רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד

סרטן השד היא אחת המחלות הקשות והנפוצות ביותר בישראל. המוני נשים סובלות ממנה בשלבים שונים בחייהן, אך החדשות הטובות הן שככל שהגילוי של המחלה הוא מוקדם יותר, סיכויי ההחלמה עולים בעשרות אחוזים. בדיוק בגלל זה, משרד הבריאות מעודד נשים בכל הגילאים לבצע ממוגרפיה באופן שנתי, על מנת לשפר את הסיכויים להחלמה מהמחלה.

בחלק מהמקרים, כאשר המחלה מתקדמת יותר או שיש צורך להוציא גוש מהשד, יש להיכנס לניתוח כירורגי, בו הסיכון כמובן גדל. במקביל, גם הסיכויים לפגיעה מרשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד עולים משמעותית אף הם.

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד?

לסרטן השד יש מספר סימפטומים שונים, כולל הרגשה של גוש בשד, כאב מתמשך, כאבים בבית השחי, הפרשה מהפטמה, שינוי בגודל השד ועוד. חשוב מאוד לפנות לרופא עם הרגשת התסמינים הללו, כדי להגדיל את הסיכוי של אבחון מוקדם שעשוי להציל חיים. הסיכוי לחלות בסרטן השד עולה עם הגיל, אם יש רקע במשפחה, כאשר גם נשים שנמצאות בגיל מאוחר ומעולם לא ילדו ילדים.

בכל מקרה, ניתוחים לטיפול בסרטן השד הם נפוצים, אך גם מסוכנים. אף אחת לא רוצה לחוות על בשרה את ההשלכות של רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד, אך חשוב לדעת כי זה אכן תרחיש שעשוי לקרות.

 

על חשיבות האבחון המוקדם בהקשר של ניתוח לסרטן השד

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד מתחילה לעיתים בכלל באבחון. אבחון שגוי הוא זה שלעיתים שולח נשים רבות לניתוח מבלי צורך אמיתי לכך. יש שני סוגים של ניתוחים של סרטן השד, כאשר אחד הוא ניתוח כריתה והשני הוא ניתוח משמרי שד (כלומר הסרה של הגידול בלבד). בכל מקרה, במרבית המקרים, הרשלנות הרפואית מתבטאת באבחון שגוי או מאוחר, שגרר את הניתוח, ומצריך את האישה בסבל רב, מכיוון שהרופא לא ראה או זיהה את המחלה בשלבים מוקדמים יותר.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד

הדוגמאות הנפוצות למקרי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד

יש לא מעט דברים שיכולים להשתבש במהלך ניתוח לכריתת שדיים או להסרת גוש סרטני. מעבר לכאב הרב ואובדן של מה שנשים רבות מחשיבות כאיבר הנשי ביותר בגוף שלהן, ישנן "תקלות" שקורות בתהליך, ובכללן פגיעה ברקמות שונות או בצורה השלמה של השד.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד יכולה להתרחש כאשר יש נזק היקפי לשד, לצורתו, או כאשר הרופא נאלץ לכרות יותר ממה שהיה צריך. זה נפוץ בעיקר בניתוחים משמרי שד, שכן ניתוחים לכריתת שד מסתיימים בעיקר בהסרה של השד כולו, ולרוב – גם בשחזור שדיים.

 

כיצד מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד

תביעת רשלנות רפואית בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד, מוטב שתוגש באמצעות עורך דין רשלנות רפואית, המתמחה באופן ספציפי במקרי רשלנות רפואית מסוג זה. כל תיק של רשלנות רפואית הוא מורכב מאוד, שכן בראש ובראשונה, מתחילים עם בקרת הנזקים. המטופלת צריכה להבהיר מהם האופנים שבהם היא נפגעה מהניתוח הכושל, ומדוע היא סבורה כי הסבל שלה והנזק שנגרם לה היו יכולים להימנע.

בחלק גדול מהמקרים, הניתוחים גורמים נזק היקפי שלא מתבטא רק באזור השדיים, אלא בחזה כולו. כאשר הנזקים נראים לעין, מטבע הדברים, הוכחת הפגיעה היא פשוטה יותר.

 

העבודה המורכבת של עורך דין רשלנות רפואית בתיקי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד

השלב המורכב יותר בכל תביעת רשלנות רפואית היא השגה של חוות דעת מומחים. רופאים רבים בישראל לא ששים לספק חוות דעת מומחים לתיקי רשלנות רפואית לאור היבטים אישיים, בין אישיים ומקצועיים. עורך דין רשלנות רפואית עם קשרים יכול לקדם את הנושא בצורה משמעותית, להגיע אל הרופאים האיכותיים שלא מפחדים לספק חוות דעת, ולהטות את הכף לטובת התובע בתביעה מול הרופא או הגוף הרפואי אותו הוא תובע.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד במסגרת ההחלטה על סוג הניתוח

ההחלטה על סוג הניתוח היא חשובה מאוד. כאשר הסיכון הוא גדול, מחליטים לרוב על ניתוח כריתה מלא, ובמקביל, קובעים כבר תור לניתוח שחזור. עם זאת, נשים רבות מעדיפות לשמור על השדיים שלהן עד כמה שניתן, ודוחפות לכיוון של ניתוח שימור שד, כל עוד מדובר באקט בטוח באופן יחסי.

גם המלצה לא נכונה על ניתוח היא למעשה רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד שכן מדובר באבחון שגוי. היתרון הגדול מבחינת התביעה הוא שלרוב, ישנו ארכיון של צילומים וסיכומים שמראים על מצב החולה באותו זמן נתון.

 

על חשיבות תיק הראיות בתביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד

תביעת רשלנות רפואית בנושא סרטן השד חייבת להגיע עם כל הניירת הרלוונטית. יש המון טיפולים ואבחונים לאורך הדרך, כולל תוצאות של בדיקות ממוגרפיה ישנות. ככל שיותר חומר יסופק עבור עורך דין רשלנות רפואית כך יהיה לו קל יותר להגיע למסקנות ולחזק את התיק. כמובן שרשלנות רפואית היא ברובה המוחלט לא מכוונת, אך כאשר רואים שיש רופאים שלא עובדים לפי הפרוטוקולים והנהלים לאורך זמן, זה בהחלט משהו שמחזק את התיק ויוצר ערעור באמינות של הרופא.

 

הקשיים הנלווים להליך המשפטי במקרי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד

ההגשה של תביעת רשלנות רפואית מגיעה לרוב עם המון תסכול. אנשים נכנסו מתחת לסכין כדי להגיע להשיג תוצאות, וסיימו עם נזקים. רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד היא יוצאת דופן, מפני שהיא נוגעת באלמנט מאוד נשי, שרלוונטי רק לכחצי מהאוכלוסייה.  חשוב לזכור שאבחון שגוי או חוסר אבחון מגדיל את הסיכוי לסיבוך המחלה ואפילו מוות, כך שהתסכול הוא גדול מאוד, ויוצר אי אמון במערכת הרפואה, עליה אנחנו סומכים בעיניים עצומות.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד – הפיצוי הראוי

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד היא למעשה טרגדיה גדולה. הרופאים מודעים לסיכונים ולסיכויי ההחלמה הגבוהים באבחון מוקדם, ועדיין מפספסים את המטרה, ושולחים נשים לניתוח שמערער את הנשיות והאסתטיקה שלהם, ולמעשה חוצב בגופן. גם עבודה לא נכונה במהלך הניתוח היא מאוד מתסכלת, שכן הפן האסתטי הוא קריטי עבור כל מי שנכנסת מתחת לסכין. לכן, יש לנסות להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה עם עבודה נכונה מול עורך דין טוב.

ניתוח לסרטן השד מיועד עבור טיפול מעשי במחלת סרטן השד אשר נמצאת כפי שניתן להבין, בשדיים. רשלנות רפואית בהקשר זה, היא קבלת החלטות או נקיטת מעשים שגויים בניגוד לנדרש. זאת כמובן, מעשים בדבר הליך הניתוח לסרטן, אשר גורמים לנזק כזה או אחר למטופל.
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד יכולה לבוא לידי ביטוי במקומות שונים בתהליך הטיפול והניתוח. עם זאת, כאשר מדובר על ניתוח לסרטן השד, הרשלנות הגדולה ביותר יכולה לבוא לידי ביטוי בהחלטה על סוג הניתוח, וכמובן שבכלל זה נכנס גם אופן ביצועו.
על מנת שעורך הדין שלכם יוכל לטפל באופן המקצועי והמדויק ביותר במקרה הרשלנות הרפואית שנגרם לכם, עליו להכיר וללמוד את כל ההליך הרפואי שקיבלתם, ובפרט את עניין הניתוח. אי לכך, עליכם להכין את כל הניירת הרלוונטית כגון תוצאות של בדיקות, טיפולים ואבחונים ועוד.
תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן השד, יכולה לפצות את התובע, קרי המטופל שקיבל טיפול רשלני, בפיצויים כספיים גבוהים בהתאם למידת הרשלנות. זאת כמובן, לצד טיפול כראוי בגורם שביצע את הניתוח הרשלני, וגרם לנזק אסתטי, בריאותי ואף נפשי.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרט של סרטן השד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של