רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם

מחלת סרטן מח העצם, היא מחלה שבהעדר גילוי מוקדם וטיפול בה, היא עלולה להתפתח לממדים מסוכנים. למרבה הצער, גם אבחון מוקדם וטיפול אינם מבטיחים ריפוי מוחלט. ואולם רשלנות רפואית עלולה להביא בוודאות לנזקים למטופל, או במקרים היותר גרועים אף למותו. בשורות להלן נרחיב את היריעה בנושא רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם – רשלנות בגילוי, בטיפול ובמעקב אחרי המטופל.

מהו בעצם סרטן מח העצם? מהם התסמינים של המחלה הלא פשוטה הזאת? מהי רשלנות רפואית בגילוי, טיפול ומעקב אחרי המטופל? מתי מתעורר הצורך להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית במחלה הזאת? למה חשוב להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית? איך יפעו עורך הדין למיצוי הזכויות של התובע? להלן התשובות.

 

מהו מח העצם ומה החשיבות שלו לגוף

מח העצם הוא חומר ספוגי ושומני הממלא את העצמות. מח העצם מייצר תאי גזע, אשר החשיבות שלהם לתפקוד תקין של הגוף היא עצומה. תאי הגזע מייצרים את תאי הדם השונים – תאי דם אדומים, תאי דם לבנים וטסיות. כל פגיעה במח העצם ובתפקוד היעיל שלו, משפיעה באופן ישיר על היכולת של הגוף לווסת את אספקת החמצן, להתמודד עם מחלות ואף להתמודד עם פציעות קלות, בגלל העדר טסיות בדם.

 

מהו סרטן מח העצם ולמה הוא בעייתי במיוחד

סרטן מח העצם, הנקרא בשפה המקצועית מיאלומה, הינו סרטן שבו מתמתחים במהירות תאי הפלסמה הרבה מעבר לרצוי. התאים הללו ממלאים את מח העצם, ומפריעים לייצור הן של תאי הדם הלבנים והן של התאים האדומים. התאים הללו גם מפחיתים את הכמות ואת האיכות של הטסיות, ומונעים פעולה תקינה של מערכת הדם.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם

התפשטות מהירה של תאי המיאלומה יוצרות את הבעיות כדלקמן:

  • דיכוי, או הפחתה משמעותית, של יצירת תאי דם תקינים.
  • פגיעה בעצם, עקב שגשוג של תאי הדם הללו.
  • נזק לכליות, הן עקב העדר אפשרות להילחם בזיהומים והן עקב חדירת התאים הללו לאיברים השונים בגופו של החולה.
  • נוגדנים יעילים לא נוצרים, או שהייצור שלהם פוחת בצורה משמעותית
  • החומרים המופרשים על ידי המיאלומה הם בעצמם חומרים המזיקים לגוף.

ישנם סוגים שונים של מיאלומה, ואבחון נכון ומהיר של סוג המחלה עשוי לאפשר למטופל להפחית את הסיכון, ולעיתים להבריא לחלוטין. הגורמים למיאלומה עדיין אינם ידועים במלואם, ואולם מחקרים מבססים קשר בינה לבין גיל, גורמים משפחתיים ולעיתים גם חולשה של מערכת החיסון.

בשנים האחרונות פותחו תרופות חדשות שעוצרות בפועל את התפתחות המחלה. התרופות הללו הופכות את המחלה לכרונית, והמשמעות היא שהחולים יכולים לחיות איתה שנים ארוכות.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם – נזקים חמורים וסכנת מוות

אף שהגורמים לסרטן מח העצם אינם ידועים במלואם, גילוי מוקדם שלו עשוי לסייע למטופל להבריא, או לכל הפחות לעכב את התפשטות המחלה. מנגד, רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם – גילוי, טיפול ומעקב, עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים, עד כדי סכנת מוות למטופל.

 

סוגים של מקרי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם

להלן כל הסוגים של רשלנות רפואית הקשורים בניתוח לסרטן מח העצם ובכלל:

רשלנות באבחון סרטן מח העצם אבחון המחלה מוקדם ככל האפשר, עשוי להעניק למטופל הזדמנות בלתי חוזרת לטפל בה. ככל שהאבחון מאוחר יותר, כך פוחתים סיכויי ההחלמה של המטופל. אם הסימפטומים היו ברורים, ולמרות זאת הרופאים המטפלים לא אבחנו את המחלה, הרי שיש בכך משם רשלנות רפואית.
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם ניתוח לסרטן מח העצם הוא רק אחד מסוגי הטיפול האפשריים. ככל שהאבחון הוא מדויק יותר, כך הטיפול יהיה מתאים יותר. טיפול לא מתאים או העדר טיפול, עלולים להתגלות כרשלנות רפואית. בגלל שיש מספר לא קטן של סוגי סרטן מחה עצם, גם פענוח שגוי של סוג הסרטן יכול, במקרים מסוימים, להיחשב רשלנות רפואית.
רשלנות במעקב מעקב אחרי המחלה מאפשר לרופאים לזהות מבעוד מועד את ההישנות שלה או ההחמרה שלה אצל המטופל. מעקב רשלני עלול, לפיכך, לפגוע בסיכויי ההחלמה של המטופל.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם – איך יודעים אם קיימת עילה להגשת תביעה?

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם או בטיפול בו, תתבצע אם וכאשר יתברר שהרשלנות הרפואית אכן פגעה פגיעה של ממש במטופל. ככלל, על מנת שתביעת רשלנות רפואית תתקבל, חייב להיות קשר בין הרשלנות עצמה לבין הנזקים שנגרמו למטופל, שלא היו נגרמים אילולי הרשלנות הרפואית.

רשלנות רפואית שלא נגרם בעקבותיה נזק, אי אפשר לתבוע דבר בגינה. מנגד, נזקים שלא מיוחסים לרשלנות לא יכולים להיות עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

לסיכום

מהאמור לעיל, ברור כשמש כי תביעת רשלנות רפואית איננה עניין פשוט. בדרך כלל אין מצבים של שחור ולבן, וכל פעולה שהרופאים המטפלים נקטו, או שנמנעו מלנקוט בה, עשויה להתפרש בכמה אופנים. עורך דין רשלנות רפואית יידע כיצד לכוון את התביעה למקום הנכון וליצור את הקורלציה בין הטיפול הלקוי לתוצאה. בשלב הראשון, עורך הדין יבחן את סיכויי התביעה.

זאת, לאחר איסוף החומר הרפואי, הערכה שלו וחיזוק שלו באמצעות חוות דעת של רופא מומחה. בהמשך, יגבש עורך הדין את התביעה ויגיש אותה לבית המשפט. עורך הדין גם ילווה את התובע לכל אורך הדרך, עד להשגת התוצאות הרצויות – פסק דין הקובע שהייתה רשלנות רפואית, ופסיקת פיצויים למי שנפגע כתוצאה ממנה.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרטן מח העצם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של