רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת

קרדיומיופתיה מורחבת הינה מחלת לב, אשר מתבטאת בהגדלת חדר הלב השמאלי והידקקות הדפנות שלו, עד כדי הצטלקות שריר הלב. מחלה זו לא מתרחשת על רקע מחלה כלילית או עומס על הלב, אלא כתוצאה מדלקת של שריר הלב אשר הפכה לדלקת כרונית. בכל חשש שנעשתה פעולה רשלנית במהלך האבחון או הטיפול במחלת קרדיומיופתיה מורחבת, יש מקום לפנות להתייעצות עם עו"ד רשלנות רפואית בנוגע להיתכנות של הגשת תביעת רשלנות רפואית במחלת  קרדיומיופתיה מורחבת, סיכויי ההצלחה בתביעה ואומדן עלותה.

בדרך כלל, משפטי רשלנות רפואית מסתיימים בתשלום של דמי פיצויים לתובע/ת, אולם חשוב לדעת שהם עלולים לארוך זמן רב, ולכן מן ההכרח להתאזר בסבלנות.

מהי קרדיומפתיה מורחבת

בקרדיומיופתיה מורחבת, גודל החדר השמאלי ודפנותיו נעשים דקים יותר ויותר עד כדי חוסר תפקודו. בדרך כלל קרדיומיופתיה מתרחשת על רקע מחלה ויראלית אשר פגעה בשריר הלב (מיוקרדיטיס), מחלה גנטית, על רקע הריון, סוכרת, מחסור בויטמין B1, או צריכת אלכוהול. המטופל יציג תסמינים הדומים לתסמינים של אי ספיקת לב, כמו הפרעות קצב, בצקת ריאות, דופק מהיר והרגשת קור בקצות הגפיים.

עם זאת, ישנם חולים אשר לא יבטאו תסמינים עד לדרגת חומרה גבוהה של המחלה. כדי לאבחן את המחלה יש לערוך מספר בדיקות כמו אק"ג, אקו לב, MRI ועוד, לצד לקיחת אנמנזה מפורטת של ההיסטוריה הרפואית של המטופל. כמו כן, נדרש הרופא המטפל לבצע את אבחנתו על רקע שלילת מחלות פוטנציאליות אחרות.

 

הסיכונים בקרדיומיופתיה מורחבת וחשיבות האבחון המהיר של המחלה

קרדיומיופתיה גורמת בסופו של דבר ללב לאי יכולת להזרים דם וחמצן לאיברים, באופן שעלול להוביל לסכנה על חללי הלב הנוספים ועל מערכות הגוף ותפקוד איברים חיוניים בכלל. הטיפול בקרדיומיופתיה הינו בעיקרו טיפול תומך וטיפול אשר ימנע את הידרדרות המצב ומניעת החמרת אי ספיקת הלב.

בעיקר כאשר מדובר על אנשים מבוגרים, הטיפול יידרש לקחת בחשבון גורמים שונים המשפיעים על מצבו הפיזי של המטופל. יש לטפל באופן מהיר בחולה קרדיומיופתיה, מכיוון שהינו מצב מאיים חיים, אשר עלול להידרדר באופן מהיר.

רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת
רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת

מתי מתרחשת רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת?

רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת עלולה להתרחש במספר צמתים ספציפיים:

  1. רשלנות רפואית בעת אבחון המחלה
  2. רשלנות רפואית בעת הטיפול במחלה
  3. רשלנות רפואית בעת המעקב אחר החולה

 

רשלנות רפואית בקרדיומיופתיה מורחבת בעת אבחון המחלה

רשלנות רפואית אשר תנבע מאי ראיית התמונה הרחבה וחוסר תשומת לב לתלונות החולה או התסמינים אותם הוא מבטא, עלולה להוביל לאובדן הסיכויים להארכת חייו. אבחון שגוי או מאוחר עלול לנבוע מאבחנה מבדלת לא נכונה, לקיחת אנמנזה חלקית אשר לא מפרטת את כל גורמי הסיכון הקיימים אצל החולה, אי שליחת החולה לבדיקות משלימות אשר יכולות לאשש או לשלול את האבחנה ועוד.

הרופא, המחויב לשלום ובריאות מטופליו, חייב לעשות את מירב המאמצים כדי לוודא ולאבחן את הבעיה המקורית הגורמת לתסמינים השונים או את גורמי הסיכון אשר עלולים להוביל למצב זה. אם הוא חטא לתפקידו ולא בדק את כל הגורמים אשר היו צריכים להיבדק, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בקרדיומיופתיה מורחבת בעת הטיפול במחלה

הטיפול הנבחר בקרדיומיופתיה ייעשה, על פי שיקול דעתו של הרופא ובהתאמה לנתוני המטופל, לגורמי הסיכון אשר יש לו ולמצבו הפיזי הכללי. המטרה העיקרית בטיפול במחלה הוא מניעת הידרדרותה וניסיון למנוע אי ספיקת לב מאיימת חיים.

על הרופא לבחון את כלל הגורמים הקיימים בתיק האמור, ולבחור את האופציה הטיפולית הטובה ביותר. יש לזכור כי לא כל טעות בשיקול הדעת של הרופא המטפל יכולה להיחשב כפעולה רשלנית. פעולה רשלנית מוגדרת כאשר ישנה סטייה או חוסר היצמדות לסטנדרטים ונהלים רפואיים מקובלים בתחום.

 

רשלנות רפואית בקרדיומיופתיה מורחבת בעת המעקב אחר החולה

חולה אשר סובל מקרדיומיופתיה מורחבת חייב להיות במעקב צמוד וביקורתי של צוות המחלקה והרופא המטפל. כאשר נעשית פעולה רשלנית בעת המעקב אחר החולה, עלול הרופא המטפל וצוותו להיות חשופים לתביעת רשלנות רפואית, מכיוון שלחולה עלול להיגרם נזק בלתי הפיך עד כדי מוות.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת

את ניהול התביעה ברשלנות רפואית בקרדיומיופתיה מורחבת, בדומה לתחומים אחרים, לוקח על עצמו עורך דין רשלנות רפואית. על עורך הדין להוכיח במהלך המשפט כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול. כמו כן, יוכח כי הנזק שנגרם למטופל, נבע באופן ברור וישיר מן המחדל שנעשה.

לשם הוכחות אלה, יידרש עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כל החומר המקצועי והרפואי הקיים בתיק, לרבות בדיקות ופענוחן, שיחות עם הרופאים המטפלים וכל מה שנראה רלבנטי לניהול המשפט. כמו כן, יידרש עורך הדין לחוות דעת קרדיולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו להסביר את המונחים המקצועיים הקיימים בתיק ולהדגים את הפעולה החריגה שנעשתה על ידי הבאת דוגמאות דומות מהשטח בעלות תוצאות שונות.

חוות דעת מומחים אשר תוכל להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו במציאות, ולהדגיש את חריגות המקרה, תוכל להוביל את השומעים בתיק ואת השופט למסקנה המתבקשת של תשלום דמי פיצויים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת עלולה להוביל לאובדן חיי אדם. קרדיומיופתיה הינה מחלה המתקיימת על רקע גורמי סיכון שונים כמו מערכת חיסון מאותגרת, כך שהאבחון עלול להיות מורכב ובעייתי יותר ממה שנדמה. אולם הרופא האמון על שמירת בריאותו של המטופל חייב לעשות את הכל כדי להבין את מקור הבעיה ומקור התסמינים אותם מבטא החולה.

בכל חשש לרשלנות רפואית, יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר מומחה בתחום זה, כדי שהוא יוכל לייעץ על המשך התהליך, הצדקת התביעה ויאמוד את עלותה. משפט העוסק ברשלנות רפואית הינו ארוך ומורכב אולם בסופו, בדרך כלל, ייקבע תשלום דמי פיצויים.

 

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית במחלת קרדיומיופתיה מורחבת? באתר הנבחרת המשפטית, תמצאו מידע רב בכל הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מנוסים ומקצועיים שישמחו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של