רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע

ניתוח להסרת קעקוע הינו ניתוח קוסמטי במהותו, כך שרצונו של המטופל בניתוח זה לא נובע בהכרח משיקולים רפואיים. משום כך, אם נגרם נזק כלשהו בניתוח אשר היה צריך רק לשפר את מראהו של המטופל או את איכות חייו, יש בכך עוגמת נפש רבה לצד הנזק הגופני שנגרם.

בכל חשש שנגרמה רשלנות רפואית לפני, במהלך או לאחר הניתוח, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבדוק את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה. יש לזכור כי לא כל טעות של הרופא המטפל תוכל להיחשב כפעולה רשלנית. פעולה רשלנית היא פעולה אשר נעשתה, לא במזיד, אולם היא לא עומדת במבחן הרופא הסביר, בסטנדרטים הרפואיים הקיימים ובנהלים המקצועיים.

 

מתי נדרש ניתוח להסרת קעקוע

אנשים רבים, מקעקעים על גופם צורות, שמות או סימנים כלשהם, ומתחרטים על כך מספר שנים לאחר מכן. פעולת הקעקוע הינה קלה באופן יחסי, אולם הסרתו היא פעולה מורכבת ומסובכת יותר, אשר עלולה לכלול סיכונים ונזקים תמידיים. ככל שאנשים רבים יותר מחליטים לקעקע את גופם, כך רבים יותר מבקשים ניתוח להסרת קעקוע.

ניתוח להסרת קעקוע יתבצע, כאשר אין אפשרות להסיר את הקעקוע על ידי לייזר, הן מבחינת הצבעים המעורבים בו, והן מבחינת מידת חדירותו לעור ולעומקו. הניתוח נעשה בהרדמה מקומית, כאשר מתבצעים חתכים מסביב לקעקוע, ושכבת העור המקועקעת מוסרת.

בדרך כלל, התהליך הניתוחי יתוכנן לפני תחילת הניתוח, אולם בסיטואציות מסוימות, או כאשר מתגלים נתונים חדשים בעת הסרת העור, עלול הרופא הכירורג לשקול מחדש את התוכניות ולקבל החלטות אחרות.

 

סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים בניתוח להסרת קעקוע

הסיכונים והסיבוכים אשר עלולים לנבוע מניתוח להסרת קעקוע כוללים, בדומה לניתוחים אחרים, סיבוכי הרדמה, גם אם היא חלקית, השארת צלקות במקום הקעקוע, ופגיעה בעצבים. אדם אשר מעוניין בניתוח להסרת קעקוע, יהיה מאוכזב לגלות שבמקום הקעקוע קיימת צלקת אשר אינה יכולה להירפא או להגליד.

לכן, על הרופא הכירורג ליידע את המטופל מבעוד מועד על סיבוכים אלה, אשר הינם פוטנציאליים, אולם יהוו משקל משמעותי בגורמים שיש לשקול לפני ביצוע ההליך הכירורגי. בדומה לניתוחים קוסמטיים אחרים, לפעמים מצטיירת בראשו של המטופל תמונה שאינה תמיד נכונה או מציאותית, ולכן על הרופא לוודא וליישר קו עם ציפיות המטופל, ולהדגים לו את התוצאה המציאותית יותר.

רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע
רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע

באילות נסיבות עלולה להתרחש רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע

מכיוון שניתוח להסרת קעקוע הוא ניתוח לכל דבר ועניין, יש לקבל את הסכמת המטופל עוד לפני תחילת ההליך. הרופא הכירורג יידרש להסביר את התמונה המלאה למטופל, על סיכויי התהליך וסיבוכיו, גם אם נדירים, כך שכאשר הוא חותם הוא יהיה מודע לכל המידע ויבחר באופן מודע בסיכונים הפוטנציאליים.

רופא אשר יחסיר מהמטופל מידע חיוני, או לא יחתים אותו על טופס הסכמה, עלול להיות חשוף לתביעה על רשלנות רפואית. רשלנות רפואית עלולה להתרחש גם בעת ביצוע לקוי של הניתוח, באופן אשר אינו מקצועי, או לא לקח בחשבון את כלל הגורמים, כמו למשל גודל הקעקוע, הצורך בהדרגתיות ועוד.

לרופא המנתח ישנה אחריות כלפי המטופל, כך שהוא יידרש לתת את הפתרון הטוב ביותר לבעיה אותה מעלה המטופל. כך למשל אם ישנה אפשרות להשארת צלקת גדולה מדי באיבר חשוף, יש לשקול אופציות טיפוליות נוספות, כמו למשל השתלת עור, ובלבד שהמטופל יהיה מודע להשלכות הניתוח ולתוצאה האסתטית שתתקבל.

 

ניהול המשפט העוסק ברשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע

כאשר ישנו חשש כי בוצעה פעילות רשלנית בכל אחד משלבי הניתוח להסרת הקעקוע, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל להעריך את הצדקת התביעה ולאמוד את ערכה ועלותה. בשלב הראשון יידרש עורך הדין לאסוף את כל הנתונים והמידע המקצועי שיש בתביעה, לרבות הקלטת שיחות בין המטופל לרופא המטפל, החלטות שנעשו והבטחות שהובטחו.

בשלב זה יוכל עורך הדין להבין האם נעשתה פעולה רשלנית בתיק, והאם הנזק שהתרחש נוצר באופן ישיר מפעולה זו. ככלל, יידרש עורך הדין להוכיח בתיק כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה ממנו, על פי הסטנדרטים המקובלים.

 

חשיבותה של חוות דעת בנושא רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע

כדי להוכיח את עיקרו הרופא הסביר יידרש עורך הדין לחוות דעת של רופאים כירורגים מומחים נוספים, אשר יוכלו להדגים מקרים דומים עם תוצאות שונות. כמו כן, הרופאים המומחים, אשר יתפקדו כעדים אוביקטיביים, יוכלו לבאר ולפרש את המונחים המקצועיים הקיימים בתיק, ולהוביל את השומעים בתיק למסקנה לגבי גובה הפיצויים שיש לפסוק לתובע.

יש לזכור כי גובה הפיצויים תלוי באחוזי הנכות הנקבעים, מבחינה אסתטית ופיזית, הלוקחים בחשבון את מיקומה של הצלקת ותופעות נלוות אליה כמו למשל גרד.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בניתוח להסרת קעקוע יכולה להופיע בשלבים שונים של ההליך, החל משלב החתימה על טופס הסכמה מדעת ופירוט הסיכונים והסיבוכים הקשורים לניתוח, עבור דרך ההחלטה על ההליך הנכון לטיפול ודרך הטיפול ועד המעקב והטיפול הנלווה אשר נדרש לעיתים לאחר הניתוח.

ניתוח להסרת קעקוע הינו ניתוח אלקטיבי וקוסמטי, בו בוחר המטופל לא על פי שיקולים רפואיים אלא בעיקר על פי שיקולים אסתטיים בעיקרם. משום כך, יש להסביר לו לפני תחילת ההליך הכירורגי על כל אותם סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים, ואף נדירים, אשר עלולים להתרחש.

יש להציג לו את התמונה הרחבה גם מבחינה אסתטית, אשר לוקחת בחשבון סיכון לצלקות בולטות. בכל חשש לרשלנות רפואית שנעשתה יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יאסוף את החומרים הדרושים לתביעה, יקבל חוות דעת מכירורגים מומחים וינסה לחתור לשורה התחתונה של המשפט, אשר תובעת תשלום דמי פיצויים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של