רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה

ניתוח להגדלת חזה הוא אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר בקרב נשים. מדובר בניתוח אסתטי מעיקרו, שבו מגדילים הרופאים המנתחים באמצעים מלאכותיים את החזה של המטופלת. לניתוח כזה יש היבטים שונים – רפואיים ופסיכולוגיים. במאמר הנוכחי נדון בבעיות הפיזיולוגיות והרפואיות שעלולות להתעורר עקב רשלנות רפואית של הרופאים המנתחים, בכל אחד משלבי הניתוח.

מהו בעצם ניתוח הגדלת חזה ואיך הוא מבוצע? מה המטרות של ניתוח כזה? למה הוא הפך בעשורים האחרונים לכל כך פופולארי? מהי רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה? למה חשוב להתייעץ בעורך דין רשלנות רפואית לפני הגשת התביעה ובמהלכה? מהי חוות דעת רפואית? כדאי לקרוא – התשובות בהמשך המאמר.

 

מהו ניתוח הגדלת חזה ואיך הוא מתבצע?

ניתוח הגדלת חזה, כשמו כן הוא, הינו ניתוח שבמהלכו מגדילים הרופאים המנתחים את החזה של המנותחים. הגדלת החזה מבוצעת באמצעות החדרת שתל אל החזה של המנותחת. הרופא המנתח, המתמחה בכירורגיה פלסטית, אמור לבצע את התהליך אחרי בדיקות מקדימות, תוך ניסיון להגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית.

ישנם שלושה סוגים של שתלים שניתן להחדיר אותם לחזה במהלך הניתוח:

שתל סיליקון מי מלח שתל כזה הוא שתל עם מעטפת סיליקון, הממולא בתמיסת מי מלח נוזלית.
שתל סיליקון ג'ל שתל סיליקון הממולא בסיליקון ג'ל.
שתלים עם סוגי מילוי אחרים למרות ששתלי הסיליקון הם הפופולריים ביותר, יש מקרים שבהם השתלים עשויים מחומרים אחרים.

הניתוח מתבצע בכל המקרים באמצעות יצירת גומה, או "כיס" בתוך החזה. אל הכיס הזה מחדירים הרופאים המנתחים את השתל. ישנם מיקומים שונים להחדרת השתל, ולא כאן המקום לפרט את אופן הניתוח. יחד עם זאת, אכן חשוב להזכיר כי ביצוע רשלני של הניתוח עלול להשפיע לרעה על המטופלת ולגרום לה לא מעט עוגמת נפש וכאבים בהמשך.

רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה
רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה

מה המטרות של ניתוח להגדלת חזה?

המטרות של ניתוח להגדלת חזה הן בכל המקרים אסתטיות. ככל שהתקדמה הרפואה האסתטית במהלך המאה העשרים, כך הפכה השתלת חזה להיות מקובלת יותר. ישנן מספר

מטרות לביצוע ניתוח השתלת חזה:

  1. השוואת גודל השדיים: לא אחת קורה ששדיים של אישה לא צמחו לאותו הגודל. אף שלא מדובר בבעיה בריאותית, נשים רבות סובלות מהעדר סימטריה בין השדיים. ניתוח השתלת חזה מאפשר לפתור את הבעיה בקלות.
  2. הגדלת חזה: נשים אשר מעוניינות להגדיל את החזה שלהן, מבצעות ניתוח הגדלת חזה.
  3. שחזור שד אחרי כריתה: נשים שנכרת להן שד אחר או יותר בעקבות גידול סרטני, יכולות כיום לשחזר את החזה באמצעות ניתוח השתלת חזה. בדרך כלל, ניתוח מהסוג הזה ממומן על ידי קופות החולים.

בכל אחד מהמקרים, ניתוח השתלת החזה מתבצע אחרי בדיקה רפואית וקביעת סוג החומר שבו ייעשה שימוש וכן אופן הניתוח.

למה ניתוח השתלת חזה הוא כל כך פופולרי?

ניתוח השתלת חזה הפך, כאמור, בעשורים האחרונים לניתוח פופולרי במיוחד. הניתוח הזה הפך למקובל מאוד בעקבות כמה דברים שהתרחשו במקביל:

השיפור בחומרי המילוי ככל שחומרי המילוי, המבוססים ברובם על סיליקון, הלכו והשתפרו, כך הלך מספר הנשים המעוניינות בניתוח כזה ועלה.
ניתוח בטוח גם רמת הבטיחות ואחוזי ההצלחה הגבוהים של ניתוחים כאלה, העלו את הדרישה אליהם, בקרב נשים בעיקר.

שיטות הניתוח אמנם לא השתנו במהות במהלך העשורים האחרונים. ואולם השיפורים במכשור הרפואי ובאופן הביצוע של הניתוח, קיצרו את משך ניתוח עצמו ואת משך ההחלמה ממנו. למרות שבתקשורת מתפרסמות מעת לעת כתבות על כשלים בחומרי המילוי ובניתוחים, הדבר איננו משפיע באופן מהותי על הגידול במספר ניתוחי הגדלת החזה.

 

מהי בעצם רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה?

ניתוח להגדלת חזה, כמו כל ניתוח אחר, הוא הליך כירורגי שעלול לגרום נזקים. למרות אחוזי ההצלחה הגבוהים בניתוחי הגדלת חזה, יש מקרים שבהם מתעוררים קשיים במהלך הניתוח ולאחריו, עד כדי הצורך לבצע אותו מחדש.

 

כיצד רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה באה לידי ביטוי

להלן סוגי הרשלנות הרפואית בניתוח הגדלה של חזה:

  1. העדר הסבר: לפני שרופא מתחיל לבצע את החתך הראשון הוא חייב לוודא שהמנותחת תהיה מודעת לכלל הסיכונים הגלומים הניתוח ולא רק לסיכויי ההצלחה שלו. לפיכך, הרופא חייב להסביר לה מהם הסיכונים הגלומים בו. בנוסף, הרופא יסביר גם איך הוא מתכנן לבצע את הניתוח.
  2. רשלנות בביצוע הבדיקות לפני הניתוח: אם לא בוצעו הבדיקות הנדרשות או אם הבדיקות לא בוצעו בצורה נאותה, יש בכך בהחלט משום רשלנות רפואית. זאת, כמובן, אם הכשל בבדיקות השפיע גם על התוצאה הסופית של הניתוח.
  3. רשלנות בביצוע הניתוח: אם הרופאים המנתחים ביצעו במנותחת פעולות שאינן עומדות בסטנדרט המקובל בניתוחים מהסוג הזה, הרי מדובר ברשלנות רפואית.
  4. העדר הסכמה מדעת: מדובר במקרים שבהם לא הוסברו למנותחת כלל ההשלכות של הניתוח, כולל השלכות אפשריות שלו. במקרים כאלה, גם אם הניתוח הצליח, עילת הרשלנות הרפואית עדיין קיימת.

ככלל, רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה מהווה עילה לתביעה, אם בעקבותיה נגרמו נזקים למנותחת. בהעדר נזקים אין עילה לתביעת רשלנות רפואית, למעט בנושא העדר הסכמה מדעת.

 

למה צריך סיוע מעורך דין במקרים של רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה

תביעת רשלנות רפואית איננה עניין של מה בכך. עבור הרופאים הנתבעים, מדובר בפגיעה משמעותית במוניטין שלהם. עבור המוסד הרפואי שבו בוצע הניתוח, מדובר בהוצאה כספית גבוהה בגין פיצויים. לפיכך מוסדות רפואיים עושים הכל על מנת להגן על עצמם מפני תביעות, כולל שכירת השירותים של מיטב עורכי הדין בתחום המדובר.

ניסיון להתמודד מולם ללא גיבוי של עורך דין רשלנות רפואית עלול להסתיים בכישלון מהדהד. עורך דין רשלנות רפואית יאסוף את כלל החומרים הרפואיים הקיימים בתיק הרפואי ויבחן אותם. בנוסף, סביר מאד שהמטופלת תישלח לקבלת חוות דעת רפואית מקצועית. זאת, במטרה לאשש את התביעה. בשלב הבא, עורך דין רשלנות רפואית יגבש את התביעה, יגיש אותה וילווה את התובעת לכל אורך ההליך המשפטי.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח להגדלת חזה? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חזה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של