רשלנות רפואית בהסרת גידול

רשלנות רפואית בהסרת גידול עלולה להוביל לנזקים משמעותיים ובלתי הפיכים למטופל. בין אם הגידול הינו שפיר ובין אם הוא סרטני הוא צריך להיות מוסר, עוד בטרם התפשט לאיברים ורקמות סמוכים ושלח גרורות. עם זאת, הניתוח להסרת הגידול חייב להיעשות בזהירות רבה תוך מעקב צמוד לנהלים ולסטנדרטים הרפואיים המקובלים ושמירה על מצבו של החולה ללא פגיעה או החמרה.

בכל חשש לרשלנות רפואית יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום האמור, אשר יוכל לנהל את התביעה אם ימצא אותה מוצדקת.

 

מהו ניתוח להסרת גידול

גידול בגוף נובע מצמיחת תאים בלתי מבוקרת. גידולים יכולים להופיע באיברים שונים, כמו מוח, ריאות, גפיים, כליות ועוד, על רקע צמיחת תאים שונים. הגידול עצמו יכול להיות מסוג שפיר או סרטני, ולבטא עוצמות אגרסיביות שונות, שיתבטאו במהירות התפשטותו. כדי למנוע מצב זה, בדרך כלל יידרש הגידול להיות מוסר בהליך כירורגי.

לפני הניתוח, צריך לברר הרופא המטפל על גודל הגידול, מיקומו המדויק ולוודא כי מצבו הפיזי של המטופל מאפשר לו לעבור הליך זה. פעמים רבות, ישתמשו הרופאים בחדר הניתוח בבדיקות הדמייה אשר יוכלו להראות להם את המקום בו הם נמצאים ולשפוך עוד אור על הנעשה במקום.

עם זאת, ישנם ניתוחים אשר לא מאפשרים זאת, ואז יידרשו הרופאים המנתחים למשנה זהירות. כך או כך עליהם להיזהר ולוודא במהלך הניתוח שהם אינם גורמים לנזק, ושהגידול מוסר במלואו.

 

מתי עלולה להתרחש רשלנות רפואית בהסרת גידול?

רשלנות  רפואית בהסרת גידול עלולה להתרחש בשלוש נקודות עיקריות:

  1. רשלנות רפואית לפני הסרת הגידול
  2. רשלנות רפואית במהלך הניתוח
  3. רשלנות רפואית במעקב אחר החולה
רשלנות רפואית בהסרת גידול
רשלנות רפואית בהסרת גידול

רשלנות רפואית לפני ניתוח להסרת גידול

לפני ניתוח להסרת גידול על הרופא המטפל לוודא את כל הגורמים אשר יסייעו לו לאחר מכן בניהול הניתוח. על הרופא המטפל לנסות להבין את התמונה הרחבה יותר עוד לפני שביצע את הניתוח, כדי להבין האם הוא ישים וכדי להבין את הסיבוכים והסיכויים הקיימים בו. להבנת התמונה המלאה עליו לשלוח את המטופל לבדיקות שונות, חלקן פולשניות וחלקן פחות.

לפני הניתוח יהיה על הרופא המטפל ליידע את החולה על הסיבוכים הפוטנציאליים הקיימים בניתוח וכן על סיכוייו ואפשרויות טיפול נוספות. על החולה יהיה לחתום על טופס הסכמה מדעת שיבטא את מידת הבנתו לדברים ואת הסכמתו לביצוע ההליך. רופא אשר לא יסביר לחולה את כל מה שעתיד להתרחש או לא יחתים אותו על הטופס האמור, עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית במהלך ניתוח להסרת גידול

במהלך הניתוח להסרת הגידול, על הרופא המטפל וכל הצוות הנמצא בחדר הניתוח לפעול בזהירות המירבית, כדי לבצע את הניתוח ולא לגרום לגידול להתפשט למקומות סמוכים. לפעמים יידרשו הרופאים בחדר הניתוח להשתמש בבדיקות הדמייה כדי לפעול במקום נראה ובהיר יותר. ההתנהלות בחדר הניתוח תהיה על פי התכנית שהתוותה לפני הניתוח ועל פי הנתונים הרפואיים שהיו קיימים.

עם זאת, לפעמים מתגלים נתונים חדשים ובלתי צפויים שיש להתייחס אליהם, ולכן צריך שיהיה בחדר הניתוח רופא בכיר. בדומה לניתוחים אחרים, גם בניתוח להסרת גידול ישנם סיבוכים במהלך הניתוח עצמו או מההרדמה, ולכן גם על הרופא המרדים לפעול בזהירות תוך שמירה על מדדיו החיוניים של המטופל ושמירה כי לא יסבול או יכאב. כל פעולה רשלנית שנעשית בחדר ניתוח עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך ולפעמים אף למוות.

 

רשלנות רפואית לאחר ניתוח להסרת גידול

לאחר ניתוח להסרת גידול חייב המטופל להיות במעקב צמוד, כדי לוודא אי התפתחות של סיבוכים מאוחרים. מעקב צמוד, הן במחלקת האשפוז והן בביתו של המטופל יכולה להוביל לאבחון מהיר של אותם סיבוכים ואף למניעתם עוד לפני שהתרחשו. כמו כן, יש חשיבות רבה לבדיקות המעקב, במיוחד בניתוח להסרת גידול, כדי לוודא שאכן הגידול לא שלח גרורות או הצליח להתפשט מעבר לאיבר בו הוא נמצא, ולוודא את המשך תפקוד האיבר המנותח.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית בהסרת גידול

את ניהול תביעת הרשלנות הרפואית בהסרת גידול יבצע עורך דין רשלנות רפואית. בשלב הראשון עורך דין רשלנות רפואית יבדוק את הנתונים הקיימים בתיק, יאסוף את הראיות הרפואיות וינסה להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהם התרחשו במציאות. בשלב זה יוכל עורך הדין לבדוק האם ישנה הצדקה לתביעה ויוכל לאמוד את עלותה.

בשלב השני יידרש עורך הדין לנסות להוכיח כי הנזק שנגרם נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה, ואילולא נעשתה היו תוצאות הניתוח שונות. כדי להוכיח זאת ואת העובדה כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול, הוא יידרש לעדות חוות דעת מרופאים מומחים בתחום.

עליו להביא את הרופאים מהשטח כדי שיוכלו לבאר את המונחים המקצועיים הקיימים בתיק וכדי שיוכלו להדגים את הפעולה החריגה שנעשתה באמצעות מקרים דומים שהיו בעלי תוצאות שונות. חוות דעת מפורטת, הניתנת באופן מקצועי ואמין עשויה להוביל את השומעים במשפט ואת השופט למסקנה המתבקשת של תשלום דמי פיצויים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בהסרת גידול עלולה להותיר את המטופל עם נזקים משמעותיים וחיי כאב וסבל. מכיוון שניתן היה למנוע פעולה רשלנית זאת, על ידי תשומת לב רבה יותר, נוטה בית המשפט להחמיר במקרים אלה ולפסוק פיצויים לטובת התובע.

גבוהים ככל שיהיו דמי הפיצויים, הם לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור או לרפא את החולה, אולם הם יוכלו לסייע לשיפור רמת החיים ואיכות החיים של החולה ומשפחתו. כדי להוביל תביעה סבוכה שכזו, יש צורך בסיוע של עורך דין רשלנות רפואית המומחה בתחום התביעה, וצבר ניסיון בתביעות דומות.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בהסרת גידול? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סימן של סרטן

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של