רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס

סרטן המעי הגס הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים והקטלניים ביותר. סוג הסרטן הזה הוא השלישי ברמת השכיחות שלו מבין סוגי הסרטן הנפוצים בעולם. ואולם מבחינת התמותה ממנו, מדובר בסוג הסרטן השני בחשיבותו. לא בכדי משקיעות קופות החולים השונות מאמצים מרובים לגרום למטופלים הנמצאים בסיכון, להיבדק על מנת לזהות בשלב מוקדם התפתחות של סרטן המעי הגס.

מהו בדיוק סרטן המעי הגס ומה הגורמים האפשריים לסוג הזה של סרטן? מהן הדרכים הקיימות לטפל בסרטן המעי הגס? מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס? למה חשוב להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית, בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית? מהם השלבים בדרך להגשת התביעה? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

סרטן המעי הגס – מהו ומה חשיבות הגילוי המוקדם של המחלה?

סרטן המעי הגס הוא סוג סרטן הכולל גידולים סרטניים במעי הגס, בחלחולת ובתוספתן. למרבה הצער מדובר, כאמור, בסוג סרטן קטלני במיוחד. עם זאת, גילוי מוקדם שלו עשוי להביא לכך שהטיפול בו יהיה יעיל ויסיר מהמטופל את סכנת ההתפשטות של התאים הסרטניים.

 

הגורמים לסרטן המעי הגס שהרופאים מצופים להכיר

עם הגורמים האפשריים לסרטן המעי הגס ניתן למנות כדלקמן:

  1. פוליפים אדנומטיים: פוליפים הם גידולים שאינם נורמליים, המתחילים להתפשט בתוך המעי הגס. בהמשך, אם הסרטן לא מאובחן ולא מטופל, הפוליפים הללו עלולים להתפשט בכל הגוף.
  2. גיל: עם העלייה בגיל, יש עלייה משמעותית בסיכון לסרטן המעי הגס. אחרי גיל חמישים, ההמלצה החד משמעית של הרופאים בתחום היא ביצוע בדיקות תקופתיות לזיהוי האפשרות לקיומו של סרטן.
  3. היסטוריה משפחתית: היסטוריה משפחתית הכוללת מאן דהו שהיה חולה בסרטן המעי הגס, מחייבת לבדוק את כל אחד מבני המשפחה. זאת, משום שמומחים זיהו קשר משפחתי בנושא זה. הקשר הוא פגם כרומוזומלי בגן מסוים, המגביר את הסיכויים לפוליפים במעי הגס, שעלולים להתפתח לכדי גידול סרטני.
  4. מחלות מעי דלקתיות, שהראשית ביניהן היא מחלת קרוהן.
  5. גורמים סביבתיים ותזונתיים: אופי התזונה והסביבה, משפיע על ייתכנות הגידול. עובדה היא, שהגידולים הללו נפוצות דווקא במדינות מערביות מפותחות.
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס

כיצד ניתן לטפל בסרטן המעי הגס באופן יעיל?

האמצעי הראשון לטיפול בסרטן המעי הגס הוא אבחנה נכונה ובזמן. אחד המאפיינים הבולטים של סרטן המעי הגס הוא העדר סימנים מקדימים, והתפרצות פתאומית לכאורה של המחלה. עם זאת, בדיקת קולונוסקופיה פשוטה עשויה לזהות את הסרטן כבר בשלבים המוקדמים שלו.

בשלבים הללו אפשר לטפל בסרטן ולהסיר לחלוטין את הגידול. קולונוסקופיה, בשילוב עם בדיקות דם ובדיקות משלימות אחרות, עשויה לצייר תמונה מדויקת למדי של המצב במעי הגס. כך מתאפשרת הסרת הגידול והשבת המטופל למסלול חיים רגיל, פחות או יותר, בתוך זמן קצר יחסית. לעיתים אין צורך בניתוח, וניתן לטפל בגידול רק באמצעים תרופתיים.

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס?

כשמדובר בגידולים סרטניים באופן כללי, ובסרטן המעי הגס בפרט, עלולים להתקיים סוגים שונים של רשלנות רפואית. אבחנה לקויה או העדר אבחנה, בזמן שהסרטן כבר התחיל להתפשט, יכולה להיות עילה לתביעה בדין רשלנות רפואית באבחון. ואולם בשורות להלן הנעסוק בעיקר הרשלנות רפואית בניתוח.

 

סוגים של רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס

ישנם 2 סוגים של רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס:

  1. רשלנות רפואית בניתוח: גרימת נזק למטופל בעת הניתוח וכתוצאה מהניתוח להסרת גידול סרטני במעי הגס.
  2. רשלנות בזמן הניתוח: רשלנות תוך כדי הניתוח, שגרמה נזק למטופל. למשל – מקרה שבו מים רותחים נשפכו על המטופל בזמן הניתוח.

רשלנות רפואית נחשבת ככזאת, אם הניתוח לא התנהל על פי אמות המידה המקובלות. בנוסף, אם לא ננקטה מידת הזהירות הנדרשת, כפי שהייתה צריכה וכפי שננקטת בדרך כלל על ידי רופאים בביצוע ניתוחים דומים.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס: למה חשוב להסתייע בעורך דין

הגשת תביעה בין רשלנות רפואית היא לעולם עניין מסובך. אחת הבעיות בתחום העיסוק הרפואי, היא האפשרות הקיימת ועומדת לרופאים למוסג הרפואי הנתבע, להוכיח שהם נקטו בכל האמצעים הדרושים להשלמת ההליך הרפואי בצורה הטובה ביותר.

עורך דין רשלנות רפואית חייב להפריך את הטענות הללו ולהוכיח שבמהלך הניתוח לא ננקטה מידת הזהירות הרצויה. ניהול לא נכון של הבדיקה, אי איסוף מסמכים או פרשנות שגויה של מהלך הדברים, עלולים לפגום בתביעה עד כדי כישלון. עורך דין רשלנות רפואית בודק את ייתכנות התביעה.

בהמשך, הוא אוסף את המסמכים הדרושים ובוחן אותם. לעיתים מזומנות, עורך דין רשלנות רפואית שולח את המטופל לקבל חוות דעת מקצועית מרופא מומחה. זאת, במטרה להוכיח מעבר לכל ספק סביר, שאכן לא ננקטו אמצעי הזהירות הנדרשים.

 

מהם השלבים בדרך להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית?

השלבים בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית הם כדלקמן:

  • איסוף המסמכים הרפואיים הנודעים למטופל ובעיקר המסמכים הקשורים בבדיקות, בהכנה לניתוח ובניתוח עצמו.
  • קבלת חוות דעת של רופא מומחה.
  • הערכת הסיכויים להצלחת התביעה, על ידי עורך דין רשלנות רפואית.
  • גיבוש התביעה והגשה שלה לבית המשפט.
  • ליווי של התובע לאורך כל המשפט, כולל ייצוג שלו במהלך המשפט.

 

לסיכום

סיכויי ההצלחה של תביעת רשלנות רפואית עולים, אם התביעה מצליחה להוכיח שהרופאים לא נקטו במהלך הניתוח את כל אמצעי הזהירות המתבקשים. כמו כן, הנזק שנדרם למטופל, לא היה נגרם אילו ננקטו אמצעי הזהירות הראשוניים. אם לא הוכח שהרופאים חרגו מההתנהלות הנורמטיבית, או שלמטופל לא נדרם נזק משמעותי, לא תהיה עילה להגשת התביעה.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס עשויה לבוא לידי ביטוי במצבים שבהם הצוות הרפואי שנכח במהלך הניתוח ביצע טעות כלשהי שגרמה למטופל לסבל בהמשך. רשלנות בסרטן זה עשויה לבוא לידי ביטוי בעת ניתוח שלא בוצעה בו הסרה מלאה של הנגעים, כך שהמטופל נאלץ לבצע טיפול נוסף.
בהחלט, ניתן ואף רצוי להיעזר בעורך דין בעת הגשת תביעה לרשלנות רפואית מסוג זה. קודם כל, חשוב לבדוק כי מדובר בעורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית לסרטן המעי הגס. חשוב גם כן לבדוק שיש לו ניסיון בתחום.
חשוב להיעזר בעורך דין בתביעה מסוג זה מכיוון שבעת הגשת תביעה זו, יש צורך להוכיח כי אכן נעשתה רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס. מדובר בהוכחה שאינה פשוטה לביצוע. יש לאסוף מסמכים וחוות דעת והאדם הפשוט לא יכול לבצע זאת לבדו.
  • איסוף מסמכים הרפואיים שקשורים להכנה לניתוח ובניתוח עצמו
  • קבלת חוות דעת מרופא מומחה בתחום
  • הערכת הסיכויים להצלחתה של התביעה
  • גיבוש חומרי התביעה והגשתה
  • ליווי צמוד מצד עורך דין לאורך המשפט כולו
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרטים של סרטן

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של