רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

בקע מפשעתי, או שבר, הוא אירוע רפואי שמשמעותו הינה מעבר של איבר או רקמה כל שהיא בגוף ממקומם הטבעי. אף שלרוב לא מדובר בפגיעה שיש עמה סכנת חיים, מדובר בפגיעה הכרוכה בכאבים משמעותיים מאד עבור מי שסובל מהבקע. על מנת לתקן את הבקע, נדרשת לעיתים התערבות כירורגית.  בשורות להלן נעסוק בהיבטים השונים של ניתוח בקע מפשעתי ובנזקים האפשריים עקב רשלנות רפואית. למה בקע מפשעתי הוא כל כך מטריד? אילו סוגים שונים של בקע מפשעתי קיימים? מה עלול לגרום לבקע מפשעתי? מהם התסמינים של בקע כזה? מהו ניתוח בקע מפשעתי? מה רמת הסיכון הכרוכה בניתוח כזה? מהי רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי? למה חשוב לפנות לעורך דין רשלנות רפואית? להלן התשובות.

למה בקע מפשעתי מצריך ניתוח?

בקע מפשעתי, או בכינויים היותר מוכרים שלו הרניה או כילה, הוא אירוע רפואי שבו עוברת, כאמור, רקמה כל שהיא ממקומה הטבעי. המטרד העיקרי שבקע מפשעתי מביא איתו, הוא כאבים שהסובל מהבעיה חווה במצבים שונים. במרבית המקרים, הכאבים אינם מאפשרים למי שסובל מבקע מפשעתי לנהל חיים תקינים כלל.

 

סוגי הבקעים השונים שעלולים להיווצר בגוף האדם:

עם הסוגים השונים של בקע ניתן למנות:

בקע מפשעתי כאמור, בקע שבו יוצאת לולאת מעי מהמקום, ונכנסת אל התעלה, שבמקור שמשה לצורך ירידת האשכים, אי שם בתחילת חייו של העובר. מדובר בסוג הבקע הנפוץ ביותר אצל גברים.
בקע סרעפתי מצב שבו לולאת מעי נלכדת מעל לסרעפת, בחלל שבו עובר הושט. בקע כזה גורם, לרוב, לצרבות משמעותיות.
בקע טבורי מתרחש לרוב אצל נשים, אחרי הריון. לפעמים מתרחש אצל תינוקות. הגורם העיקרי – חולשת שרירי הבטן.

נוסף על הבקעים שתוארו לעיל יש סוגים נוספים של בקע, שגם אם לא כאן המקום לעסוק בהם הרי חשוב להזכיר אותם. חלק מהבקעים נושאים בחובם סיכון לא קטן נוסף על הכאבים. אחד הסוגים היותר בעייתיים של בקע הינו בקע כלוא. בנוסף, ניתן למנות גם בקע צלקתי, הרניה ברום הבטן וכן בקע פנימי – שהוא כשלעצמו מסוכן מאוד.

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי
רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

בקע מפשעתי – גורמים וסימפטומים נפוצים

כאמור, הבקע הנפוץ ביותר בקרב גברים הוא הבקע המפשעתי. כשלושה רבעים לכלל סוגי הבקע המתגלים ומטופלים בעכל שנה, הם בקעים מפשעתיים. להלן סוגי הבקעים המפשעתיים:

  1. בקע מפשעתי ישיר – ניוון רקמות החיבור בשרירי הבטן, וההיחלשות שלהם, גורם לנדידת המעיים אל פתחי שנוצר ברקמות החלשות.
  2. בקע עקיף – בקע שהוא בדרך כלל מולד אצל גברים.
  3. בקע פמורלי – סוג הבקע הזה לא ניתן לתיקון. בדרך כלל, הוא מלווה בתחושה עמומה של אי נוחות. זאת, בגלל המיקום שלו. בדרך כלל, הבקע הזה נפוץ בקרב נשים.

 

מהם הגורמים להיווצרות בקע מפשעתי?

הסיבה העיקרית שבגללה נוצרים מרבית המקרים של בקעים מפשעתיים, הינה חולשה של דופן הבטן. חולשה כזאת היא לעיתים תולדה של פגם בגירת דופן הבטן, עוד לפני הלידה. סיבות נוספות שעלולות לגרום לבקע מפשעתי הן כדלקמן:

גיל עם הגיל, עולה הסיכון להיווצרות בקע מפשעתי.
עישון העישון כשלעצמו מזיק במובנים רבים. כשמדובר בבקע מפשעתי, הנזק מהעישון הוא עקיף, ונובע בעיקר מהשיעול המלווה את העישן לעיתים קרובות.
מאמץ גופני מאמץ גופני והרמת משקל כבד עלולים לסבכן את מי שמבצע אותם בבקע מפשעתי. ואכן, בקעים כאלה נפוצים הן אצל ספורטאים והן אצל עובדי עבודות כפיים המתאפיינות בהרמת משאות כבדים.

 

התסמינים של בקע מפשעתי

התסמינים שעשויים להעיד על קיומו של בקע מפשעתי הם כדלקמן:

  1. כאבים לוחצים באזור המפשעה. יש מקרים שבהם הכאבים הם חזקים עד בלתי נסבלים.
  2. בליטות באזור המפשעה: גוש בנקודת המפגש בין הירך למפשעה. שיעול ומאמץ מחמירים את התסמין הזה.
  3. כאב שורף באזור הבליטה.
  4. כאבים בעת ביצוע תנועות מסוימות – למשל התכופפות.
  5. חום
  6. שינוי גוון הגוש לסגול, אדום ולעיתים אפילו שחור.
  7. בחילות או הקאות
  8. קושי בהטלת צואה או שחרור גזים.

 

ניתוח בקע מפשעתי – מה זה בעצם

עד לפני מספר לא גדול של שנים, ניתוחי בקע מפשעתי היו ניתוחים שרמת הסיכון שלהם גבוהה יחסית. בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית של העשורים האחרונים, הטיפול בבקע מפשעתי הוא זמין ופשוט יחסית. מדובר בניתוח לפרוסקופי המתבצע באמצעות מכשיר המוחדר לאזור הניתוח ומבצע אותו באופן עצמאי, בהכוונת הרופאים המנתחים.

בתום הניתוח מוחדר לתוך חלל הבטן משטח דמוי רשת במטרה לחזק את האזור החלש בשרירי הבטן, על המשטח הזה יגדלו ויתחזקו שרירי הבטן.

 

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי והמשמעות שלה

ניתוחי תיקון בקע מפשעתי הם נפוצים, ונמנים עם הטיפולים והניתוחים הותר קלים. יחד עם זאת, לא אחת קורה שדווקא בניתוחים הפחות מסובכים הללו, מתרחשת רשלנות שעלולה לגרום לנזקים ולעוגמת נפש למטופל לאורך זמן רב.

 

כיצד רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי באה לידי ביטוי

רשלנות כאמור לעיל יכולה לכלול:

  1. נזקים לאיברים אחרים לגוף בזמן הניתוח.
  2. פגיעה עצבית שנגרמה תוך כדי הניתוח – לרוב בעקבות טעות של הרופאים המנתחים.
  3. טיפול שאיננו מספק, שגורם לכך שנדרש ניתוח נוסף.
  4. חסימת מעיים – במקרים מסוימים של בקע מפשעתי שלא טופלו כיאות.
  5. נזק לאברים פנימיים בעקבות אבחון שגוי והגבלת זרימת הדם אליהם.

 

עורך דין רשלנות רפואית והגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

תביעת רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי יכולה להיות מוגשת, אם נגרם נזק למטופל בעקבות הרשלנות. בשלב הראשון, יצטרך עורך הדין לקשר בין הניתוח לבין הנזק שנגרם. בשלב הבא יישלח המטופל לקבלת חוות דעך של רפא מומחה. זאת, אם עורך הדין מצא זאת לנכון ואם חוות הסעת אכן תסייע להצלחה בתביעה. עורך הדין גם ילווה את התובעים עד סיום המשפט ומתן פסק הדין.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אנשים במסיכות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של