רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם

סרטן הרחם הוא גידול סרטני שעלול להופיע אצל נשים, תוך שהוא פוגע במערכת הרבייה שלהן. כאשר עושים שימוש במינוח הזה, הכוונה היא למגוון רחב של גידולים סרטניים המתרחשים ברקמת הרחם ובראשם סרטן צוואר הרחם. מהם גורמי הסיכון שעלולים להגדיל את הסיכויים של אישה לחלות, חלילה, בסרטן הרחם? מהם התסמינים של המחלה הכל כך בעייתית הזאת?

איך מאבחנים הרופאים את סרטן הרחם? מהם הטיפולים הקיימים במחלה הזאת? מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם? למה חשוב להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית בדרך להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית? מהם השלבים החשובים בתביעת רשלנות רפואית? מהי חוות דעת רפואית? בשורות להלן נעסוק בסוגיות הללו בהרחבה.

גורמי הסיכון המגדילים את הסיכויים ללקות בסרטן הרחם

סרטן הרחם הוא, כאמור, גידול סרטני המתגלה ברירית הרחם של האישה. מבחינת התפוצה שלו, הסרטן הזה הוא הרביעי בקרב נשים. יחד עם זאת, הוא גורם התמותה העשירי מבין כל סוגי הסרטן. אבחון נכון וטיפול יעיל עשויים למנוע את התפשטות המחלה, לא כל שכן מוות כתוצאה ממנה.

בישראל, הממוצע נע בסביבות 5 מקרים חדשים לכל 100,000 נשים בשנה, שזה הרבה פחות ממה שמקובל במרבית המדינות בעולם המערבי. למרות הטיפול היעיל ואפשרויות האבחון הקיימות, יש גורמי סיכון המגדילים את הסיכויים לחלות בסרטן הרחם.

להלן גורמי הסיכון העיקריים בקרב נשים:

גיל הגיל הוא גורם סיכון משמעותי לסרטן בכלל. לפיכך מומלץ להגדיל את תדירות הבדיקות ככל שהגיל מתקדם.
גורמים הורמונליים הפסקת המחזור השנתי אצל האישה עלול לייצר תהליכים אשר מגדילים את הסיכויים ללקות בסרטן הרחם.
העדר ילודה נשים שלא ילדו, נמצאות בסיכון גבוה ללקות בסרטן הרחם.
משקל עודף משקל עודף מגדיל את הסיכויים לסרטן הרחם.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם

גורמי סיכון נוספים ותסמינים של סרטן הרחם שהרופאים מצופים להכיר

נוסף על גורמי הסיכון שהוזכרו לעיל, גם מחלות ובעיות רפואיות שונות עלולות להגדיל את הסיכויים לסרטן הרחם. עם הבעיות כאמור ניתן למנות סוכרת והתעבות רירית הרחם. גם התנהלות לא בריאה, כולל עישון, מגדילה את הסיכויים לחלות בסרטן בכלל, ובסרטן הרחם בפרט.

דימום חזק מהנרתיק הוא התסמין הבולט ביותר, המצביע על אפשרות קיומו של סרטן הרחם אצל המטופלת. דימום חריג בזמן המחזור, או דימומים אחרי גיל המעבר, צריכים לעורר את החשד אצל הרופאים המטפלים.

 

אבחון סרטן הרחם על ידי הרופאים – כיצד הוא אמור להתבצע?

אבחון סרטן הרחם על ידי הרופאים, מתבצע באמצעות סדרת בדיקות שהמטופלת צריכה לעבור. להלן חלק מהבדיקות הללו:

 

דגימות דם

דגימות דם לספירת דם, תפקודי כליות והערכת מצב הבריאות הכללית הם הדבר הראשון שרופאים אחראיים יבצעו.

 

אולטרסאונד

בדיקת אולטרסאונד מבצעת הדמיה של חלקו הפנימי של הרחם. הבדיקה הזאת עשויה לתת תמונה טובה של המצב באזור.

 

ביופסיה

דגימת תאים או רקמה מתוך רירית הרחם, אשר נבדקת ע"י רופא מומחה. יש דרכים שונות לנטילת ביופסיה, על פי החלטה של הצוות הרפואי.

 

בדיקות נוספות

בדיקת MRI או בדיקת CT, יבוצעו בהתאם להחלטת הצוות הרפואי. זאת, אם קיים חשש לקיומו של סרטן אצל המטופלת.

 

טיפולים קיימים לסרטן הרחם

בדרך כלל, כאשר מתגלים תאים סרטניים, ובהנחה שהגידול עדיין לא התפשט אל מחוץ לרחם, הטיפול הכמעט אולטימטיבי שהרופאים מציעים הינו ניתוח לכריתת הרחם. מדובר בניתוח שלאחריו לא תוכל האישה להרות. במהלך הניתוח, ייקחו הרופאים דגימות מבלוטות הלימפה, רק על מנת לוודא שהגידול לא התפשט.

במקרים מסוימים מציעים הרופאים הקרנות או טיפולים הורמונליים – הכל בהתאם למצב. בדרך כלל, לפני ההחלטה על הטיפול מכנס המוסד הרפואי קונסיליום – התייעצות רפואית של רופאים מומחים. עם הרופאים הללו ניתן למנות אונקולוג, מנתח, אחות, טכנאי רנטגן ופתולוג. זאת, על מנת לקבוע בצורה מושכלת את אופן הטיפול.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם וההשלכות שלו

רשלנות רפואית בניתוח סרטן הרחם כולל כמה סוגים אפשריים של רשלנות:

  1. רשלנות באבחון: העדר אבחון סרטן, מה שאפשר לתאים הסרטניים לצאת אל מחוץ לרחם ולסכן את המטופלת. לחילופין, קביעה שמדובר בסרטן, כאשר המטופלת לא היתה למעשה בסכנה.
  2. רשלנות בניתוח: גרימת נזק למטופלת, בעקבות רשלנות שכל רופא אחר היה יכול להימנע ממנה. לדוגמה – הרחקת אברים סמוכים לצוואר הרחם, מבלי שהיה בכך צורך.
  3. הסכמה מדעת: מצב שבו הרופאים אינם מסבירים למטופלת את כלל האפשרויות. לדוגמא – אי הצגת החלופה לניתוח, בדמות הקרנות או טיפולים אחרים. מצב כזה הוא בהחלט עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם.

 

עורך דין רשלנות רפואית וחוות דעת רפואית במקרי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם

הגשת תביעה בדין רשלנות רפואית איננה עניין של מה בכך. מדובר בתביעה הדורשת התייחסות מקצועית, הן מצד התובעים והן מצד הנתבעים. עורך דין רשלנות רפואית מכיר היטב את הנושא, ויגיש תביעת רשלנות רפואית אך ורק אם ברור לו שהסיכויים שלה להצליח הם גבוהים. לפיכך, עורך הדין כאמור יפעל על פי סדר הפעולות כדלקמן:

  • איסוף החומר: בשלב הראשון, יפעל עורך הדין לאיסוף החומר הרפואי. זאת, תוך דגש מיוחד על התיק הרפואי במוסד בו בוצע הניתוח.
  • חוות דעת רפואית מקצועית: בנוסף, עורך הדין ישלח את המטופלת לקבלת חוות דעת של רופא מומחה. במקרים רבים, חוות הדעת עשויה להיות ההבדל בין הצלחה או כישלון בתביעה.
  • בדיקת החומר וקבלת החלטה: אחרי בדיקת החומר הרפואי והנסיבות, עורך דין רשלנות רפואית יחליט אם תוגש תביעת רשלנות רפואית. הוא יחליט להגיש תביעה, הוא יהיה זה שילווה את התובעת לאורך כל המשפט, עד להצלחה.

 

לסיכום

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך אפשרויות האבחון של המחלה הלא סימפטית הזאת משתפרות. בהתאם, עולות גם הדרישות מהרופאים המטפלים. מה שנחשב אך לפני כמה שנים לטעות סבירה, עשוי להיחשב כיום, ובצדק גמור, לרשלנות רפואית. שעשויה לזכות את התובעת בפיצויים כספיים נכבדים.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו לאתר מידע הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם עשויה לבוא לידי ביטוי במצב שבו נגרם נזק למטופלת בעקבות טעות שנעשתה על ידי הצוות הרפואי (המנתח, המרדים, אחות וכו'), טעות שאיש צוות רפואי אחר יכול היה להימנע ממנה. מצב שבו הורחקו האיברים הקרובים לצוואר הרחם מבלי שהדבר היה הכרחי – עשוי להיות רשלנות רפואית.
להלן ההשלכות האפשריות שעשויות להתרחש בעקבות רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם:
  • כאבים באזור הניתוח בעקבות גרימת נזק שנעשתה במהלך הניתוח
  • כאבים באזורים אחרים בגוף בעקבות רשלנות של הצוות הרפואי (למשל, אם המטופלת סובלת מצלקות באזורים שונים בגוף בעקבות החזקה לא נכונה של סכין הניתוח במהלך הניתוח)
בהחלט, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם שילווה את התביעה. הסיבה לכך היא שעורך הדין מכיר את הנושא על בוריו והוא יוכל ללוות את המטופלת ולבצע עבורה את כל איסוף החומרים ההכרחיים לתביעה.
בשביל לבדוק שהייתה רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הרחם, עורך הדין שמלווה את התביעה יאסוף עבור המטופלת את החומר הרפואי במוסד שבו הניתוח בוצע ויבצע ניתוח של הממצאים. בצירוף חוות הדעת של רופא מומחה בתחום, עורך הדין יוכל לבחון האם אכן הייתה רשלנות רפואית בניתוח.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה בהריון

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של