רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

כף היד נמנית עם האיברים השימושיים ביותר בגוף האדם. אין כמעט עיסוק או מצב שבו לא נעשה בה שימוש. לפיכך, כל פגיעה בכף היד עלולה להיות בעייתית. כשמתעוררים כאבים בעת השימוש בכף היד ובכלל, יש צורך דחוף לתקן את מקור הבעיה. במאמר שלפניכם נעסוק בכאבים בכף היד – ובעיקר בניתוח בכף היד לטיפול בבעיות בתעלה הקרפלית.

מהי בעצם התעלה הקרפלית ומה החשיבות שלה? איך באות לידי ביטוי בעיות בתעלה הקרפלית? איך מאובחנת הבעיה הזאת? איך מטפלים בבעיה? מתי מתעורר הצורך בביצוע ניתוח בכף היד? מהי רשלנות רפואית בניתוח בכף היד? מתי ולמה חשוב ליצור קשר עם עורך דין רשלנות רפואית בהקשר הזה? כדאי לקרוא – כל התשובות בהמשך המאמר.

 

מהי התעלה הקרפלית ומה החשיבות שלה

התעלה הקרפלית היא תעלה המכילה גידים ועצבים המסייעים לכף היד בביצוע כלל הפעולות המבוצעות על ידה. בנוסף לגידים ולעצבים כאמור, מכילה התעלה הקרפלית גם את העצב המדיאני. העצב המיוחד הזה אחראי על התחושה והתנועה של כף היד ומסייע לה במילוי כל המטלות והתפקידים שלה.

פגיעה בעצב המדיאני עלולה לפגוע בתנועה של כף היד וביכולת להשתמש בה בצורה תקינה. כל פגיעה בתעלה הקרפלית, משפיעה בהכרח על כלל הגידים והעצבים העוברים דרכה, עד כדי מניעה מוחלטת של האפשרות להשתמש בכף היד.

 

בעיות בתעלה הקרפלית ופגיעה בפעילות של כף היד

לעיתים מזומנות קורה שהתעלה הקרפלית הופכת לצרה, ומשפיעה אגב כך על כלל הגידים והעצבים העוברים בתוכה, כאמור לעיל. הבעיה הופכת לחמורה במיוחד, אם היצרות התעלה משפיעה על העצב המדיאני תוך הפעלת לחץ משמעותי עליו. פגיעה בתעלה הקרפלית גורמת לכאבים כל אימת שמנסים לעשות שימוש בכף היד.

בהתחלה הכאב מופיע רק בזמן מאמץ. עם הזמן הכאב משתלט על כל אחת מהפעולות המבוצעות באמצעות כף היד, עד כדי השבתה כמעט מוחלטת של האפשרות להפעיל אותה. לא ברור מהם הגורמים לבעיות בתעלה הקרפלית, אבל חוקרים העוסקים בנושא העלו זה מכבר השערות באשר להן:

רשלנות רפואית בניתוח בכף היד
רשלנות רפואית בניתוח בכף היד
  • תת פעילות של בלוטת התריס: קיים ככל הנראה קשר בין בעיות בתעלה הקרפלית לבין תת פעילות של בלוטת התריס.
  • סוכרת: גם מי שסובלים מסוכרת, עשויים להיות חשופים לבעיות בתעלה הקרפלית.
  • השמנה: חלק משמעותי מהסובלים בבעיות בתעלה הקרפלית, סובלים גם מעודף משקל משמעותי. לפיכך, קיים ככל הנראה קשר בין בעיות בתעלה הקרפלית לבין השמנה.
  • דלקת מפרקים: מי שסובלים מדלקת מפרקים יסבלו, ככל הנראה, גם מבעיות בתעלה הקרפלית. לעיתים אלה בעיות חולפות ולעיתים בעיות קבועות.
  • תחום עיסוק: מי שעוסקים בעבודת כפיים ממושכת חשופים, ככל הנראה, יותר מאחרים לדלקת התעלה הקרפלית. גם עובדים במקצועות הדורשים הקלדה – מתכנתים, כותבים, מנהלי חשבונות ועובדים אחרים עם מחשבים, סובלים לא אחת מבעיות הקשורות בתעלה הקרפלית.

 

בנוסף לאמור לעיל, גם לגיל ולמין של המטופל יש ככל הנראה השפעה על הסבירות לבעיות בתעלה הקרפלית.

 

איך באה לידי ביטוי תסמונת התעלה הקרפלית?

תסמונת התעלה הקרפלית מתבטאת בכמה אופנים: בראש וראשונה, התסמונת יכולה לגרום לתחושת נימול באצבעות ובאמה. בתחילה התחושה מופיעה לסירוגין. עם הזמן התופעה הזאת הופכת לקבועה, עד כדי הפסקת הפעילות באמצעות היד הפגועה למעשה. ביטוי נוסף של הבעיה הינו כאבים לאורך הזרוע.

במקרים קיצוניים במיוחד, מופיע גם מצב של העדר מוחלט של האפשרות לעשות בה שימוש כל שהוא. סימפטום נוסף של בעיה בתעלה הקרפלית עלול להיות גם חולשה של כף היד, עד כדי חולשה אמיתית באחיזה באמצעים ובחפצים.

 

ניתוח בכף היד והמשמעויות שלו

אם כל הטיפולים השמרניים בתסמונת התעלה הקרפלית לא הביאו תוצאות, ואם הכאבים נמשכים, עוברים הרופאים המטפלים לאופציה הניתוחית. גם במקרה של אבדן תחושה בקצות האצבעות, הדבר עלול לנבוע מבעיה בתעלה הקרפלית. המטרה של הניתוח היא שחרור הלחץ על העצב המדיאני ועל הגידים באזור, לחץ שנוצר כאמור בגלל היצרות התעלה הקרפלית.

מדובר בניתוח קצר שבו חותך הרפא המנתח את העור שמעל לתעלה הקרפלית. לאחר מכן הוא פותח את הרצועה העוטפת את התעלה ובכך משחרר את הלחץ אל העצב ועל כל מה שנמצא בתוך התעלה. במשך הזמן, אמורה להיווצר צלקת שתסגור מחדש את הפתח שנעשה בתעלה.

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח בכף היד

ניתוח בכף היד אמור להימשך כמה דקות. גם ההחלמה ממנו לא אמורה להימשך זמן ארוך. עם זאת, רשלנות רפואית בניתוח בכף היד עלולה לגרום נזקים למטופל. אחת הדוגמאות היותר רלבנטיות לנושא הינה פגיעה בעצבים בכף היד. ניתוח בכף היד אמור להיות מדויק וההתקדמות הטכנולוגית של העשורים האחרונים רק שיפרה את המצב מבחינה זאת.

פגיעה בעצב בכף היד תיחשב, לפיכך, כרשלנות רפואית. גם איחור באבחון או איחור במתם הטיפול עלו להיחשב לרשלנות רפואית. זאת, בעיקר אם למטופל נגרמו נזקים לטווח ארוך כתוצאה מהימנעות ניתוח. מנגד, עריכת ניתוח שלא לצורך, עלולה להיחשב רשלנות. הדבר נכון על אחת כמה וכמה, אם במהלך אותו ניתוח נגרמו נזקים אחרים למטופל.

 

עורך דין רשלנות רפואית והחשיבות שלו להגשת תביעה

אם מתעורר החשד שאכן ארעה רשלנות רפואית בניתוח בכף היד, חשוב לבחון את החומר הקיים בצורה מקצועית. זאת, לאור העובדה שמדובר במקום רגיש, וכן העובדה שבמקרים מסוימים, גם ביצוע ניתוח על פי הפרוטוקול איננו מבטיח הצלחה של מאה אחוזים. עורך דין רשלנות רפואית יבחן את החומר, ויחליט אם אכן יש עילה להגשת תביעה.

אם צריך, המטופל יישלח לקבלת חוות דעת של רופא מומחה, שיקבע האם הרופא המנתח אכן נהג לפי הפרוטוקול. רק אחרי בחינה כוללת של החורים יחליט עורך הדין אם אכן להגיש תביעה. לאחר הגשת התביעה, ילווה עורך הדין את התובעים לאורך כל הדרך עד לקבלת פסק הדין.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית בניתוח בכף היד? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של