רשלנות רפואית בטרשת נפוצה

טרשת נפוצה הינה מחלה כרונית נוירו-אימונולוגית שכיום עוד אין לה טיפול מרפא. בטרשת נפוצה הגוף נלחם באופן לא יעיל בזיהומים עד כדי יצירת דלקות בתאי וסיבי מערכת העצבים. כיוון שמחלה זו מתמשכת על פני שנים רבות מחיי האדם, יהיה עליו לפגוש במהלך ניהול המחלה מומחים שונים וסוגי טיפול מגוונים. בכל נקודה שכזו עלולה להתרחש רשלנות רפואית שלא נצמדת לסטנדרטים המקצועיים והנהלים הרפואיים המקובלים.

בכל חשש לרשלנות רפואית, יש לפנות לייעוץ עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לכוון את התובעים, לבדוק את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה. יש לקחת בחשבון כי משפטים העוסקים ברשלנות רפואית בטרשת נפוצה עלולים גם להימשך לאורך זמן, אולם בדרך כלל בסופם נקבעים תשלום דמי פיצויים לטובתם של התובעים.

מהי טרשת נפוצה

טרשת נפוצה הינה מחלה אוטואימונית, בה הגוף למעשה תוקף באופן לא יעיל את התאים של עצמו. מחלה זו שכיחה בקרב צעירים, בעיקר נשים, כאשר גיל האבחון נע בין 20-40. במקרה של טרשת נפוצה, בעקבות תגובת מערכת החיסון לזיהומים, נוצרות דלקות בתאי וסיבי מערכת העצבים.

לאחר זמן, נוצרות צלקות באזורים שונים במערכת העצבים, דבר אשר פוגע באופן נוסף בהעברת המסרים הנוירולוגיים לשאר איברי המטרה. מטרת הטיפול במחלה הוא למנוע את הנזקים המצטברים ולנסות להציל את אותם תפקודים שנשארו.

 

תסמינים וטיפול בטרשת נפוצה

התסמינים של טרשת נפוצה יכולים להופיע באופן שונה מחולה לחולה על פי האזור המותקף, וכך גם אופי ההתקפים, המרווחים בין ההתקפים וסיכויי ההחלמה. עם זאת, ידוע כי המחלה הינה התקפית ופרוגרסיבית. ככל שהמחלה תתקדם, ללא טיפול, יילכו ויתמעטו הרזרבות התפקודיות והאדם עלול למצוא עצמו במהרה בכיסא גלגלים.

התסמינים אשר יבטא החולה יכללו הפרעות ראייה וטשטוש ראייה, חולשת גפיים, הפרעות בתחושה ובקואורדינציה, איבוד היציבות בהליכה ולפעמים אובדן שמיעה. כדי לאשש את אבחון המחלה יש לשלוח את המטופל לבדיקת MRI או לניקור נוזל עמוד השדרה אשר ידגים נוגדנים אופייניים. הטיפולים האופיינים בטרשת נפוצה יהיו טיפול בסטרואידים בעת ההתקף וטיפול ביולוגי לאחריו.

רשלנות רפואית בטרשת נפוצה
רשלנות רפואית בטרשת נפוצה

כיצד רשלנות רפואית בטרשת נפוצה באה לידי ביטוי?

למרות שלמחלה זו עצמה אין מרפא, ישנה תקווה ורצון למנוע את הידרדרותה עד כמה שניתן. ככל שאבחון המחלה ייעשה מהר יותר, כך אפשר יהיה למנוע עוד ועוד תסמינים, או לפחות לנסות לטפל יותר באלה הקיימים.

רשלנות רפואית בטרשת נפוצה עלולה להופיע בשלוש צמתים עיקריות של המחלה:

  1. רשלנות רפואית בעת אבחון המחלה
  2. רשלנות רפואית בעת הטיפול במחלה
  3. רשלנות רפואית במעקב אחר החולה

 

רשלנות רפואית בעת אבחון מחלת הטרשת הנפוצה

אבחון מהיר של המחלה הינו קריטי ומשמעותי להמשך התפתחותה. מחקרים מראים כי כאשר ניתן טיפול לאחר ההתקף הראשוני, יש סיכוי של 40% – 60% להוריד מהיקפה, בעוד שטיפול לאחר ההתקף השני יוריד את היקף המחלה רק ב – 30%. לכן עיכוב בטיפול או חוסר טיפול, עלול להשאיר את החולה עם נזקים בלתי הפיכים, אשר היו יכולים להימנע.

מיד לאחר הופעת התסמינים ושקלול כל גורמי הסיכון הנמצאים, חייב הרופא לשלוח את המטופל לבדיקות משלימות אשר יוכלו לאשש או לשלול את האבחון.

 

רשלנות רפואית בעת הטיפול בטרשת נפוצה

ישנם מגוון טיפולים אשר יכולים לסייע לחולי טרשת נפוצה, וכל הזמן מתפתחים טיפולים ותרופות חדשות. על הרופא המטפל, להכיר את התרופות החדשות ולדעת להתאים אותם לחולה הספציפי. אם לא עשה כך ולמעשה ניתן טיפול לא מתאים, עלול הרופא המטפל להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית במעקב אחר החולה בטרשת נפוצה

מכיוון שמחלה זו הינה פרוגרסיבית ומחמירה עם השנים, יש לעקוב באופן צמוד אחר המטופלים, כדי לאבחן כל שינוי במצבם ובמהלך התסמינים וההתקפות. על הרופא המטפל לשלוח את המטופל למומחים שונים, על פי הצורך, בכדי לסייע לו באופן המהיר ביותר ולפני אובדן תפקודים.

 

מה נדרש להגשת תביעת רשלנות רפואית בטרשת נפוצה?

את תביעת הרשלנות הרפואית, אם יימצא צורך בה, ינהל עורך דין רשלנות רפואית. על עורך הדין לבדוק את היתכנות התביעה ואת הצדקתה בטרם מגישים אותה לבית המשפט. במהלך המשפט, יהיה על עורך הדין להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול, כך שהנזק שנמצא אצל המטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית.

למשל, עקב איחור באבחון עלול המטופל לסבול מנזק קשה יותר ומהידרדרות המחלה אשר היה אפשר למנוע או לעכב אילולא ניתן הטיפול הנדרש בזמן. כדי להוכיח את טענות התביעה, על עורך הדין לרכז את כלל הרשומות הרפואיות של החולה ולהתחקות אחר שרשרת האירועים במקרה הנתון.

כמו כן, יידרש עורך הדין לחוות דעת של נוירולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו לבאר את המינוח המקצועי הקיים בתיק ויפרטו את הפעולה החריגה על ידי הדגמת מקרים דומים מהשטח בעלי תוצאות שונות.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בטרשת נפוצה עלולה להשאיר נזקים בלתי הפיכים אצל המטופל, אשר יגרמו לו חיי סבל וכאב. למרות שטרשת נפוצה אינה מחלה שיש לה מרפא, אבחון מהיר ומיידי שלה עשוי להוביל לטיפול מהיר כבר לאחר ההתקף הראשון ובכך להפחית שיעור ניכר מהיקפה. כאשר ישנו חשש או חשד לרשלנות רפואית, יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, שיוכל לנהל את התביעה בבית המשפט.

לצורך הוכחת עיקרון הרופא הסביר והקשר הישיר בין הנזק שנגרם לפעולה הרשלנית, יהיה על עורך הדין לאסוף את כל החומר הקיים בתיק ולהביא חוות דעת מומחים בתחום. חוות דעת מפורטת, אשר תוכל לתאר את השתלשלות האירועים בתיק ואת הפעולה החריגה שנעשתה, תוביל את השומעים במשפט והשופט, למסקנה המתבקשת של תשלום דמי פיצויים.

גם אם פיצויים אלה לא יכולים להחזיר את הגלגל לאחור, הם יכולים לשפר את איכות חיי המטופל ומשפחתו.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בטרשת נפוצה? בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע רב הנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מעולים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של