רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים

התפתחות של כתמי עור ופיגמנטציה היא תופעה נפוצה למדיי. אף שהתופעה הזאת איננה מסוכנת מבחינה בריאותית, היא מעוררת לא אחת אצל מי שסובלים ממנה רגשי אי נוחות. כאשר מדובר בכתמים קטנים, ניתן להסתיר או להסוות אותם באמצעות איפור ובשיטת אחרות אינן כוללות ניתוח.

ואולם כתמים גדולים במיוחד או ריבוי כתמים, מעורר לעיתים את הצורך לפתור את הבעיה ולא להסתירה. מהי בעצם פיגמנטציה? מה ההשלכות הבריאותיות, אם ישנם, על מי שסובל ממנה? מהם הטיפולים הקיימים? מהו ניתוח אסתטי להסרת כתמים? מהי רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים? מתי כדאי וצריך לפנות לעורך דין רשלנות רפואית למציאת פתרון לבעיה? במאמר זה תמצאו את כל התשובות לשאלות הללו.

 

מהי פיגמנטציה ומה ההשלכות שלה

פיגמנטציה היא תופעה שבה צבע העור של אדם עובר שינויים. בדרך כלל, כל אדם שומר על צבע העור שלו לאורך כל החיים. עם זאת, קורה לא אחת שבשלב כל שהוא מתחילים להופיע כתמי עור. הכתמים הללו נוצרים כתוצאה משינויים ברמת המלנין בגוף, והשפעה לא אחידה שלו על העור של המטופל.

כתוצאה, נוצרים אצל המטופל כתמי עור. כתמים אלו אינם בעייתיים מבחינה בריאותית ואין כל סכנה הנשקפת למי שסובל מהם. יחד עם זאת, כתמי עור עלולים לגרום למי שבגופו קיימים כתמים כאלה הרגשת אי נוחות. ההרגשה יכולה לנבוע ממנו עצמו, או כתוצאה מדחייה חברתית.

 

מהם הטיפולים הקיימים בכתמי עור

כאמור, כתמים בעור אינם בעייתיים מבחינה רפואית. לפיכך כל הטיפולים הקיימים כיום שמים דגש על האסתטיקה ושיפור המראה החיצוני. להלן כמה טיפולים אפשריים בפיגמנטציה:

רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים
רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים
איפור הטיפול הראשוני והנפוץ ביותר בתופעה הינו מריחת איפור. האיפור מתבצע על ידי מי שסובל מפיגמנטציה, תוך שהוא לומד עם השנים איך ליצור צבע עור אחיד באמצעות תכשירי האיפור. היתרון בשיטה הזאת הוא הזמינות. החיסרון – התורך למרוח איפור כל פעם שיוצאים מהבית. בנוסף, כתמים גדולים קשה מאד להסתיר באמצעות האיפור.
תכשירים רפואיים חברות שונות מציעות תכשירים למיניהם, שנועדו לשנות את צבע העור. מידת התועלת בטיפולים כאלה שנויה במחלוקת.
קילוף העור טיפולים קוסמטיים מסוג הזה נועדו לקלף בצורה עדינה את העור באזור הכתמים.
טיפולים להסרת כתמי עור בלייזר נכון למועד כתיבת שורות אלה, מדובר בסוג הטיפול היותר יעיל והיותר נפוץ. גם אחוזי ההצלחה של הטיפול מהסוג האמור הם גבוהים.

 

ניתוח אסתטי להסרת כתמים והמשמעות שלו עבור המטופל

כאמור, הטיפול היותר נפוץ להסרת כמתי פיגמנטציה הינו טיפול בקרני לייזר. אחוזי ההצלחה של הטיפול הזה הם גבוהים יחסית, הוא קל לביצוע והתוצאות שלו נראות באופן כמעט מיידי. בדרך כלל אפשר לומר שהסיכונים הכרוכים בביצוע ניתוח אסתטי להסרת כתמים הם מזעריים.

יחד עם זאת, הניתוח כאמור  צריך להיות מבוצע על ידי איש מקצוע מיומן. העדר מקצועיות, או ביצוע רשלני של ניתוח אסתטי להסרת כתמים, עלול לגרום למפח נפש אצל המטופל. זאת, בעקבות פגיעה באזורים שמלכתחילה לא היו אמורים להיפגע.

 

הנזקים האפשריים של טיפולי עור רשלניים

עם הנזקים האפשריים של טיפולי עור רשלניים ניתן למנות:

  1. העדר הצלחה בהסרת הכתם: הטיפול בוצע, אבל לא חל כל שינוי בגודל הכתם בעור או בשוני בגוון שלו ביחס לצבע הללי של העור.
  2. הקטנה חלקית בלבד של הכתם: הצלחה חלקית מהסוג האמור לא פותרת בעצם את הבעיה. ולפעמים אפילו לא מצמצמת אותה. הגבר נכון במיוחד בכתמים שנמצאים באזורים חשופים בגוף, ופחות באזורים מוצנעים.
  3. החמרת המצב: למרבה הצער, באחוז מבוים מהמקרים הטיפול עלול דווקא להחמיר את הבעיה. הקביעה הזאת נכונה לגבי כל סוגי הטיפולים, כולל טיפולי לייזר, קילוף עור וטיפול בתכשירים עם רמה גבוהה של חומרים פעילים.
  4. אלרגיה: טיפולים שונים עלולים לגרום למטופלים מסוימים נזקים ותופעות לוואי שונות, בעיקר כתוצאה מאלרגיה.

 

ההשלכות של רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים

טיפול הסרת כתמים צריך להתבצע על ידי איש מקצוע המכיר את הנושא, מתמצא בו ויודע להפעיל את המכשירים בצורה יעילה. בחלק מהמרכזים, הטיפולים מבצעים על ידי רופאים ומפוקחים על ידם. יחד עם זאת, לא אחת קורה שהטיפול האסתטי הפשוט לכאורה הופך לסיוט עבור המטופל. כבר פורטו לעיל הבעיות שעלולות להתעורר. ואולם אם הבעיות הללו התעוררו כתוצאה מרשלנות, יש בהחלט מקום להגיש תביעת רשלנות בניתוח אסתטי.

 

העילות להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים

התביעה יכולה להיות מוגשת במצבים הבאים:

  • הסכמה מדעת: הסכמה מדעת פירושה שמי שעובר טיפול כל שהוא, אמור לקבל לפני הטיפול הסבר מפורט באשר למשמעויות של הטיפול, הבעיות שעלולות להתעורר כתוצאה ממנו וכן סיכויי ההצלחה. בנוסף, חשוב מאד לפרט בפני המטופל גם את הטיפולים החלופיים הקיימים. כשמטופל בוחר לעבור ניתוח אסתטי להסרת כתמים, הדבר חייב להתבצע רק כשברשות המטופל נמצא כל המידע. העדר הסכמה מדעת היא בהחלט עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים.
  • פגיעה אסתטית: לעיתים, הניתוח להסרת הכתמים לא רק שאיננו מועיל, אלא הוא אפילו מחמיר את המצב. אף שלא מדובר בפגיעה בריאותית של ממש, עדיין מדובר בנזק תדמימי שהמטופל יצטרך לחיות איתו בהמשך, או לנסות לתקן אותו. במקרים כאלה, בית המשפט בהחלט עשוי לפסוק פיצויים למטופלים.

 

נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים? זה הזמן לפנות לעורך דין

רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים הוא מקרה קלאסי שבו נדרשת הנוכחות של עורך דין רשלנות רפואית. דווקא משום שלמטופל לא נגרם נזק בריאותי של ממש, ודווקא משום שהדברים הם לעיתים קרובות מעורפלים, רק עורך דין מנוסה יכול לנווט את התביעה ולהביא, בסיכומו של עניין, לכך שהשופטים יפסקו לטובת בתובעים.

טיפול מקצועי בתביעה לאורך כל הדרך – איסוף נתונים, נטילת חוות דעת מקצועית אם צריך וגיבוש תביעה נכון, מביא לתוצאות המקוות.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של