רשלנות רפואית בניתוח בטן

הבטן היא אחד האזורים המורכבים בגוף, והיא מכילה חלק משמעותי מכלל האיברים החיוניים להישרדות הגוף. בגלל המורכבות של הבטן וריבוי האיברים וחלקי הגוף הנמצאים בתוכה, רשלנות רפואית בניתוח בטן עלולה להיות בעלת משמעויות נרחבות למטופל. מהו בעצם ניתוח בטן ואילו ניתוחים עשויים להיכלל בהגדרה הזאת? מתי נדרש ניתוח בטן? מהי רשלנות רפואית בניתוח בטן? מה המשמעויות של רשלנות רפואית כאמור? למה חשוב להסתייע בעורך דין מקצועי להוכחת הרשלנות הרפואית? מתי נדרשת חוות דעת רופא מומחה? בשורות להלן ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת בנושא של רשלנות רפואית בניתוח בטן. שלא נצטרך!

מה זה ניתוח בטן ומה הוא כולל

כאשר משתמשים במושג הרחב "בטן", הכוונה היא לאזור הנמצא מתחת לבית החזה בחלקה העליון, ומעל לאגן בחלק התחתון שלה. בהתאם לכך, המושג ניתוח בטן כולל שורה ארוכה של איברים הממוקמים באזור המדובר, שכל אחד מהם עשוי להיות נושא הניתוח. מצד שני כל ניתוח עלול לפגוע, חלילה, בחלקים אחרים הנמצאים בסמוך לאזור המנותח.

 

סוגים שונים של ניתוחי בטן שעלולה להתרחש רשלנות רפואית במסגרתם

עם ניתוחי הבטן אפשר לכלול את הניתוחים כדלקמן:

ניתוח קיסרי ניתוח קיסרי ליילוד תינוק באמצעות חילוץ שלו מהבטן באמצעות ניתוח, נמנה עם הניתוחים שניתן לכלול אותם בהגדרה הרחבה של ניתוחי בטן.
ניתוח כריתת המעי הגס כריתת המעי הגס היא ניתוח בפני עצמו, ואולם גם הניתוח הזה נמנה עם ניתוחי הבטן.
מתיחת בטן גם ניתוח כזה עשוי להימנות עם רשימת הניתוחים שנקראת באפן כללי ניתוח בטן.

ניתוחי בטן אפשריים נוספים הם ניתוח כריתת תוספתן, כמו גם ניתוחים הקשורים בכל אחד מהאיברים הפנימיים בבטן – קיבה, כליות, כבד וכיוצא באלה.

רשלנות רפואית בניתוח בטן
רשלנות רפואית בניתוח בטן

מתי נדרש ניתוח בטן?

ניתוח בטן באופן כללי נדרש אם וכאשר מאובחנת פגיעה או מחלה בכל אחד מהאיברים שהוזכרו לעיל, או בכל אחד מהאיברים המוגדרים איברים הקשורים לבטן. האבחנה וההחלטה לבצע את הניתוח נתונות לרופאים המומחים בתחום והמכירים את הצרכים של המטופלים.

בדרך כלל, הרופאים מעדיפים להימנע ככל יכולתם מניתוח של הבטן. זאת, גם אם מדובר בניתוח המבוצע באמצעים טכנולוגיים חדישים וגם כאשר אחוזי ההצלחה גבוהים.

 

האם יש חלופות לניתוחי בטן?

החלופה לניתוח עשויה להיות כדלקמן:

  1. טיפולים תרופתיים: אם קיימת האפשרות להימנע מניתוח ולטפל בבעיה באמצעות תרופות, הדבר יהיה תמיד עדיף על ניתוח.
  2. שינוי באורח חיים: לעיתים, פתרון אפשרי יכול להיות שינוי באורח החיים – בעיקר שינויי תזונה, אבל גם שינויים בהרגלי הפעילות היום יומיים.
  3. דיאטה: לא אחת קורה שדיאטה מותאמת לצרכים של המטופל יכולה לשנות מהקצה אל הקצה את המצב ולמנוע ניתוח מיותר.

עם זאת, אם מאובחנת מחלה או פגיעה מהותית ואם הרפאים אינם רואים חלופה לניתוח הבטן, הרי שניתוח כזה יצא לפועל במהירות הרבה ביותר האפשרית. זאת, על מנת למנוע הצטברות של נזקים או החמרה במצב הרפואי של המטופל.

 

על רשלנות רפואית בניתוח בטן והמשמעות שלה

למרות המורכבות של הבטן וריבוי האיברים הפנימיים הנמצאים בתוכה, ההגדרה של רשלנות רפואית בניתוח בטן דומה להגדרת הרשלנות הרפואית באופן כללי. ההגדרה כאמור גורסת כי רשלנות רפואית יכולה להתרחש במצבים הבאים:

  • רשלנות באבחון: רשלנות באבחון הבעיה הרפואית, או איחור משמעותי באבחון הבעיה. זאת, באופן שהחמיר את הבעיה וגרם נזק למטופלים.
  • רשלנות בניתוח: ביצוע ניתוח בטן שלא על פי הפרוטוקול. משמעות הדבר היא ניתוח שבוצע בעצמו באופן רשלני, או זיהום או בעיה אחרת שנגרמו כתוצאה מהניתוח. מאליו מובן שהרשלנות מתייחסת לניתוח הספציפי שבו מדובר, ולפרוטוקולים הקיימים לניתוח, כפי שהתגבשו לאורך שנות ניסיון רבות. לחילופין, ביצוע ניתוח מיותר, בעיקר אם הניתוח הזה גרם פגיעה למטופל
  • רשלנות במעקב אחרי הניתוח: מעקב רשלני אחרי המטופל, או העדר מעקב, עלולה בהחלט להיות מוגדרת רשלנות רפואית. זאת, בעיקר אם בהעדר מעקב נגרמו למטופל נזקים שהיה ניתן למנוע אותם אילו בוצע מעקב כפי שצריך להיות.
  • הסכמה מדעת: אם קיימות חלופות לניתוח, ואם החלופות הללו לא הוצגו בפני המטופל לפני ביצוע הניתוח, כי אז יש בהחלט מקום להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח בטן. הסכמה מדעת צריכה להיות הסכמה שניתנת אחרי שהמטופל מבין את הסיכונים, ומצד שני גם את החלופות לניתוח.

 

השלבים להגשת תביעת רשלנות רפואית בניתוח בטן

להלן שלבי העבודה בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית:

  1. איסוף החומרים הרפואיים הנוגעים להליך הרפואי: בשלב הזה נאספים כלל החומרים הנוגעים להליך הרפואי. מדובר בתיק הרפואי הנוגע לפעולה הכירורגית עצמה, כמו גם לתוצאות של בדיקות שבוצעו לפני הניתוח ולאחריו.
  2. חוות דעת רפואית: לרוב, עורך דין רשלנות רפואית ישלח את הלקוח שלו לקבלת חוות דעת רפואית של רופא מומחה. חוות הדעת נועדה להפריך או לאשש את הטענות בדבר רשלנות רפואית.
  3. בחינת החומרים: בשלב הזה, עורך הדין יבחן את החומרים ויגיע להחלטה אם אכן יש מקופם להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח בטן. הבחינה מתבססת על חומרים קיימים ועל חוות הדעת של הרופא המומחה.
  4. הגשת התביעה: בשלב הזה יגיש עורך הדין את התביעה. אחרי ההגשה הוא ילווה, כמובן, את התובעים עד לסיום המשפט והחלטת השופטים בעניין.

 

תביעת רשלנות רפואית בניתוח בטן ובכלל איננה עניין של מה בכך. הסתייעות בעורך דין מומחה מגדילה את סיכויי ההצלחה באחוזים ניכרים.

 

עורך דין רשלנות רפואית והחשיבות שלו להצלחת התביעה

בעשורים האחרונים חלו התפתחויות טכנולוגיות חשובות, במקביל להתפתחויות בתחום הרפואה. ההתפתחויות הללו הפכו ניתוחים שהיו מסובכים מאד בעבר לפשוטים יחסית וקלים מאד לביצוע. כיוון שכך, גם הסטנדרטים להגשת תביעות רשלנות רפואית בניתוח בטן השתנו.

שגיאות וטעויות שנחשבו בעבר לגיטימיות, נחשבות היום לשגיאות שתביעות בגללן יזכו בדרך כלל לפסיקה אוהדת של בית המשפט. לפיכך, כל מוסד רפואי מעמיד סוללת עורכי דין שיסייעו לו בכל תביעה בגין רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית יכול להתמודד עם עורכי הדין הללו ולהצליח בתביעה.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית בניתוח בטן? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כלים לניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של