רשלנות רפואית בניתוח להסרת שקדים

ניתוח להסרת שקדים שכיח מאד בקרב ילדים, אולם יש לזכור כי בדומה לכל ניתוח גם לניתוח שקדים ישנם סיבוכים וסיכונים פוטנציאליים, גם אם מינימליים. במרבית הפעמים הניתוח יסתיים בהצלחה, אולם ישנם מקרים בהם תתגלה פעולה רשלנית אשר הובילה לנזק כלשהו, בין אם קבוע ובין אם זמני.

בכל חשש שהתרחשה רשלנות רפואית, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לחקור את התביעה, לאסוף את כל הנתונים המקצועיים שיש בתיק, ולהעריך את עלותה. יש לזכור כי משפטים העוסקים ברשלנות רפואית, הינם ארוכים מטבעם, מכיוון שהם דורשים הכנה ממושכת של החומר המקצועי והבנה מלאה של הפרטים.

מהו ניתוח להסרת שקדים

השקדים הינם בלוטות לימפה הנמצאות בצידי הלשון, ומתפקדות כחלק ממערכת החיסון. בניגוד לעבר בו הניתוח להסרת שקדים היה יותר שכיח, ובכל מקרה בהם התגלו שקדים מוגדלים ואדומים, הומלץ לנתח, כיום ישנם קריטריונים קצת יותר קשיחים לביצוע הניתוח.

הצורך בניתוח יעלה כאשר ישנה חסימה המונעת מעבר אוויר באופן תקין במיוחד בזמן שינה, ריח רע מהפה או דלקות חוזרות ונשנות. הניתוח נעשה בהרדמה מלאה, והשקדים מוסרים, באופן מלא או חלקי, דרך הלוע. לפעמים, ההחלטה לגבי ההליך עצמו תתקבל במהלך הניתוח עצמו.

לאחר הניתוח חייב המטופל להיות במעקב צמוד מכיוון שהוא עלול לסבול מבחילות והקאות, כאבים בחלל הפה, כאבי אוזניים עד דימום. בדרך כלל ניתוח להסרת שקדים נעשה בקרב ילדים, מכיוון שעם הגיל, השקדים מתנוונים ואינם מהווים, בדרך כלל בעיה.

 

סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים בניתוח להסרת שקדים

לרוב, הסיכונים והסיבוכים הקיימים מניתוח להסרת שקדים הינם מזעריים, והניתוח נחשב קל ומשפר את איכות חייו של הילד ואת שנתו. הסיבוך העיקרי מניתוח זה עלול להיות דימום, מכיוון שישנו מגע עם הלוע וכלי דם גדולים. בנוסף לדימום לאחר הניתוח, עלולים להיות גם כאבים בשתיית מים או באוזניים.

הדימום והכאבים עלולים להימשך מספר ימים רב לאחר הניתוח, ולפעמים מחייבים מעקב צמוד יותר. כאשר מתרחש  דימום או הקאת הדם, יש להגיע באופן מיידי לבית החולים, כדי שאפשר יהיה לבדוק זאת ולמנוע סיבוך ומורכבות קשים יותר, אשר לא יוכלו להיות מטופלים.

לחילופין, כאשר יש צורך בניתוח להסרת שקדים, אך הוא לא נעשה, קיים סיכון לדום נשימה בשינה, אשר משמעותו הוא יקיצות מרובות ופגיעה ברצף השינה המפריע לתפקוד בחיי היום יום. מכיוון שכיום, ישנן אופציות טיפוליות נוספות, כמו הקטנת שקדים, אשר יכולות לטפל בחסימה בדרכי הנשימה, יש לשקול בזהירות את ביצוע הניתוח, לאור מצבו של המטופל והבדיקות שנעשו.

רשלנות רפואית בניתוח להסרת שקדים
רשלנות רפואית בניתוח להסרת שקדים

רשלנות רפואית בניתוח להסרת שקדים

רשלנות רפואית בניתוח להסרת שקדים עלולה להיגרם בכל אחד מהשלבים האמורים החל מההרדמה עצמה, עבור בהחלטה שגויה לגבי ביצוע הניתוח, ממהלך לקוי של הניתוח או ממעקב לא מספק לאחריו. לא כל טעות של הרופא המנתח תיחשב כפעולה רשלנית.

טעויות, לרוע המזל, עלולות להתרחש, אולם פעולה רשלנית היא אותה פעולה אשר העושה אותה, למעשה לא פועל על פי מה שמצופה מהרופא הסביר, למשל אם לא נבדקו, כראוי כל החלופות שהיו צריכות להיבדק, ולא נעשה מעקב וליווי אחר הסטנדרטים המקובלים והנהלים הרפואיים.

באחריותו של הרופא לדאוג לשלומו ובטחונו של המטופל הנמצא תחת אחריותו, כך שעליו לפרוס מול ההורים את התמונה הרחבה, לרבות הסיכונים והסיבוכים הקיימים בכל אופציה וסיכוייה.

 

ניהול המשפט העוסק ברשלנות רפואית בניתוח להסרת שקדים

כמו בכל ניתוח העוסק ברשלנות רפואית, על עורך דין רשלנות רפואית, להוכיח במהלך המשפט, כי הנזק שנגרם, נבע מפעולה רשלנית שהתרחשה על ידי הרופא המטפל. השאלה שתשאל במרכז המשפט תהיה האם הרופא המטפל פעל על פי מה שמצופה מהרופא הסביר לנהוג.

בכדי להוכיח זאת, יהיה על עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כל המידע בתיק, לרבות פיענוח בדיקות, אבחון, שיחות בין הרופא להורים ועוד. בשלב זה יוכל עורך הדין לבחון את הצדקת התביעה ואת עלותה. לאחר מכן, יידרש עורך הדין לקבל חוות דעת מרופאים מומחים נוספים, רופאי אף אוזן גרון, אשר יוכלו להשוות את המקרה עם מקרים אחרים, בהם התוצאה הייתה שונה.

כמו כן, יוכלו הרופאים המומחים לבאר את כל המונחים המקצועיים הקיימים בתיק ולפשט אותם לקהל השומעים בבית המשפט ולשופט בעיקר. באמצעות פירוט מדויק של השתלשלות האירועים, והדגמה של הפעולה אשר חרגה מפעולות הרופא הסביר, הם יוכלו להוביל למסקנה המתבקשת אשר תקבע את גובה הפיצויים.

יש לזכור כי גם אם הפיצויים לא יחזירו את הגלגל לאחור, ולא יפצו על עוגמת הנפש הקיימת או חיי הכאב של המטופל, הם עשויים לשפר את איכות חייו ולסייע בטיפול נוסף, אם אפשרי.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בניתוח להסרת שקדים עלולה להתרחש בכל אחד מהשלבים, בהחלטה על הניתוח עצמו, בפענוח הבדיקות, בהרדמה או בהליך הניתוח עצמו. בכל חשש שהתרחשה פעולה רשלנית, יש לפנות לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבחון את המקרה, לבדוק את הצדקת התביעה ולהעריך את עלותה.

בכדי להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הנזק שנגרם לפעולה הרשלנית, על עורך הדין לאסוף את כל החומר הקיים, ולבדוק את השתלשלות האירועים. משפט העוסק ברשלנות רפואית עוסק בשאלה האם במקרה דומה, הרופא הסביר היה נוהג אחרת מהרופא המטפל בתביעה האמורה.

כדי להוכיח זאת, יידרש עורך הדין לחוות דעת של רופאים מומחים בתחום, רופאי אף אוזן גרון, אשר יוכלו לבאר את המונחים המקצועיים, ולהדגים מקרים אחרים הדומים למקרה הנדון, אשר תוצאתם הייתה שונה. חוות דעת זו יכולה להוביל את השומעים במשפט ואת השופט למסקנה המתבקשת על תשלום דמי פיצויים לתובע.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של