רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור

סרטן העור הינה מחלה ההופכת ונעשית שכיחה יותר ויותר. גם אם האבחון, פענוח הבדיקות ושאר הטיפולים השיגו הצלחה יחסית, עלולה להתרחש פעולה רשלנית לפני, במהלך ולאחר הניתוח. לפני ניתוח, יש לשקול היטב את כל החלופות העומדות בפני המטופל, ולכן לא תמיד ניתוח יהיה הפתרון המיטבי עבורו. כמו כן, יש להציג בפני המטופל את כלל האופציות הטיפוליות, כדי שבחירתו תוכל להיות מודעת לסיכויים כמו גם לסיכונים הקיימים בכל אחת מהם.

בכל חשש לרשלנות רפואית, כדאי ורצוי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לכוון ולהמליץ על המשך הדרך, לבדוק את הצדקתה של התביעה ולאמוד את ערכה. עורך הדין יוכל לנהל את התביעה באופן שיקבע, בסופו של דבר, תשלומי פיצויים לתובע. גם אם פיצויים אלה לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור, יש בהם משום עשיית הצדק, והם יכולים לסייע לשפר את איכות חייו של המטופל ובני משפחתו.

 

סרטן העור והטיפול הניתוחי

סרטן העור, על פי רוב, יתפתח במקומות החשופים לשמש, אולם הוא יכול גם להתפתח כנגע על העור גם באיברים מוסתרים יותר. סוג הסרטן המורכב והמסובך ביותר הוא המלנומה, אשר מופיע בכתפיים, בראש, בעורף או בידיים. יש לאבחן את הסרטן בטרם יפתח גרורות, מכיוון שהגרורות הנפוצות בסוג זה של סרטן הן למערכת הלימפה.

הדרך האופטימלית לאבחן את הסרטן והסוג הספציפי שלו, קרי מאלו תאים הוא מורכב, היא באמצעות ביופסיה. מכיוון שסרטן העור נחשב לאגרסיבי ולסוג סרטן אשר מתפתח באופן מהיר (לפחות חלק מהסוגים בסוג סרטן זה), יש לפעול במהירות ובמיידיות מיד עם אבחונו.  ניתוח יכול להיות אופציה טיפולית במקרים בהם הגידול הינו מקומי ויכול להיות מוסר.

על הרופא המטפל לבדוק בזהירות את הנגעים ואת מיקומם ולהחליט  מהו ההליך הכירורגי המתאים ביותר למטופל הספציפי, למשל ניתוח המערב כמה שפחות פגיעה ברקמות בריאות או ניתוח עם כריתה מלאה יותר אשר יחייב גם שחזור מסוים.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור

מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור

על הרופא חלה אחריות לגבי מטופליו, לשמירה על בריאותם הפיזית והנפשית כאחד. רשלנות רפואית תיחשב כל פעולה אשר חורגת מהסטנדרטים המקצועיים וממידת אחריותו זאת. כאשר הרופא המטפל לא פועל על פי מי שהיה מצופה מהרופא הסביר, הוא למעשה מועל בתפקידו וחשוף לתביעה על רשלנות רפואית.

פעולה רשלנית שכזו עלולה להתרחש כאשר רופא מחליט על ניתוח, אשר אינו יעיל בסוג הסרטן הקיים, או שלחילופין עיכב החלטה על ניתוח נדרש, או שלא בדק באופן מעמיק את המטופל כדי לברר על סוג הגידול הספציפי הקיים אצלו.

כמו כן, הוא עלול להתרשל כאשר הוא אינו מסביר למטופל את התמונה הכללית והמלאה על מצבו לפני הניתוח, או כאשר אינו מפרט את הסיכונים הקיימים לעומת הסיכויים. המטופל, אשר נדרש לחתום על טופס הסכמה מדעת לפני הליך כירורגי, חייב להיות מודע לכל היבטי התהליך, להבין אותם ולמרות זאת להסכים לביצוע הפעולה.

 

תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור

במהלך המשפט יידרש עורך דין רשלנות רפואית להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה, כי אילולא היא, נזק זה היה נמנע. הנזק יכול לנבוע מכך שלא נבחר סוג הליך כירורגי מתאים, או כתוצאה מפעולה רשלנית בהליך עצמו ועוד.

תהיה הפעולה הרשלנית אשר תהיה, על עורך הדין להוכיח כי הפעולה הרשלנית, לא הייתה רק טעות בשיקול דעתו של הרופא, אלא נבעה מהפרה בוטה של עקרונות הרפואה המקובלים ומידת האחריות הנדרשת. לשם כך, יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר המקצועי והרפואי הקיים בתיק, לרבות פענוח בדיקות, אבחון המחלה, ואף הקלטת שיחות בין המטופל לרופא המטפל.

כל ראיה שכזו יכולה להתחקות אחר השתלשלות האירועים, באופן אשר יוכל להוכיח התרשלות. בנוסף לכך, יידרש עורך הדין גם לסיוע ממומחים בתחום אשר יוכלו לבאר את המונחים המקצועיים ולהדגים מקרים דומים.

 

מדוע חשוב לצרף חוות דעת לתביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור

חוות דעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור תינתן על ידי מומחים מהתחום כמו אונקולוגים המומחים בסרטן עור. חוות דעת זו תכלול את אפיון המטופל ותנסה לבדוק את הנזק שנגרם לו מבחינת אחוזי נכות או יכולת להמשיך בחיים נורמטיביים. מדידה והערכה שכזו המגיעה מאנשים הנמצאים בשטח יכולה להבהיר את המושגים ואת הצורך בתשלום דמי פיצויים.

מכיוון שמדובר על משפט אשר הינו מקצועי בעיקרו, ונדרשת הבנה מקצועית ורפואית על מנת לגלות את הפעולה החריגה שנעשתה, בית המשפט יכול להסתמך על חוות דעת זו, ובדרך כלל פועל על פיה. המומחים הנותנים את עדות חוות הדעת צריכים להיות מיומנים בעדות שכזו, ובעלי יכולת להעביר את המסרים באופן פשוט, מדויק אך שיהיה מובן לכל השומעים במשפט.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן העור עלולה להיות משמעותית וקריטית לאיכות חייו העתידית של המטופל. אבחון וגילוי סרטן העור אינה בשורה קלה לאף אדם, לא כל שכן כאשר הוא נתקל בפעולה רשלנית אשר היה אפשר למנעה, והסבה לו נזק משמעותי. ניתוח לסרטן העור נעשה במקרים מסוימים, כאשר למשל הגידול יכול להיות מוסר.

אולם גם אז יש לשקול את ההליך הכירורגי המדויק המתאים למטופל הספציפי. בכל מקרה בו לא ניתן כל המידע למטופל בדבר הניתוח האמור, על סיכוניו וסיכוייו, או כאשר ההליך עצמו התבצע באופן לקוי והשאיר נזק ועוד פעולות אשר חורגות מעיקרון הרופא הסביר, עלול הרופא המטפל להיות חשוף לתביעות של רשלנות רפואית.

בכל מקרה שכזה או חשש שהתרחשה פעולה רשלנית, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר ינסה להוביל את המשפט עד לקבלת תשלום דמי פיצויים.

סרטן העור נחשב לסוג סרטן שמתפשט בגוף במהירות ומפתח גרורות, ולכן אבחון וטיפול מוקדמים יכולים למנוע את הידרדרות המצב ולהציל חיים. רופא יבחר לבצע ניתוח להסרת נגעים סרטניים בעור לרוב כאשר מדובר על נגעים מקומיים, שטרם התפשטו ולכן ניתן להסירם בניתוח.
כמו כל ניתוח, גם ניתוח להסרת נגעים סרטניים בעור מלווה בפרוצדורה כירורגית ובסיכונים שונים למטופל. במידה והרופא לא מקפיד על הנהלים והפרוטוקול שלפיהם הוא אמור לעבוד ולהתנהל, כך שלמטופל נגרם נזק עקב התרשלות זו, הוא בעצם חושף את עצמו לתביעת רשלנות רפואית.
תביעת רשלנות רפואית ניתן לבסס על ידי הוכחה של שלושה מרכיבים עיקריים בתביעה: נזק שנגרם למטופל, התרשלות של הרופא המטפל, וקשר סיבתי בין הנזק להתרשלות (כלומר הוכחה שהנזק לא היה נגרם אם הרופא היה נוהג לפי הנהלים והסטנדרטים המקצועיים שבהם הוא נדרש לעמוד).
חוות דעת מומחה תוכל לשפוך אור בפני בית המשפט על מידת ההתרשלות של הרופא ועל הדרך בה הוא סטה מהנהלים, וכך גדלים הסיכויים שבית המשפט יפסוק פיצויים לטובת המטופל. הגורם שיוכל לדאוג לחוות דעת המומחה הוא עורך דין רשלנות רפואית, שבו מומלץ להסתייע בעת הגשת התביעה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עור

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של