם נמוכים יחסית, כדבעי. לפיכך, כאשר קיים חשד כי רשלנות רפואית באבחון או בניתוח הראשוני היא שהובילה להתפתחותו של סרטן שד גרורתי בכבד, מן הראוי לפנות לעורך דין רשלנות רפואית להתייעצות.

הדבר נכון כמובן, גם במקרים בהם החולה או בני משפחתו סבורים כי אירעה רשלנות רפואית בניתוח עצמו שנועד לטפל בסרטן שד גרורתי בכבד.

 

מה זה סרטן שד גרורתי בכבד וכיצד הוא מתפתח?

כאשר קיים גידול סרטני בשד שאינו מטופל כראוי במועד, הגידול הראשוני עשוי לשלוח גרורות, לרקמות מרוחקות בגוף החולה. משמעות הגרורות הן כי הגידול הראשוני פרץ את הרקמה, ונדד במחזור הדם לאזורים מרוחקים בגוף החולה. באזור הכבד, מצליח הגידול לייצר לעצמו אספקת דם חדשה, כך שגם באיבר זה הוא יכול להתפתח ולגדול עד כדי פגיעה מלאה או גרימה לחוסר תפקוד של הכבד.

במקרה של גרורות בכבד, המחלה תקרא סרטן משני. זאת למרות שהתאים הסרטניים הם תאים מהסוג של הסרטן הראשוני, שהתפתח במקור ברקמות השד. אבחנה זו של סרטן שד גרורתי בכבד, היא שונה מסרטן כבד, אשר בו התאים הראשוניים ממנו התפתח הגידול היו ברקמות הכבד.

חשוב לדעת כי לאחר היווצרות הגרורות, הטיפול שאותו תדרש המטופלת לעבור, צפוי להיות מורכב, מתמשך וקשה בהרבה. בדרך כלל, הטיפול הינו פליאטיבי מעיקרו, כך שגם אם הוא לא נועד לרפא את המחלה, הוא מנסה לסייע במניעת ובהפחתת התסמינים ושיפור באיכות החיים של המטופלת.

הימצאותן של גרורות בכבד מובילות לתסמינים שונים, ועשויות להוביל בין היתר גם להתפתחות של צהבת, חסימת דרכי המרה, כאב ועוד. מאחר וסיכויי הריפוי קטנים באופן משמעותי כשכבר ישנן גרורות, אבחון וטיפול מוקדם בסרטן השד כבר בשלביו הראשונים הוא קריטי מאין כמוהו.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד – איך זה קורה?

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד, עלולה להוביל למצב בו הסרטן התפתח במשך הזמן עד למצב של שליחת גרורות גם לאזורים נוספים בגופה של החולה. מצב זה יכול לנבוע מאבחון מאוחר, פענוח לקוי של בדיקות שכשלו באימות המצב לאשורו, חוסר אבחון של המצב הגרורתי מלכתחילה, ביצוע ניתוח באופן לא מדויק או לא זהיר דיה, בחירת בדיקות וטיפולים לא מתאימים ועוד.

על הרופא המנתח מוטלת מחויבות לפעול בצורה זהירה ומחושבת בכל שלב ושלב בטיפול בחולה האונקולוגית ולבצע מעקב מסודר אחר מצבה גם לאחר הניתוח. מעקב זה הוא קריטי למניעת הישנותה של המחלה והגעת גרורות לאזורים נוספים בגוף. כל פעולה אשר חורגת מהפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחום האונקולוגי והכירורגי, ובגינה נגרם למטופלת הנזק הנוסף, עלולה להיחשב כרשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד.

 

איך ניתן להוכיח כי קיימת עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד

במקרים שבהם קיים חשד לכך שעקב מחדל רפואי של הרופא המטפל, נגרם נזק בלתי הפיך כמו סרטן שד גרורתי בכבד, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר מנוסה בתחום, מכיר ומבין. בפגישה הראשונית עם עורך הדין, הוא ינסה לברר האם התביעה מוצדקת, ואילו ראיות חותכות יש להביא כדי להוכיח אותה.

על עורך הדין להוכיח כי הרופא אכן התרשל בתפקידו ולא פעל על פי הפרקטיקה הרפואית והמקצועית אשר הייתה מצופה ממנו. כך יוכל עורך הדין להראות כי רופא אחר היה פועל באופן שונה, במקרה דומה, ותוצאות מעשיו היו כנראה עשויים להיות טובים יותר. כמו כן, על עורך הדין להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הנזק שנגרם, קרי גרורות בכבד לבין הפעולה הרשלנית.

כדי להוכיח זאת הוא יידרש לפרט את השתלשלות האירועים במקרה הנדון ולהביא חוות דעת של רופאים מומחים אשר יוכלו לפרט את אותם כשלים שנעשו, ולא היו צריכים להיעשות. כמו כן, הוא יחדד וימחיש את ההשלכות של האבחון המאוחר או הניתוח הכושל בהקשר של התפשטות התאים הסרטניים מהשד לרקמות הכבד.

סביר להניח, שאם הצליח עורך הדין לשכנע את בית המשפט כי אכן נעשתה רשלנות רפואית, בית המשפט יפסוק לטובת המטופלת דמי פיצויים גבוהים. אולם, למרבה הצער, גבוהים ככל שיהיו הפיצויים, הם לא יוכלו לרפא את המטופלת או לגרום להשבת חייה הקודמים.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית אשר גורמת להתפתחות סרטן שד גרורתי בכבד שוללת, למעשה, את זכות המטופלת לטיפול הוגן, בריאות טובה וחיים ארוכים. רשלנות זו הינה משמעותית ביותר, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון כי ניתוח יעיל להסרת הגידול בשלביו הראשוניים, יכל לשפר במידה ניכרת את הסיכויים להחלמת החולה.

מנגד, כאשר ניתוחים אונקולוגיים מתבצעים לאחר שהגידול כבר שלח גרורות, ובאופן בלתי מדויק דיה, קשה עד בלתי אפשרי למנוע התדרדרות במצבה של המטופלת. בכל חשש כי הסרטן התפתח כתוצאה מפעולה רשלנית של הרופא המטפל, המנתח או כל גורם רפואי אחר, חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין רשלנות רפואית, לגבי האפשרות להגשת תביעת נזיקין והבאת האחראים למחדל לדין.

אף שקבלת פיצוי כספי לנפגעי רשלנות אינו מהווה תחליף לבריאות איתנה, יש בהם כדי לסייע להקל ולו במידת מה, על כאבם.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד, כמו גם רשלנויות רפואיות אחרות בניתוח לסרטן, עלולות לגרום לנזקים מבחינה נפשית, אסתטית ובריאותית. זאת, לצד אפשור למחלה להמשיך ולהתפשט ברחבי הגוף של החולה, ובכך לגרום לתוצאה הפוכה לחלוטין מהתוצאה הרצויה.
לא כל נזק אשר נגרם לאחר ניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד, מעיד בהכרח על רשלנות רפואית. אי לכך, במקרה של חשד בדבר רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד, מומלץ להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום, שיספק תשובות ויסיר ספקות.
מטרתו של עורך הדין במהלך תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד, היא בראש ובראשונה להוכיח לבית המשפט כי אכן מדובר על רשלנות רפואית. זאת, יעשה בעזרת הבאת ראיות וחוות דעת של מומחים בתחום, אשר יתמכו בעובדה כי מדובר ברשלנות רפואית.
במקרה שהפסיקה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן שד גרורתי בכבד, הינה לטובת המטופל שחווה רשלנות רפואית, לרוב מדובר על דמי פיצויים גבוהים. אלו אמנם לא יכולים להציל את המטופל מהמחלה, אך בהחלט יכולים להקל עליו בהתמודדות.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שלדים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של