רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד עלולה להתרחש במספר סיטואציות, לפני, במהלך או לאחר הניתוח, כאשר החולה כבר נמצא במחלקת האשפוז או בביתו. סרטן הכבד הינה מחלה קשה גם כך, אך כאשר נעשית פעולה רשלנית בניתוח, התוצאה עלולה להיות טרמינלית. בכל חשש שעולה שנעשתה פעולה רשלנית בניתוח לסרטן הכבד, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית שייעץ וילווה את התהליך, באופן המקצועי והאמפתי ביותר.

בדרך כלל משפטים אלה, העוסקים ברשלנות רפואית מסתיימים בתשלום פיצויים גבוהים, במידה והשופט הפוסק במשפט שוכנע בצדקתו הדברים. גם אם דמי הפיצויים לא יכולים לרפא את האדם, להחזירו לחיים, או להחזיר את הגלגל לאחור, יש בהם משום הבטחה שהצדק ניצח, והכסף יכול לשמש לטיפול בחולה ובבני משפחתו.

 

על אבחון סרטן הכבד והטיפול בו

סרטן הכבד הינו אחד מסוגי הסרטנים האגרסיבים והקשים ביותר. הוא עלול לגדול באופן מקורי מהכבד, או שהכבד עלול להיות איבר משמעותי אליו מגיעות גרורות מסרטנים אחרים, כמו שד, לבלב, קיבה ועוד. גורמי הסיכון של סרטן הכבד הם תחלואה קודמת של הכבד, שתיית אלכוהול מרובה, סוכרת, עישון ועוד גורמים נוספים.

כאשר ידוע כי למטופל  ישנם גורמי סיכון רבים, כמו שחמת, עליו לעבור בדיקות ומעקב כדי לנסות לאבחן את סרטן הכבד מוקדם ככל האפשר. אולם, בדרך כלל, האבחון המוקדם בסוג סרטן זה אינו פשוט, וכאשר הוא מתגלה, באמצעות צהבת בדרך כלל, השלב כבר מתקדם, והסרטן קשה יותר לטיפול.

אם הגידול עדיין לא התפשט ושלח גרורות, הטיפול האפקטיבי ביותר הוא ניתוח להסרת הגידול, אשר למעשה הינו ניתוח לכריתה חלקית של הכבד (אונה ימנית או שמאלית).

 

השלבים המורכבים בניתוח סרטן הכבד

יש לשקול גורמים רבים לפני שממליצים לחולה להיות מנותח בניתוח להסרה חלקית של הכבד, כך למשל יש לבדוק האם הגידול מערב איברים נוספים הנמצאים ליד הכבד, או שהוא כלל לא ניתן להסרה. גידולים המערבים כלי דם גדולים, או דרכי מרה, למשל, לא יוכלו להיות מוסרים בניתוח. את הבדיקה הסופית אשר תחליט האם המטופל הינו נתיח או לא, מבצעים ממש לפני הניתוח עצמו.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הוושט
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הוושט

תהיה זו רשלנות מצד הכירורג לנתח חולה, אשר למעשה אינו יכול להיות מנותח, כך שהניתוח גורם לו לנזק גדול יותר מתועלתו. כמו כן, יש להחליט טרם הניתוח, באיזה גישה הוא יבוצע, האם בגישה זעיר פולשנית (אשר לא מחייבת פתיחה בטנית) או בשיטה פולשנית יותר.

החלטות אלו צריכות להתקבל על ידי בחינת התמונה הכללית, שתיקח בחשבון את מיקום הגידול, מצבו הפיזי של החולה, ועוד. זמן ההחלמה ושיעור הסיבוכים ייגזרו מסוג הניתוח שנעשה.

 

כיצד מתרחשת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד?

בדומה לכל ניתוח, גם בניתוח לסרטן הכבד, עלולים להתרחש סיבוכים וישנם סיכונים פוטנציאליים. על הרופא המטפל ליידע את המטופל על כל הסיכונים הללו, לצד הסיכויים הקיימים. לאחר הסבר הרופא, יידרש המטופל לחתום על טופס הסכמה מדעת, אשר יבטא את הבנתו בדבר הסיכונים הכרוכים בניתוח ואת הסכמתו לביצוע ההליך, בכל זאת.

בכל מקרה בו לא הוסברו למטופל כלל הסיכונים, עלול הרופא המטפל להיות חשוף לתביעות של רשלנות רפואית. כמו כן, במהלך הניתוח, עלולה להתבצע פעולה רשלנית, כאשר היא תתבטא בטעות בשיקול הדעת אשר לא לקח את כלל הגורמים שהיו צריכים להילקח בחשבון. יש לזכור, כי לא כל טעות של הרופא או הכירורג בניתוח תיחשב לרשלנות רפואית.

לרוע המזל, עלולים להתרחש טעויות מקצועיות, אולם פעולה רשלנית, היא כזו אשר לא עוקבת אחר הסטנדרטים והנהלים המקצועיים הקיימים, וגורמת נזק, תמידי או זמני, בשל חוסר תשומת לב מלאה. לאחר הניתוח, עלול החולה לסבול מזיהומים, דימומים, פגיעה באיברים הצמודים לכבד, דלף של נוזלי מרה ופגיעה בתפקוד הכבד. חלק מסיבוכים אלה יכולים להימנע, אם ההשגחה לאחר הניתוח תהיה צמודה, כך שהסיבוך יתגלה באופן המהיר ביותר.

 

באילו מקרים נהוג להגיש תביעה על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד?

כאשר מתגלה רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד, או שקיים חשש שנעשתה פעולה רשלנית, על המטופל או בני משפחתו לפנות לייעוץ ובדיקה אצל עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין, בשלב הראשון יבדוק את השתלשלות האירועים, כפי שהיא התרחשה במציאות.

ובשלב השני, הוא יחפש אחר חוות דעת של רופאים מומחים נוספים, כירורגים ואונקולוגים, אשר יוכלו לפרט ולהדגים מדוע הפעולה הרשלנית שנעשתה, לא הייתה צריכה להתרחש אם היה פועל הרופא המטפל כמו הרופא הסביר בתחום זה. חוות דעת אשר תוכל להוכיח את טענת התובע, בדבר הקשר הישיר שנגרם בין הנזק לבין הפעולה הרשלנית, תוכל לקבוע את תוצאת המשפט, ולפסוק את דמי הפיצויים לשביעות רצונו של המטופל ובני משפחתו.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד הינה משמעותית ותוצאותיה עלולות להיות טרמינליות ודרמטיות. הפעולה הרשלנית עלולה להתרחש לפני, במהלך או לאחר הניתוח, כאשר לא נלקחים בחשבון כלל הגורמים שצריכים להילקח בחשבון, ונגרם נזק, זמני או קבוע, אשר למעשה היה יכול להימנע.

המבחן העומד בבסיס המשפטים העוסקים ברשלנות רפואית, הוא מבחן הרופא הסביר. כדי להוכיח כי היה כשל ופעולה רשלנית אשר הסבה באופן ישיר נזק, משתמש עורך דין רשלנות רפואית בחוות דעת של רופאים מומחים, כירורגים או אונקולוגים, אשר יכולים, מבחינה מקצועית, להדגים מקרים דומים, אשר הפעולות שנעשו בהם היו שונות ולכן גם תוצאתם הייתה שונה.

עם זאת, יש להגיד כי סרטן הכבד הינה מחלה קשה, אשר מתפתחת באופן אגרסיבי ואלים, ולכן לא פשוט להוכיח כי הנזק שנגרם אכן היה קשור באופן ישיר לפעולה הרשלנית, ולא היה מתרחש אילולא נעשו פעולות אלו. עורך דין רשלנות רפואית המנוסה בתחום יוכל לסייע באופן מקצועי, ולהשכיל לסיים את המשפט באופן שיירצה את התובע.

תהליך הטיפול בסרטן הכבד מפגיש את המטופל עם גורמים שונים, בין אם במהלך האבחון ובין אם במהלך הניתוח לסרטן הכבד. ככלל, כל הגורמים אותם פוגש המטופל יכולים לבצע רשלנות רפואית כזו או אחרת, רופא המשפחה, כירורג, צוות הרופאים המקצועי ועוד.
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד יכולה להתבטא במגוון דרכים ביניהם אי הסברה למטופל אודות ההליך הרפואי אותו הוא עתיד לעבור, אי הבהרת מונחים מקצועיים בנוגע לניתוח שהוא הולך לעבור, ביצוע ניתוחים בצורה חסרת זהירות או בצורה שגורמת נזק פיזי למטופל ועוד.
ניתוח לסרטן הכבד, כמו גם ניתוחים רבים אחרים למחלת הסרטן, כרוכים בסיבוכים וסיכונים כאלו ואחרים מתוקף אופיה של המחלה המורכבת הזו. אי לכך, לא כל נזק שנגרם במהלך ניתוח לסרטן הכבד נחשב רשלנות רפואית, אלא אם מדובר על נזק שנגרם כתוצאה מאי עמידה בנהלים המקובלים.
על מנת שיהיה ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הכבד, יש לוודא כי אכן הפעולות שננקטו במהלך הניתוח לא היו אמורות להתבצע, וכן מומלץ להגיש תביעה רק עם הרווחים משתלמים למטופל.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שלדים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של