רשלנות רפואית בטיפול

מדינת ישראל מחזיקה מערכי בריאות ורפואה עשירים במיוחד, ואין ספק שהתחומים האלו בארץ הם הרבה יותר ענפים ומתקדמים מאשר איך שהם במדינות אחרות. המדינה עושה הרבה מאמצים על מנת להעניק שירותי רפואה מתקדמים, יעילים, איכותיים וטכנולוגיים ככל הניתן, על מנת לסייע לחולים רבים להתמודד עם המחלות השונות ולהחלים מהן.

עד כמה שהמערכים האלו מסודרים ומקצועיים, לעיתים רשלנות רפואית בטיפול בחולים מהווה חלק מהעניין, והיא עלולה להוביל את החולים לא רק לאי ריפוי מהמחלה שלהם, אלא אף להחמרת מצבה, ולעיתים אף למצבים של מוות ממשי.

רשלנות רפואית בטיפול בחולים היא חמורה מאוד, כמובן, משום שהמחיר שלה הוא מחיר כבד מנשוא, שמשנה את חייהם של החולים מן הקצה אל הקצה. אז איך אפשר להתמודד עם מצבים של רשלנות רפואית בטיפול בחולים, ואיך עורך דין רשלנות רפואית קשור לכל זה? בואו נבדוק ביחד.

 

רשלנות רפואית בטיפול – מה זה אומר?

כשאנחנו מדברים על רשלנות רפואית בטיפול בחולים, אנחנו מדברים על נושא כאוב מאוד, ולצערנו גם מוכר וידוע מאוד. רשלנות רפואית בחולים היא מצב שבו חולה מסוים ניגש לאחד משלבי הטיפול במחלה – אבחון, גילוי, טיפול או ביקורת, והגורם הרפואי שאמון על הטיפול בו מתרשל בתפקידו.

בהמשך להתרשלות הזו, המטופל לא מקבל את המענה הרפואי שלו הוא זקוק, ומתוך אמון מלא במערכת הרפואית אינו מפקפק על הדברים שאותם הגורם הרפואי אמר לו בביטחון. כתוצאה מכך, הוא עלול למצוא את מצבו מתדרדר, ולעבור את נקודת האל חזור שעד אליה עוד ניתן היה לטפל בו.

 

כל שלבי הטיפול בחולה שבהם עלולה להתרחש רשלנות רפואית בטיפול בחולים

למעשה, אנחנו מדברים כאן על הליך רפואי שאותו עובר המטופל, שהוא הליך מסודר מאוד וצריך לעבור בכמה שלבים:

  1. ביקור ראשוני אצל הגורם הרפואי.
  2. קבלת הפניה לטיפול אצל רופא מומחה.
  3. בדיקות ואבחון המצב על ידי הרופא המומחה.
  4. קבלת התוצאות מהרופא המומחה והתנהלות בהתאם.
  5. טיפול בפועל במחלה עד לשם הגעה לתוצאות.
  6. בקרה על התוצאות והענקת טיפול המשך במידת הצורך.
רשלנות רפואית בטיפול
רשלנות רפואית בטיפול

בכל אחד ואחד מן השלבים הללו, עלולה להתרחש רשלנות רפואית בטיפול בחולים. בחלק מהשלבים עוד ניתן איכשהו "לתפוס" את העניין, לעצור את התגלגלות הרשלנות, ולהחליף אותה בהתנהלות רפואית מקצועית, אולם בחלק מהשלבים זה עלול להיות מאוחר מדי.

 

רשלנות רפואית בטיפול – האם באמת חולים עלולים למות מזה?

דמיינו לעצמכם שיש לכם סתימה בצנרת הבניין. בהתחלה אתם שמים לב שהמים באסלה יורדים לאט יותר, בשלב הבא אתם שמים לב שחלק מהפסולת שבאסלה חוזרת אליה על אף הורדת המים, בשלב הבא המים מהאסלה עולים ומציפים את הדירה שלכם, ובשלב הבא אתם מדווחים על פיצוץ בצנרת הבניין.

באיזה שלב הייתם בוחרים לפנות לאינסטלטור על מנת שיוכל להעניק פתרון לבעיה? אנחנו מניחים שכבר בשלב הראשון. בדיוק אותו הדבר עובד גם עם רשלנות רפואית בטיפול בחולים, ואם היא לא נעצרת בשלב כמה שיותר מוקדם – החולה אכן עלול למצוא את מותו.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית בטיפול? תביעת רשלנות רפואית היא הפתרון

אז אנחנו מדברים כאן על סיטואציה מאוד מורכבת מבחינה רגשית, אולם לצידה חייב להגיע גם רגע ריאלי ופרקטי של התמודדות. על מנת להתמודד עם רשלנות רפואית בטיפול בחולים, יש לפתוח בתביעת רשלנות רפואית.

התביעה הזו תיפתח כנגד הגורמים הרפואיים הרשלנים, והיא זו שתוכל להביא לחולים את הפיצויים הכספיים שמגיעים להם, בגין הטיפולים האינטנסיביים שנוספו ללוח הזמנים שלהם ובגין עוגמת הנפש האדירה שנגרמה להם.

 

תביעת רשלנות רפואית – כך עושים את זה נכון

הדבר החכם ביותר שאפשר לעשות בזמן שהתקבלה ההחלטה לפתוח בתביעת רשלנות רפואית, הוא לשכור את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין מביא איתו ערך מוסף גדול לתביעה, ויכול להפוך אותה מתביעה גולמית, ראשונית ובתולית, לתביעה איתנה, יציבה, חזקה וכזו שיכולה להוביל לתוצאות.

 

הערך המוסף של עורך דין רשלנות רפואית – לא דבר שניתן לאמוד במילים

עורך דין רשלנות רפואית הוא עורך דין שמתמחה באופן ספציפי בכל מה שקשור ברשלנות רפואית. ההתמחות הזו שלו מביאה איתה משמעות אדירה – הוא יודע בדיוק מה הוא עושה, איך הכי כדאי לעשות את זה, מאילו חזיתות הכי כדאי "לתקוף" ועוד.

עורך דין רשלנות רפואית הוא זה שיכול לסייע לתובעים לאסוף את כל המסמכים, הראיות וההוכחות הרלוונטים להצגה אל מול שופטי בית המשפט, הוא זה שידע בדיוק כיצד לייצג אתכם, ובהתאם יוכל להוביל את התביעה אל עבר התוצאות הטובות ביותר.

 

האלמנט הרגשי בתביעת רשלנות רפואית בטיפול

ערך נוסף וחשוב לא פחות שעורך דין רשלנות רפואית מביא איתו, קשור באלמנט הרגשי בתביעת רשלנות רפואית. בזמן שהחולים אינם מסוגלים להתמודד רגשית עם הדבר שקרה להם, לפחות לא בקלות, הם צריכים שמישהו יוכל לייצג אותם בצורה מכובדת, מבלי לתת לרגשות לערער אותם ולהכשיל את התביעה.

ברגע שנמצא לידם עורך דין רשלנות רפואית, הוא זה שיוכל לשמור על קור הרוח הדרוש, ולגרום לתביעה להישאר יציבה ומנווטת בצורה מקצועית.

 

לאילו תוצאות תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול יכולה להוביל?

התוצאות של תביעת רשלנות רפואית יבואו במרבית המקרים בפיצויים כספיים בגבהים שונים. מערכת המשפט קובעת את גובה הפיצויים בהתאם לכל מקרה לגופו, והם יכולים לנוע בטווחים של אלפי, עשרות אלפי ואף מאות אלפי שקלים.

כמובן שגם לעורך דין רשלנות רפואית יש משקל גדול בעניין, וככל שהוא ידע לייצג את החולים בצורה טובה יותר, כך הפיצויים יוכלו לגדול בהתאם. מומלץ, כאמור, לא לוותר על קבלת שירות מעורך דין רשלנות רפואית. בהצלחה!

רשלנות רפואית בטיפול כוללת את כל האלמנטים האפשריים של ההתרשלות של הגורם הרפואי כלפי המטופל שלו. רשלנות זו יכולה לכלול אבחנה שגויה של המחלה, טיפול לא מתאים או שנעשה באופן רשלני, או כל אלמנט אחר שבו המטופל אינו מקבל טיפול ראוי והולם.
כן. רשלנות רפואית היא עילה לתביעה כנגד הגורם המטפל שהתרשל בתפקידו. ככל שההתרשלות היא חמורה יותר, וגרמה או יכלה לגרום לנזק חמור יותר – כך עילת התביעה תהיה מוצקה יותר והפיצוי שייפסק בגין המקרה יהיה גבוה יותר וישקף את חומרת המקרה.
תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול עלולה להוות מעמסה רגשית כבדה עבור מטופלים, שמתמודדים עם מצב רפואי קשה ומורכב שאליו נקלעו, ונוסף לכך צריכים להתמודד גם עם הליכים משפטיים. על מנת להתמודד עם המצב בצורה הטובה ביותר, פנו לעורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית.
הפיצוי בגין רשלנות רפואית הוא לא אחיד, אלא משתנה בין כל מקרה ומקרה ובהתאם לסוג הנזק שנגרם וחומרת הרשלנות. כיוון שלא מדובר בפיצוי בשיעור אחיד, חשוב שיעמוד לצידכם עורך דין שמתמחה בנושא רשלנות רפואית, ויוכל למקסם את סכום הפיצויים שתקבלו.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
טיפול

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של