רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה

סרטן הפה הוא מחלה המתחילה לקנן בפיו של המטופל. בשלבים מאוחרים יותר, אם לא התגלתה המחלה ולא טופלה בזמן, מתפשטים התאים הסרטניים לחלקים נוספים בגוף של המטופל. בשורות להלן נרחיב את היריעה בכל מה שקשור בטיפולים בסרטן הפה, כולל ניתוח. כל זאת, תוך מתן דגש על סוגי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה.

מהו בעצם סרטן הפה? מהם גורמי הסיכון לסרטן מהסוג הזה? איך מתפשטים התאים הסרטניים לחלקים נוספים בגוף? מהם הטיפולים האפשריים לסרטן הפה? מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה? מה התפקיד של עורך דין רשלנות רפואית בהגשת התביעה ובטיפול בה? מהם השלבים בדרך לתביעת רשלנות רפואית? מתי ולמה נדרשת חוות דעת רופא של מומחה? להלן התשובות.

מהו סרטן הפה ומה מידת הסיכון הכרוכה בו

סרטן הפה הוא חלק מקבוצת מחלות וגידולים סרטניים, אשר הכינוי הכללי שלה הוא סרטן ראש וצוואר. סרטן הפה עלול להתפתח בכל אחד מהחלקים של חלל הפה. (אורופארינקס). יחד עם סאת, הסטטיסטיקה מוכיחה כי מרבית הסוגים של סרטן הפה מתחילים בלשון וברצפת הפה.

בדרך כלל, התאים הסרטניים שמתפתחים בתחילת המחלה הם תאים שטוחים, (המכונים גם תאים קשקשיים) המכסים את הפה, הלשון וגם את השפתיים. הכינוי הרפואי של סוגי הסרטן הללו הינו קרצינומות של תאים קשקשיים. באשר למידת הסיכון – סרטן הפה והלוע התחתון מהווה כשלושה אחוזים מקרב מקרי הסרטן.

בכל שנה מאובחנים 400,000 מקרי סרטן חדשים מהסוג הזה בכל רחבי העולם.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה

 

טיפולים אפשריים לסרטן הפה

להלן רשימת טיפולים אפשריים למחלת סרטן הפה:

ניתוח להסרת הגידול כאמור לעיל, ניתוח להסרת הגידול הוא, בחלק ניכר מהמקרים, הדרך היעילה ביותר לטפל בו.
הקרנות (רדיותרפיה) הקרנות משפיעות על תאים רק באזור המטופל. במקרה של גידולים קטנים, שיטת הטיפול הזאת עשויה לתת מענה ולעצור את התפשטות הגידול.יש שני סוגים של קרינות – חיצונית ופנימית, שאותם מקבלים המטופלים לפי הצורך.
כימותרפיה תרופות שהמטרה שלהן להשמיד תאים סרטניים. למרבה הצער, טיפולים כימותרפיים פוגעים גם בתאים בריאים יחד עם סאת, הם עשויים לשפר את מצבו של המטופל.

 

מה זה ניתוח לסרטן הפה ומה חשיבותו

בחלק גדול מהמקרים, הטיפול שהרופאים ואנשי המקצוע בוחרים להציע למטופל הוא טיפול ניתוחי. עם זאת, טיפול ניתוחי איננו מתאים לכל חולה, ובוודאי לא במקרים שבהם הגידול כבר התפשט והגיע למקומות נוספים בגוף. יחד עם זאת, ניתוח שבוצע בזמן ובצורה מקצועית עשוי לעצור את התפשטות המחלה.

 

סוגי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה

להלן פירוט קצר של סוגי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה:

  1. הימנעות מבדיקות: אי הפניית המטופל לבדיקות נדרשות, למרות שהוא סובל מסימפטומים שבבירור מצביעים על אפשרות לגידול סרטני, הוא בבחינת רשלנות רפואית.
  2. אבחון שגוי: לעיתים, גם אחרי שמבוצעות במטופל הבדיקות הנדרשות, מתרשלים הרופאים באבחון הבעיה. זאת, במקום שכל רופא אחר המתמחה בתחום היה יכול לזהות אותה.
  3. רשלנות בניתוח: קשה לזהות מקרים ברורים של רשלנות בניתוח לסרטן הפה. זאת, לאור המורכבות של הניתוח והתגובות שיכולות להיות שונות בין מטופל אחד למשנהו. רשלנות רפואית כאמור עשויה להתרחש אם לגופו של המטופל מוחדרים חומרים שהוא רגיש אליהם, כגון חומרי הרדמה ואחרים.
  4. העדר הסכמה מדעת: העדר הסכמה מדעת הוא מצב שבו לא הוסברו למטופל כל הסיכונים הכרוכים בניתוח. ואולם במקרה של ניתוח סרטן הפה, מעט מאד מקרים יכולים להיכנס לקטגוריה הזאת.
  5. רשלנות במעקב אחרי המטופל: מעקב לא מקצועי, הוא העדר מעקב במקום שבו הדבר נדרש, מהווה עילה ברורה לתביעה בגין רשלנות רפואית. מעקב מסודר הוא, לעיתים קרובות, ההבדל בין החלמה מלאה או חלקית, לבין התפשטות המחלה, אם אחרי הניתוח נותרו תאים סרטניים בחלל הפה.

 

האתגר בהגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה

רשלנות רפואית הייתה בעבר ועודנה גם היום קשה מאוד להוכחה. לפיכך, תביעה בגין רשלנות רפואית, ועל אחת כמה וכמה רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה, צריכה להיות מוגשת בצורה מקצועית, אחרי בחינת הנתונים וקבלת חוות דעת משלימה של מומחה. במקרים כאלה, עורך דין רשלנות רפואית הוא הדמות המרכזית המובילה את התביעה.

 

על חשיבות הסיוע המשפטי מעורך דין רשלנות רפואית

בהעדר סיוע מקצועי עלולה גם התביעה הבטוחה ביותר לכאורה להסתיים בכישלון. התפקיד של עורך הדין הוא לנווט את התביעה, החל מהשלב ההתחלתי ועד לפסק הדין וקבלת הפיצויים.

 

השלבים בתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה

השלבים בתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה הם כדלקמן:

  1. איסוף המסמכים הרפואיים: עם תחילת הליך התביעה, הדבר הראשון שיש לעשות הוא לאסוף את כל הנתונים הקיימים באשר להליך הרפואי הספציפי שבו מדובר. זאת, יחד עם מסמכי רקע אחרים, אם וכאשר יש מסמכים כאלה.
  2. קבלת חוות דעת של מומחה: במקרים רבים, חוות דעת מומחה היא החלק החשוב ביותר, המשפיע על החלטת השופטים באשר לתקפות הביעה. חוות דעת כאמור מתקבלת על ידי רופא מומחה, המהווה סמכות מקצועית ויכול לקבוע חד משמעית אם ההתנהלות של הרופאים ושל המוסד הרפואי בו בוצע הניתוח היתה רשלנית.
  3. גיבוש התביעה: בתום איסוף הנתונים הרפואיים, מגבש עורך הדין את התביעה. בשלב הראשון, הוא מחליט האם יש סיכויים סבירים להצלחת התביעה. בהמשך, הוא מלווה את התובעים לאורך כל הליך התביעה, כולל ייצוג שלהם בבית המשפט. עורך דין רשלנות רפואית מלווה את התובעים עד לסיום ההליך וקבלת פסק הדין וגזר הדין.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה והמשמעויות שלה

ניתוח להסרת גידול סרטני בפה עשוי להתגלות כניתוח מציל חיים. עם זאת, רשלנות רפואית בניתוח עלולה לגרום למטופל נזקים קשים, עד כדי הגדלה משמעותית של הסיכויים למותו של המטופל. לכן במקרה של מחדל רפואי בניתוח לסרטן הפה חשוב לפנות להתייעצות מול עורך דין נזיקין מנוסה כדי להעריך את ההיתכנות של הגשת תביעה וקבלת פיצוי הולם.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

כן, במצב שבו בוצע אבחון שגוי על ידי איש צוות רפואי שנכח במהלך הניתוח (למשל, אם רופא לא ראה כי ישנו גידול נוסף שיש צורך להסיר) הדבר יכול להביא לכך שניתן יהיה לתבוע על קיומה של רשלנות רפואית.
לא. במקרים רבים קשה לזהות בבירור אם מדובר ברשלנות בניתוח זה. מדובר בניתוח מורכב והתגובה של גוף המטופל עשויה להיות שונה מאחד לשני. יש מקרים שבהם חשבו שישנה רשלנות רפואית ולבסוף התגלה שאין מדובר ברשלנות, אלא בתוצאה של רגישות המטופל לחומר הרדמה מסוים.
האתגר ברוב המקרים הוא קושי ההוכחה כי מדובר ברשלנות רפואית. לעיתים קשה להוכיח כי נעשתה רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הפה. לכן, התביעה צריכה להיות מוגשת באופן מקצועי ביותר, לאחר שכל הנתונים נבדקו ולאחר שניתנה חוות דעת של רופאה מומחה.
כפי שנכתב לעיל, הגשת תביעה בתחום הינה אתגר. מסיבה זו, כדי להעלות את סיכויי ההצלחה של התביעה, יש להגישה בליווי צמוד של עורך דין שינווט את התביעה מתחילתה ועד שלב קבלת הפיצויים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרטן הפה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של