רשלנות רפואית בניתוח אף

ניתוחי אף נמנים עם הניתוחים המבוקשים ביותר. במהלך העשורים האחרונים, בעקבות השיפורים הטכנולוגיים המשמעותיים, הפכו ניתוחי אף למקובלים אף יותר. בשורות להלן נדון בניתוחי האף כאמור בהרחבה. זאת תוך התמקדות ברשלנות הרפואית, ההשפעה שלה על המטופלים ומה ניתן לעשות בהקשר זה.

מהו בעצם ניתוח אף? מהם סוגי ניתוח האף המבוקשים ביותר? מהי רשלנות רפואית בניתוח אף ואיך היא באה לידי ביטוי? למה חשוב לקבל חוות דעת מומחה בדרך להצלחת הניתוח? מתי ולמה חשוב להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית? במאמר שלפניכם נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

 

ניתוח אף – מה זה ומי צריך את זה

האף הוא האיבר האחראי באופן בלעדי על כניסת האוויר לגוף. ואולם במהלך ההיסטוריה, נוספו לאף משמעויות רבות, מטאפוריות ברובן. בעידן המודרני, ובעיקר בעשורים האחרונים, מזוהה האף עם אסתטיקה ויופי. הטכנולוגיה מאפשרת לבצע ניתוח אף, בעיקר אסתטיים, במהירות וביעילות.

מלבד ניתוחי אף אסתטיים, מתבצעים במדינת ישראל מדי שנה גם ניתוחי אף רבים, שהמטרה שלהם היא אכן בריאותית ונועדה לשפר את הבריאות.

 

סוגים של ניתוחי אף

המנותחים בניתוחי האף מתחלקים, בגדול, לשני סוגים:

  1. ניתוחי אף אסתטיים: עם ניתוחי האף האסתטיים ניתן למנות ניתוחים להקטנת האף או, במקרים נדירים, גם ניתוח לשינוי הצורה שלו, לפעמים מדובר על שינוי מזערי, אבל כזה שתורם לשינוי מראה הפנים של המטופל.
  2. ניתוחים על רקע רפואי: ניתוח אף על רקע רפואי נועד, בדרך כלל, לשתי מטרות עיקריות: הראשונה – לשפר את כניסת האוויר ואת הנשימה של המנותח. המטרה השנייה היא להסיר, להקטין או לשנות את המקום של מחיצת האף. גם כאן יש קשר לשיפור הנשימה, אבל לעיתים מדובר בניתוח המפחית את הכאבים או משפר את ההרגשה של המנותח.
רשלנות רפואית בניתוח אף
רשלנות רפואית בניתוח אף

בין אם מדובר בניתוח על רקע אסתטי ובין אם על רקע רפואי, הניתוח צריך להתבצע על ידי איש מקצוע מיומן. זאת, לאחר שהובהרו למנותח כלל הסיכונים והסיכויים שניתוח כזה עשוי להביא איתו. בשורות הבאות נרחיב באשר למשמעויות של האמור לעיל בתביעת רשלנות רפואית בניתוח אף.

 

רשלנות רפואית בניתוח אף – איך היא באה לידי ביטוי?

רשלנות רפואית בניתוח אף מתרחשת כאשר הרופאים המטפלים אינם מקדישים תשומת לב מספקת לכל ההיבטים של הניתוח הזה. כאמור לעיל, גם כאשר מדובר בניתוח על רקע אסתטי, עדיין מדובר, בסיכומו של עניין, בניתוח, עם כל הסיכונים הכרוכים בו.

להלן תיאור קצר של היבטים שונים של רשלנות רפואית אשר עלולים לבוא לידי ביטוי במסגרת ניתוחי אף:

  1. רשלנות רפואית בהכנה לניתוח: רשלנות רפואית בהכנה לניתוח פירושה אי ביצוע הבדיקות השונות הנחוצות להצלחת הניתוח, או ביצוע הבדיקות ברשלנות. לחילופין, העדר הבנה או התייחסות לתוצאות הבדיקות. רשלנות בהכנה לניתוח פירושה גם העדר התייחסות לרגישויות שונות של המנותח, למרות שהן מצוינות בתיק הרפואי. למשל – רגישות לתרופה מסוימת.
  2. רשלנות רפואית בניתוח אף: אי הצלחה של ניתוח אסתטי או רפואי, עקב התנהלות רשלנית בעת הניתוח. אם הרופאים המנתחים יכולים להוכיח שלמרות שעמדו בכל כללי ההתנהלות הנאותים, ולמרות זאת הניתוח לא עלה יפה, כי אז לא תהיה עילה למטופלים לקבלת פיצויים עקב רשלנות. מנגד, אם תינתן חוות דעת רפואית המוכיחה אחרת, או עם הרישומים בתיק הרפואי יצביעו על אפשרות להתנהלות רשלנית, כי אז יפסוק בית המשפט לטובת התובעים.
  3. פגיעה באזורים אחרים שלא אמורים להיפגע: ביצוע ניתוח שלא על פי הפרוטוקול, עלול לגרום לנזקים לא רק לאף עצמו, אלא גם לאיברים אחרים בסביבתו. דוגמא לרשלנות רפואית כזאת היא שימוש בחומרי הרדמה לא מתאימים, שבמקום להרדים פגעו במטופלת.
  4. הסכמה מדעת: הן ניתוחים אסתטיים והן בניתוחי אף שהמטרה שלהם בריאותית, הרופאים חייבים ליידע את המטופל גם באשר לסיכונים הכרוכים בביצוע הניתוח. אם יש חלופות לניתוח, הרופאים חייבים לציין את הדבר בפני המנותח. זאת, במטרה להעניק לו את ההזדמנות לשנות את דעתו ולבחור מסלול רפואי אחר.
  5. רשלנות במעקב אחרי הניתוח: כל ניתוח, בין אם מדובר בניתוח רפואי ובין א אסתטי, הרופאים המנתחים חייבים לעקוב אחרי המנותח, על מנת לוודא שהניתוח עבר בהצלחה. מעקב בהתאם לנהלים מאפשר לתקן בעיות שהתעוררות במועד, לפני שהן מחמירות. העקר מעקב או מעקב רשלני עלולים שניהם להיות עילה לתביעת רשלנות רפואית בניתוח אף.

 

עורך דין רשלנות רפואית ולמה חשוב להסתייע בו בתביעת רשלנות רפואית בניתוח אף

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת בכל מקרה. גם תביעות שהן לכאורה פשוטות, עלולות להתגלות מהר מאד כרצופות מכשולים. ניסיון להגיש תביעה באופן עצמאי עלול להיכשל מכלה סיבות: הסיבה הראשונה היא העדר ידע עצמי מספיק, שעלול לשחק לידי הסנגורים של הנתבעים.

הסיבה השנייה היא העדר יכולת להציג את הדברים באופן ברור. כל אלה, בתוספת העובדה שהתובע איננו מכור פרוצדורות שונות ואת הבירוקרטיה, מה שעלול לסכן את עצם התביעה. עורך דין רשלנות רפואית יפעל, מרגע שהלקוח פנה אליו, בצורה שיטתית כדלקמן:

  • איסוף החומר הרפואי: בשלב הראשון, יפעל עורך הדין לאיתור חומרים רפואיים, בדגש על התיק הרפואי במוסד הרפואי שבו בוצע הניתוח. על פי החוק, עורך דין מייצג רשאי להגיש בקשה לקבל את כל החומר הרפואי בהקשר של הניתוח.
  • חוות דעת מקצועית: במקרים מסובכים, ולעיתים גם במקרים פחות מסובכים, עורך הדין ישלח את התובעים לגשת לבדיקה של רופא מומחה. בדיקה כזאת כרוכה אמנם בתשלום, אבל עשויה לחזק מאד את התביעה לפיצויים.
  • בחינת כל החומר: אחרי שכל החומר הרפואי הרלוונטי נמצא, עורך הדין בודר אותו היטב. זאת, במטרה להיות משוכנע שאכן יש מקום להגשת כתב תביעה. אחרי הגשת התביעה, עורך דין רשלנות רפואית ילווה את הלקוחות שלו לאורך כל המשפט.

הסתייעות בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית היא, במרבית המקרים, ההבדל בין זכייה בתביעה לבין כישלון מהדהד.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית בניתוח אף? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אף

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של