רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם

:סרטן רירית הרחם הוא גידול סרטני שמקורו הוא ברקמת רירית הרחם. השם הזה ניתן למספר סוגי סרטן, שההבדל ביניהם הוא במידת הממאירות שלהם. מהו סרטן רירית הרחם ומה מייחד אותו מסוגי סרטן אחרים? מהם הגורמים האפשריים לסרטן רירית הרחם? מהם התסמינים של סוג הסרטן הזה? מתי נדרש ניתוח סרטן רירית הרחם? מה מהות הניתוח? מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם? מתי ולמה כדאי להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין רשלנות רפואית? איך לבחור עורך דין כזה? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

מהו סרטן רירית הרחם?

רירית הרחם היא הציפוי הפנימי של הרחם. התפקיד של הרירית היא לתמוך בוולד, מרגע ההפריה של הביצית ועד לרגע הלידה. סרטן רירית הרחם הוא גידול סרטני ברירית אשר מתפתח ללא שליטה. הגידול הסרטני מתפשט תחילה ברירית. אם הוא לא מטופל הוא עלול להתפשט אל מחוץ לרחם, לחלקים נוספים בגוף. רוב סוגי הסרטן ברירית מתחילים בדופן הפנימית שלה.

סוגי הסרטן הללו נקראים קרצינומה של הרחם, והם מאובחנים בדרך כלל בשלבים המוקדמים של המחלה. סוגים נדירים, וגם אלימים יותר, של סרטן הרחם הם קרצינומה פפילארית או קרצינו-סרקומה. יש גם סוגים אחרים, נדירים מאד, של סרטן הרחם.

 

תסמינים של סרטן רירית הרחם שעלולים להעיד על הצורך בניתוח

הסימנים לקיומו של סרטן רירית הרחם הם מגוונים. צירוף של מספר תסמינים, צריך להביא את הרופאים לכדי מסקנה שיש לשלוח את המטפלת לבדיקות יסודיות. למרבה המזל, מתגלים מרבית הגידולים בשלבים מוקדמים, שמאפשרים להציל את המטופלת ולמנוע התפשטות הסרטן.

עם התסמינים של סרטן רירית הרחם ניתן למנות:

  • דימום או הכתמה, אצל נשים אחרי גיל המעבר
  • שינויים בדימום הווסתי לפני גיל המעבר.
  • כאבים בזמן קיום יחסי מין
  • כאבי בטן תחתונה
  • תחושת התכווצויות בתוך האגן
  • כאבים וקשיים בהטלת שתן
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם

 

בדרך כלל מופיעים, כאמור, סימנים לקיומו של סרטן כבר בשלבים המוקדמים של המחלה. התסמין הבולט ביותר הוא הדימום. כשהוא מופיע יחד עם תסמינים אחרים, שומה על הרופא המטפל להעלות את החשד לסרטן רירית הרחם. האבחון מתבצע באמצעות ביופסיה או באמצעות גרידה.

 

מתי עלול להידרש ניתוח לסרטן רירית הרחם?

ניתוח לסרטן רירית הרחם הוא רק אחד ממגוון סוגי טיפול אפשריים לבעיה. אופי הטיפול נגזר הן מתזמון הגילוי של המחלה והן מהנתונים הכלליים של המטופלת. סוג הטיפול תלוי גם במידת ההתפשטות של המחלה אל מחוץ לרחם – לבטן ולמקומות אחרים בגוף. עם זאת, ברובם המכריע של המקרים, הניתוח הוא סוג הטיפול המועדף.

ניתוח כאמור כולל כריתת הרחם והשחלות, בנוסף להערכת התפשטות המחלה. טיפולים אפשריים נוספים הם הקרנות, וכן טיפולים כימותרפיים. לעיתים הטיפולים הללו ניתנים בנפרד, ולעיתים בנוסף לניתוח, בהתאם לקביעת הרופאים.

 

באילו מצבים עלולה להתרחש רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם?

להלן מצבים שונים שבהם עלולה להתרחש רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם:

  1. רשלנות בשלב ההכנה לניתוח: לפני הניתוח, על הרופאים המטפלים להמליץ בפני המטופלות על צעדים שעשויים לשפר את סיכויי ההצלחה. כך למשל, חולות שנוטלות אספירין או מדללי דם אחרים, צריכות לקבל המלצה להפסיק את נטילת המדללים לפני הניתוח. גם נשים מעשנות צריכות לקבל המלצה להפסיק לעשן. (ההמלצה הזאת, אגב, נכונה תמיד). בנוסף, אם מטופלת רגישה לחומרי הרדמה מסוימים, ואם הרגישות הזאת ידועה, על הרופא המנתח לקחת את זה בחשבון. ככל שלא בוצעה הכנה נאותה, הדבר עלול להיחשב רשלנות רפואית.
  2. רשלנות אחרי הניתוח: רשלנות אחרי הניתוח עלולה להיות גם בהליכים המבוצעים לאחר הניתוח. למשל – הימנעות מריקון שלפוחיות השתן והמעיים.
  3. הסכמה מדעת: אם הרופאים לא הציגו בפני המטופלת חלופות אפשריות לניתוח, וגרמו לה להבין שזאת האפשרות היחידה, הרי שיש בכך משום רשלנות רפואית. זאת, משום שהניתוח מונע מהמטופלת כל אפשרות להיכנס להריון לאחר הניתוח.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם והצורך בייצוג משפטי

ההחלטה להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם איננה פשוטה. על הנתונים המצביעים על רשלנות להיות מוצקים, ועל עורך דין רשלנות רפואית חלה חובת ההוכחה של רשלנות. ניסיון לנהל את התביעה באופן עצמאי עלול להיות בעוכריו של התובע.

זאת, משום שכל המוסדות הרפואיים מצוידים בסוללת עורכי דין להגנה מפני תביעות כאלה. לפיכך, אם מתעורר הצורך בתביעה, רצוי שהיא תנוהל על ידי עורך דין מיומן ומנוסה.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם – טעם נפגם

ניתוח לסרטן רירית הרחם נועד להקטין בצורה משמעותית את הסיכונים העומדים בפני המטופלת להתפשטות הסרטן בגופה. יחד עם זאת, רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם עלולה לפגוע במטופלת פגיעה בלתי ניתנת לתיקון, לא כל שכן, לחבל בסיכויי ההחלמה שלה. בהינתן מחדלים רפואיים מסוג זה, כבר מוטב היה למטופלת לו נמנעה מן ההליך הניתוחי הקטלני מלכתחילה.

 

השלבים להגשת תביעת פיצויים עקב רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם

להלן השלבים להגשת תביעת רשלנות רפואית במקרי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם:

  • איסוף נתונים: איסוף הנתונים כולל נתונים רפואיים כלליים על המטופלת, וכן נתונים ספציפיים העוסקים בניתוח. זה המקום לציין כי המוסג הרפואי שבו בוצע הניתוח, מחויב למסור את התיק של המטופלת על פי דרישה. העדר תיק, או העדר מסמכים מסוימים בו, הם עצמם עילה להגשת תביעה משפטית.
  • קבלת חוות דעת מומחה: חלק מההליכים לקראת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם, כולל גם שליחת המטופלת לקבלת חוות דעת מומחה. מי שנות את חוות הדעת הוא רופא מומחה בתחום, שיכול לקבוע בוודאות שאכן התקיימה רשלנות רפואית. למעשה, חוות הדעת היא גורם משמעותי שעשוי להשפיע על החלטת השופטים.
  • הגשת התביעה וליווי התובעת: לאחר ההחלטה להגיש תביעה, עורך הדין מלווה את התובעת לכל אורך הדרך. הליווי כולל ייצוג בבית המשפט, עד להשגת התוצאה הרצויה.

 

לסיכום

על מנת להצליח בתביעת רשלנות רפואית, חשוב לקבל ליווי של עורך דין מקצועי המתמחה בתחום. חשוב לבחור עורך דין שיש לו רזומה ארוך של הצלחות. בנוסף, חשוב שתשרור הבנה בין עורך הדין לבין המטופלת.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

בהחלט, רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם עשויה להתרחש במצבים שבהם המטופלת לא קיבלה הכנה נאותה לניתוח. במצב שבו הצוות הרפואי לא יידע את המטופלת על ההכנות שהיא צריכה לבצע לפני הניתוח עצמו, עלול לקרות מצב של רשלנות רפואית חמורה.
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן רירית הרחם עשויה לבוא לידי ביטוי בשלושת המצבים הבאים:
  1. בשלב שלפני הניתוח, למשל, בעת מתן הנחיות שגויות.
  2. בשלב שלאחר הניתוח, למשל, בעת הימנעות מריקון שלפוחית השתן.
  3. במצב שבו הרופאים לא ציינו בפני המטופלת את האפשרויות החלופיות לניתוח שעומדות בפניה.
חשוב מאוד שהמטופלת תהיה מיוצגת על ידי עורך דין מומחה בתחום מכיוון שעל עורך הדין תהיה אחריות כבדה והיא – חובת ההוכחה על קיומה של הרשלנות. מדובר בתהליך שאינו פשוט להוכחה וסביר להניח כי ניסיון לנהל את התביעה באופן עצמאי עשויה לפגוע בתובעת.
בהגשת תביעה זו יש לבצע תחילה איסוף של הנתונים הרפואיים שעוסקים בניתוח. לאחר מכן, יש לקבל חוות דעת מרופא מומחה בתחום כדי לוודא שאכן התקיימה רשלנות רפואית. רק לאחר יישום שני השלבים הללו, ניתן להגיש את התביעה וללוות את התובעת עד השגת התוצאה הרצויה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כלי ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של