רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס

בלוטת התריס היא אחד האיברים הנסתרים בגוף האדם וחשיבותה מתבררת רק אחרי שהפעילות שלה נפגעת. במקרים רבים נפגעת בלוטת התריס בגלל גידול סרטני. במקרים כאלה, כמו במקרים אחרים של סרטן, הטיפול הרפואי חייב להינתן במהירות הרבה ביותר האפשרית. השהיית הטיפול שלא לצורך, או לחילופין אי זיהוי הגידול הסרטני בזמן, עלולים להיחשב רשלנות רפואית.

מהי בעצם בלוטת התריס? מהו התפקיד של הבלוטה הזאת בגוף? מהם סוגי הסרטן שעלולים, חלילה, לפגוע בבלוטת התריס? מה החשיבות של אבחנה מוקדמת ונכונה של הגידול הסרטני? מתי קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח סרטן בלוטת התריס? מה התפקיד של עורך דין רשלנות רפואית בתביעה כזאת? כל השאלות הללו יקבלו מענה מלא בשורות הבאות.

על בלוטת התריס והתפקידים שלה בגוף

בלוטת התריס, או בלוטת המגן, נמצאת בבסיס קדמת הצוואר. שמה של הבלוטה הזאת ניתן לה בגלל צורתה, שדומה מאד לצורה של מגן. התפקיד של הבלוטה הכל כך חשובה הזאת הוא לייצר שני הורמונים – תירוקסין (4T), וכן טריודוטירונין (3T). להורמונים הללו יש חשיבות עצומה בשמירה על התפקוד התקין של המוח, הלב והשרירים בגוף. כמו כן, אחראית הבלוטה הזאת לפעילות התקינה של איברים נוספים בגוף.

 

באילו מקרים נדרש טיפול רפואי בבלוטת התריס?

הבעיות השכיחות בבלוטת התריס שבעקבותיהם פונים אנשים לקבלת טיפול רפואי, הן כדלקמן:

 

פעילות יתר של בלוטת התריס

יתר פעילות של בלוטת התריס מייצרת הורמונים עודפים. ההורמונים הללו עלולים לגרום לירידה בלתי מבוקרת במשקל ולהפרת האיזון ההורמונלי בגוף.

 

תת פעילות של בלוטת התריס

הבעיה הנפוצה יותר בבלוטת התריס הינה תת פעילות של הבלוטה. במקרה כזה, המשקל של מי שסובל מהבעיה הזאת עלול לעלות בצורה בלתי מבוקרת. זאת, בנוסף על העלייה בכמות השומנים בדם.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס

סרטן בלוטת התריס

על פי ההגדרה, סרטן בבלוטת התריס הוא גידול סרטני ממאיר בבלוטה זו. ארבעת סוגי הסרטן הנפוצים בבלוטת התריס הם סרטן פפילרי, סרטן פוליקולרי, סרטן מדולרי וסרטן אנפלסטי. שני הסוגים הראשונים שהוזכרו לעיל הם הסוגים היותר נפוצים של סרטן בלוטת התריס.

 

המאפיינים של סרטן בלוטת התריס שרופאים ומנתחים מצופים להכיר

המאפיינים השכיחים של סרטן בלוטת התריס, שלקיומם מצופים רופאים ומנתחים להיות מודעים, הם כדלקמן:

  • התפשטות איטית: סרטן בלוטת התריס משני הסוגים הנפוצים מתפשט בדרך כלל באיטיות. לפיכך, ניתן לזהות אותו כבר בשלבים מוקדמים, אם מבצעים את הבדיקות המתאימות
  • חזרת הגידול אחרי טיפול: סרטן מהסוג האמור עלול לחזור, גם אם טיפולים קודמים בו הוכתרו בהצלחה.
  • פרוגנוזה נכונה וטיפול נכון, מפחיתים במידה רבה את הסיכונים למטופלים, בעיקר מטופלים מתחת לגיל 45.
  • ככל שהגידול מוגבל לבלוטה עצמה, הסיכויים לטיפול יעיל בו עולים.
  • סוגים אחרים של גידול סרטני, שהם פחות נפוצים, עלולים מצד שני להתפשט במהירות גבוהה. לכן יש חשיבות לאבחן אותם ולטפל בהם במהירות הרבה ביותר האפשרית.

 

החשיבות של אבחנה מוקדמת להצלחת ניתוח לסרטן בלוטת התריס

כל מי שעוסק בתחום הסרטן או מתמצא בו, יודע להצביע על הקשר שבין אבחון מוקדם של המחלה לבין הסיכויים של המטופל להחלים ממנה. סרטן בלוטת התריס איננו יוצא מכלל זה. אם הגידול מאובחן עוד בטרם התפשט אל מחוץ לבלוטת התריס, ניתן לטפל בו בקלות יחסית באמצעות הסרת הבלוטה.

ואולם אם הסרטן התפשט לאזורים סמוכים אחרים, הטיפול עלול להיות קשה ומורכב הרבה יותר. העדר אבחנה או אבחנה שגויה עלולים בהחלט להיחשב רשלנות רפואית. סוג נוסף של רשלנות כאמור הוא רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס – בשלבי הניתוח עצמו, שבה נעסוק בהמשך.

 

ניתוח לסרטן בלוטת התריס והמשמעויות שלו

לא אחת קורה שהרופאים המטפלים ממליצים על ניתוח להסרה חלקית או מלאה של בלוטת התריס בעקבות סרטן בלוטת התריס. בשלב הבא מתבצעת ההכנה לניתוח, ולאחר מכן הניתוח עצמו. הניתוח עשוי להתבצע במספר אופנים, כאשר גם ההחלטה לגבי סוג הניתוח היא קריטית לסיכויי הצלחתו והפרוגנוזה של המטופל.

להלן סוגי הניתוחים שנהוג לבצע לטיפול בסרטן בלוטת התריס:

  1. הסרה חלקית של בלוטת התריס: במידת האפשר, מעדיפים הרופאים המטפלים להסיר את הבלוטה רק בחלקה. זאת, על מנת לאפשר למטופל חילוף חומרים טבעי והפחתת השימוש העתידי בתרופות.
  2. הסרה מלאה של בלוטת התריס: במקרה שהגידול איננו מאפשר הסרה חלקית, יסיר הרופאים המנתחים את כל הבלוטה.
  3. הסרת הבלוטה יחד עם חלק מבלוטות הלימפה הצמודות אליה.

 

כאשר בחירת הניתוח לסרטן בלוטת התריס אינה מתבצעת על פי אמות המידה המקובלות וכתוצאה מכך חלה הרעה במצבו של המטופל ופגיעה בסיכויי ההחלמה שלו, יש מקום לבחון היתכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס – כיצד היא באה לידי ביטוי?

לא אחת קורה שטיפול שניתן למטפל, כולל ניתוח הסרת בלוטת התריס, מתגלה בהמשך כשגוי. קיימים מספר סוגים של רשלנות רפואית  בניתוח לסרטן בלוטת התריס:

רשלנות באבחון הבעיה אבחון שגוי עלול לגרום להתפשטות הסרטן, באופן שימנע בעתיד כל אפשרות לטפל בו ביעילות.
רשלנות בהעברת המידע למטופל לקראת הניתוח לפני הניתוח, על הרופאים חלה החובה ליידע את המנותח באשר לדיאגנוזה ולשיטות הפעולה האפשריות. מטופל שנכנס לניתוח מבלי שהובהרו לו כלל המשמעויות, יכול בהחלט להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.
רשלנות בהרדמה בניתוח לסרטן בלוטת התריס ניתוח כריתת בלוטות התריס מתבצע, כמובן, בהרדמה. הרדמה רשלנית עלולה לגרום לפגיעה בלתי הפיכה במטופל.
רשלנות בביצוע הניתוח לסרטן בלוטת התריס ניתוח להסרת גידול סרטני המבוצע בצורה רשלנית, עלול בהחלט להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

חוות דעת רפואית בהגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס

תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס צריכה להיות מוגשת בכל מקרה שבו יש חשש לרשלנות בכל אחד מהשלבים לקראת הניתוח, או במהלך הניתוח עצמו. מטופל שמעוניין לבחון את האפשרות להגשת תביעה, צריך בראש ובראשונה לפנות לעורך דין מוסמך המכיר את הנושא ומתמצא בו.

בין השאר, עורך הדין יפנה את המטופל לקבלת חוות דעת רפואית מעמיקה. את חוות הדעת ימסור רופא מומחה, המכיר את הנושא ויכול לקבוע חד משמעית את גבולות הטיפול הרפואי הסביר.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס: חשיבות הסיוע המשפטי להצלחת התביעה

עורך דין רשלנות רפואית אמון על איסוף כלל המסמכים הנוגעים לניתוח. בנוסף הוא מפנה את המטופל לקבלת חוות דעת רפואית מוסמכת. בתום איסוף החומר ישקול עורך הדין את הנתונים ויחליט אם אכן יש עילה לתביעה ויש סבירות גבוהה להצלחה. אם התשובות לשאלות הללו חיוביות, עורך הדין יפעל להגשת התביעה. הוא גם ילווה את התובעים לאורך כל הדרך, עד לקבלת פסק הדין וקביעת גזר הדין.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מפורט על דיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מקצועיים ומנוסים שיוכלו לסייע לכם.

כמו במרבית סוגי הסרטן, גם כאשר מדובר בסרטן בלוטת התריס אבחון מוקדם יהיה במקרים רבות הדרך היעילה ביותר למניעת התפשטות המחלה ולטיפול מוצלח בה. כל עוד הסרטן נמצא בשלב התחלתי ניתן לטפל בו ביעילות רבה יותר, וככל שהרופא לא מאבחן את המחלה בהקדם – הוא יוכל להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.
במקרים רבים, הרופא המטפל ימליץ למטופל לבצע ניתוח כאשר הוא סבור שיש להסיר באופן חלקי או מלא את בלוטת התריס כדי להסיר גם את הגידול, וכן לעיתים הרופא יעדיף להסיר את הבלוטה ביחד עם חלק מבלוטות הלימפה. במידה והרופא בוחר בפרוצדורה הלא נכונה, הוא יוכל להיות חשוף לתביעה.
הרשלנות הרפואית בניתוח לסרטן בלוטת התריס יכול לבוא לידי ביטוי בכל אחד משלבי המחלה, החל מאבחון המחלה (במידה והמחלה מאובחנת באיחור ושלא מבוצעות בדיקות מתאימות), דרך שלב הטיפול (רשלנות בניתוח עצמו) ועד לשלב ההחלמה מהניתוח והמעקב אחר המצב לאחר מכן.
במצב של רשלנות רפואית, הצעד המתבקש הוא להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד הגורם הרפואי המטפל או כנגד בית החולים שבו טופלתם. לצורך הגשת התביעה מומלץ להשכיר את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית, שיוכל להוכיח את מרכיבי התביעה ולזכות עבורכם בפיצויים עבור הנזק שנגרם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כלים לניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של