רשלנות רפואית בגידול מוחי

רשלנות רפואית בגידול מוחי עלולה לעלות בחייו של החולה. גידול מוחי מייצר לחץ רב בגולגולת ועלול לפגוע בתפקודים משמעותיים בחיי היום יום של המטופל, כמו שמיעה, ראיה, זיכרון, דיבור ועוד. רשלנות רפואית עלולה להתרחש בעת אבחון הגידול, בטיפול בו או בעת המעקב אחר החולה. בכל חשש או חשד לרשלנות רפואית יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבדוק את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה.

במהלך המשפט יידרש עורך הדין לחוות דעת נוירולוגים מומחים בתחום כדי להוכיח את עקרון הרופא הסביר ואת הקשר הישיר בין הנזק שנגרם לפעולה הרשלנית שנעשתה.

 

מה זה גידול מוחי?

גידול מוחי, בדומה לגידולים בכל מקרה סרטן אחר, נובע מגדילת תאים בלתי מרוסנת. הבעיה בגידול מוחי הוא הלחץ שהוא מותיר על שאר התפקודים החיוניים הקיימים במוח, כמו שמיעה, דיבור, ראייה, זכרון ועוד. התסמינים אשר החולה עלול לבטא הם חולשה, סחרחורות, כאבי ראש, שינויי אופי או טשטוש ראייה.

התסמינים יבטאו את אזורי הלחץ של הגידול, כך גם אם למשל לוחץ הגידול על בלוטת יותרת המוח, עלול החולה לסבול מתסמינים הקשורים להפרשת יתר או חסר של הורמונים. כדי לאשש או לשלול את האבחנה על גידול מוחי, יש לשלוח את המטופל לבדיקת CT או MRI או כל בדיקת הדמיית גולגולת אחרת, ביופסיה, או תרשים כלי דם.

הטיפול בגידול מוחי יהיה לרוב ניתוח, אשר הינו הטיפול הדפיניטיבי במקרה זה. אולם לפעמים הגידול נמצא במקום אשר אין אפשרות להיכנס אליו בניתוח, ואז יידרשו טיפולים משלימים כמו קרינה, כימותרפיה או שילוב ביניהם, סטרואידים או תרופות מניעתיות כמו תרופות נגד פרכוסים.

 

גידול מוחי – סוגים וסיכונים

גידול מוחי יכול להיות אחד משני הסוגים: שפיר או סרטני. את שני סוגי הגידולים יש להסיר, מחשש לשליחת גרורות ולחץ על תפקודים משמעותיים עד כדי גרימת נזק בלתי הפיך. אולם מידת האגרסיביות וחומרתו תנבע מעצם היותו סרטני או שפיר.

רשלנות רפואית בגידול מוחי
רשלנות רפואית בגידול מוחי

המטופל עלול לסבול מלחץ תוך גולגולתי עד כדי בצקת, הן מעצם לחץ הגידול והן מעצם התהליכים הדלקתיים המתרחשים סביבו. מעבר לכך, עלול הגידול המוחי המאובחן, כבר להיות גרורה של גידול אחר, אשר הגיע בזרם הדם אל המוח. כך או כך, אבחון הגידול המוחי חייב להיעשות באופן המהיר ביותר, כדי למנוע סיבוכים וסיכונים פוטנציאליים ולהתחיל את הטיפול באופן המהיר ביותר.

מתי עלולה להתרחש רשלנות רפואית בגידול מוחי

רשלנות רפואית בגידול מוחי עלולה להתרחש בשלוש נקודות עיקריות במהלך ניהול המחלה:

  1. רשלנות רפואית בעת אבחון הגידול
  2. רשלנות רפואית בעת הטיפול בגידול המוחי
  3. רשלנות רפואית בעת המעקב אחר המטופל עם גידול מוחי

רשלנות רפואית בעת אבחון הגידול

אבחון הגידול המוחי לא תמיד כל כך קל כפי שנראה, במיוחד כאשר התסמינים אינם ספציפיים דווקא לגידולים אלה, אלא יכולים להתאים גם לסוגי גידולים או מחלות אחרות ונוספות. רשלנות רפואית עלולה להתרחש כאשר הרופא המטפל לא שם לב לכל התסמינים אשר מבטא החולה, או כאשר הוא לא שולח אותו לבדיקות המתאימות לאישוש האבחון או כאשר פענוח הבדיקות נעשה באופן לקוי.

הפעולה הרשלנית, עלולה לעכב את האבחון, כך שהלחץ התוך גולגולתי ילך ויגדל עד כדי גרימת נזק בלתי הפיך.

 

רשלנות רפואית בעת הטיפול בגידול המוחי

הטיפול בגידול מוחי חייב לקחת בחשבון גורמים רבים, כמו למשל סוג הגידול הספציפי, מיקומו המדויק ומצבו הכללי של המטופל. כיוון שגידול מוחי נדרש להוצאה בהליך כירורגי, יש לבצע זאת באופן הזהיר ביותר. כמו כן, נדרש הנוירולוג המטפל להעביר את התמונה הרחבה, על סיכוני וסיכויי ההליך למטופל.

לפני הניתוח, חייב המטופל לחתום על טופס הסכמה מדעת בו הוא מבטא את רמת הבנתו את הדברים והסכמתו לביצוע ההליך. במידה ולא מסר הרופא המטפל את כל הנתונים למטופל, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית בעת המעקב אחר מטופל עם גידול מוחי

בדומה לניתוחים אחרים, בניתוח ראש לאחר הסרת גידול מוחי, יש לעקוב אחר מצבו של המטופל באופן צמוד ביותר. על הצוות המטפל לבדוק את הסימנים החיוניים של המטופל כדי להעלות על כל מצב של סיבוך, עוד בטרם התרחש. כמו כן, גם לאחר האשפוז בבית החולים, יש לעקוב אחר המטופל לבדיקת הישנות הגידול או הרעה כלשהי במצבו.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית בגידול מוחי

את ניהול תביעת רשלנות רפואית בגידול מוחי יבצע עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה. כדי להוכיח שהנזק שנגרם נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה, וכדי להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה צפוי מהרופא הסביר, על עורך הדין לאסוף נתונים רפואיים ומקצועיים בתיק ולהתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהם התרחשו במציאות.

בנוסף יידרש עורך דין רשלנות רפואית לחוות דעת של נוירולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו לבאר את המושגים המקצועיים הקיימים במשפט ולהדגים את הפעולה החריגה שנעשתה באמצעות מקרים דומים שהתרחשו בשטח עם תוצאות שונות. חוות דעת אשר תינתן באופן מפורט ובהיר תוכל להוביל את השומעים במשפט ואת השופט למסקנה המתבקשת לתשלום דמי פיצויים למטופל ומשפחתו.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בגידול מוחי עלולה לגרום לנזקים משמעותיים ובלתי הפיכים למטופל ולהסב לו חיי סבל וכאב. במקרה החמור יותר, עלולה הפעולה הרשלנית אף להעלות בחייו של המטופל. כך או כך, את ניהול התיק בפני בית המשפט ינהל עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית בעת האבחון, הטיפול או המעקב אחר המטופל.

כדי להוכיח זאת, יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר המקצועי הקיים בתיק ויידרש גם לחוות דעת מומחים בתחום.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בגידול מוחי? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גידול מוחי

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של