רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות

סרטן הריאות הוא אחד הגידולים הסרטניים הקטלניים ביותר. למרבה הצער, קיים קושי רב בטיפול בסרטן הזה. הקושי נובע מהמורכבות של הטיפול וכן מהעובדה שבחלק ניכר מהמקרים הסרטן מתגלה כשהוא כבר במצב מתקדם. רשלנות רפואית באבחון ובניתוח של סרטן הריאות תחמיר את המצב.

מהו בעצם סרטן הריאה? למה הגידול הזה הוא כל כך קטלני? מהם הטיפולים האפשריים לסרטן הריאה? מה יכול המטופל לעשות על מנת להפחית את הסיכונים לגילוי סרטן מהסוג האמור? מתי תוגש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות? למה חשוב להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית במקרים כאלה? מהם השלבים בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית? כל התשובות לשאלות הללו נמצאות בהמשך המאמר.

 

סרטן הריאות – מה זה בעצם

סרטן הריאות הוא גידול של תאים סרטניים המתפתח בריאה. על פי מחקרים ולפי הניסיון הרפואי המצטבר, מרבית המקרים של סרטן הריאות נובעים מאורח החיים המודרני – ובראש וראשונה העישון והחשיפה לחומרים מסוכנים אחרים. לפיכך, הימנעות מעישון והפחתת החשיפה לחומרים מסוכנים ידועים ומוגדרים, עשויה להקטין את הסיכון לסרטן הריאות.

 

חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן הריאות להצלחת הטיפול

הגורם העיקרי לכך שסרטן הריאות הוא מחלה כל כך קטלנית, הוא העובדה שמרבית המקרים של סרטן מהסוג הזה מתגלים כאשר הסרטן כבר נמצא בשלבים מתקדמים של המחלה. גילוי מוקדם של המחלה הקטלנית הזאת יכול להתבצע אך ורק באמצעות בדיקות יזומות שונות, איתור גידולים או גורמי סיכון והסרה שלהם.

למרבה הצער, אם הסרטן התפשט למקומות נוספים בגוף, קיים קושי רב לטפל בו. זאת, לאור ריבוי המוקדים של המחלה והפיכת האפשרות להסיר את הגידולים לבלתי ריאלית למעשה. לעיתים מזומנות, גם טיפולים או ניתוחים אינם מסייעים להארכת חיי המטופל.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות

הטיפולים האפשריים לסרטן הריאות

מרגע האבחון של סרטן הריאה, ולאחר שנקבע סוג הסרטן אצל המטופל, יש כמה טיפולים אפשריים. להלן הטיפולים העיקריים האפשריים:

כימותרפיה טיפול כימותרפי, המיועד לחיסול תאים סרטניים. מדובר בהחדרת תרופות לגוף, תוך כוונה לצמצם או להדביר לחלוטין את הגידול.
הקרנות הקרנות מהוות טיפול ידוע מוכר לסוגים שונים של סרטן, ובהם סרטן הריאות. לעיתים, ההקרנות משולבות עם טיפולים לרתופיים שונים, ואף ניתוח.
ניתוח להסרת הגידול אם הגידול טרם התפשט לאזורים אחרים בגוף, ואם קיים סיכוי סביר לכך שהניתוח אבן יסיר את הגידול כולו, יבצעו הרופאים המומחים ניתוח להסרת הגידול. זאת, למרות הסיכון המשמעותי הכרוך בניתוח מהסוג הזה.
טיפול תומך לחולים סופניים, כל מה שניתן לעשות הוא להעניק טיפול תומך. הטיפול יכול להיות פסיכולוגי או תרופתי, בעיקר להקטין את הכאב ואת ההשפעה השלילית של התפשטות הגידול על חיי היום יום. הטיפול ניתן לחולים שאין אפשרות לעצור את התפשטות הגידול בגוף שלהם.

 

מתי תוגש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות

למעשה, מרבית המקרים של רשלנות רפואית הקשורים בסרטן הריאה, נוגעים יותר לרשלנות בפענוח הבדיקות, או רשלנות במתן הטיפול המתאים למחלה. ניתוח לסרטן הריאות מתבצע רק כאשר טיפולים אחרים אינם יכולים לסייע, או שהסרטן טרם התפשט למקומות אחרים בגוף.

מרבית תביעות הרשלנות הרפואית מתמקדים ברשלנות באבחון המחלה – אבחון רשלני, למרות שהיו סימנים מקדימים שניתן היה לזהות אותם ולהעלות חשד סביר לקיומו של סרטן הריאות. לחילופין, רשלנות רפואית יכולה להיות בטיפול – רשלנות המתו הטיפול המתאים, או לחילופין רשלנות במעקב אחרי הטיפול והתוצאות שלו אצל המטופל.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות – למה חשוב להסתייע בעורך דין המתמחה בתיקים כאלו?

תביעת רשלנות רפואית מוגשת על ידי המטופל או בני המשפחה שלו, כנגד מוסד רפואי, או כנגד רופא אחד או יותר שהיו מעורבים במתן טיפול רפואי. כל מוסד רפואי המכבד את עצמו מממן עורכי דין שיגנו עליו באופן קבוע. רדם פרטי, גם כזה שיש לו יכולות יוצאות דופן, לא יוכל להתמודד עם מערכת מסודרת כזאת.

עורך דין רשלנות רפואית, לעומת זאת, מתמצא היטב בנושא ויודע בדיוק מה עליו לעשות. איש המקצוע הזה ישיג את התיק הרפואי, כמו גם מסמכים שונים הנוגעים למטופל שלו. בנוסף, הוא יפנה את המטופל לקבלת חוות דעת רפואית של מומחה בתחום. בשלב הבא, עורך הדין יבחן את האפשרות להגיש תביעה ואת הסיכויים שלה להצליח.

 

השלבים בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות

הגשת תביעת רשלנות רפואית באופן כללי, ורשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות בפרט, עוברת כמה ושלבים מרגע הרשלנות הרפואית ועד לסיום המוצלח של התסיעה ופסיקה משפטית המחייבת את הנתבעים במתן פיצוי לתובעים. להלן השלבים בדרך לתביעת רשלנות רפואית מוצלחת:

  1. איסוף החומר הרפואי: בשלב הזה יקדישו הן עורך הדין והן התובעים את הזמן שלהם לאיסוף כלל החומרים הרפואיים הקשורים בניתוח ובתוצאות שלו. איסום תיק רפואי מבית החולים שבו בוצע הניתוח יהיה, כמובן, גולת הכותבת במבצע. עם זאת, גם איסום חומר נוסף יכול לסייע. חומר נוסף יכול להיות בדיקות שונות שהתובע עבר, אבחונים רפואיים ועוד.
  2. חוות דעת של מומחה: כמעט בכל תביעת רשלנות רפואית, נדרש התובע לעבור אבחון אצל רופא מומחה. הרופא המומחה בודק את המטופל ומחליט האם יש עילה לתביעת רשלנות רפואית. אם המומחה יחליט שאכן היתה רשלנות, ואם בעקבות הרשלנות אכן אירע נזק למטופל, יש בהחלט יסוד סביר להגשת תביעת רשלנות רפואית.
  3. גיבוש התביעה: בשלב הזה יגבש עורך הדין את התביעה, בהסתמך על החומר הרפואי המונח בפניו.
  4. ניהול התביעה והמשפט: בשלב הזה ילווה עורך הדין את המטופל  וייצג אותו לאורך כל ההליך המשפטי. זאת, עד לסיום התהליך, מתן גזר הדין ופסק הדין של השופטים בתיק.

 

המלצות לבחירת עורך דין רשלנות רפואית להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות

עורך דין רשלנות רפואית נמדד בדרך כלל על פי ההצלחות שלו. לרוב, המוניטין של עורך דין הוא מוצדק, ונובע מאחוזי הצלחה גבוהים בתביעות רשלנות רפואית. מוניטין אכן משפרים את סיכויי ההצלחה, אבל עורכי דין בעלי מוניטין הם גם יקרים יותר. בנוסף, עורך דין מלווה את הלקוח שלו לאורך תקופה ארוכה. לפיכך, חשוב שבין שני הצדדים תשרור כימיה, מה שישפר את העבודה שלהם יחד.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הריאות? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

כמו בסוגים רבים של מחלת הסרטן, גם בסרטן הריאות הגילוי המוקדם של המחלה הוא קריטי לטיפול בה. סרטן הריאות יהיה מסוכן וקטלני הרבה יותר עבור המטופל כאשר הוא מתגלה בשלב מאוחר ומתקדם של המחלה, שכן יהיה קשה יותר לטפל בו ביעילות.
כאשר אצל המטופל התגלה סרטן הריאות, ישנן מספר אפשרויות טיפול שעומדות בפני הרופא המטפל, שהבחירה ביניהן תלויה בשלב שבו נמצאת המחלה ובמידת היכולת של הרופא לטפל בה בצורה יעילה. בין הטיפולים ניתן למנות טיפולים כימותרפיים, ביצוע הקרנות, ביצוע ניתוח להסרת הגידול הסרטני ועוד.
כאשר מדובר בסרטן הריאות, מקרי הרשלנות העיקריים מתרחשים דווקא לא בפרוצדורה של הניתוח, אלא בשלבי האבחון של המחלה או בטיפול שגויה במחלה. עם זאת, גם כאשר מדובר על ניתוח ייתכנו מקרים של רשלנות רפואית, במידה והרופא לא פעל לפי הנהלים המקובלים תוך כדי הניתוח.
תביעת רשלנות רפואית ניתן להגיש כל עוד יש אפשרות לבסס את מרכיבי התביעה (נזק, התרשלות וקשר סיבתי ביניהם). הגורם המקצועי ביותר שיוכל להוכיח את מרכיבי התביעה הוא עורך דין רשלנות רפואית, שיוכל לסייע לכם בהגשת התביעה ובקבלת סכום פיצויים הולם לחומרת המצב.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ריאות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של