רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל

שבר ברגל הינה תופעה שכיחה באופן יחסי, אשר יכולה לפגוע בכל גיל ובכל חתך באוכלוסיה. הגורמים לשברים עלולים להיות עקב תאונה, פגיעה טראומטית כלשהי, מחלות כמו אוסטאופורוזיס או מאמץ חריג. בכל מקרה של שבר, יש לאבחן אותו באופן מהיר על ידי התסמינים אותם מבטא המטופל ובדיקות הדמיה נלוות ולטפל בו באופן מיידי.

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל עלולה להותיר את המטופל עם נזקים בלתי הפיכים ואחוזי נכות שיקבעו לו בגין נמק של האזור השבור, חוסר תפקוד עקב איחוי לא מתאים ועוד. תביעת רשלנות רפואית תדון בבית המשפט ותנוהל על ידי עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה.

 

איך אמור להתבצע אבחון שבר ברגל

אבחון שבר ברגל יכול להיעשות בשלב הראשון על ידי בדיקה פיזית של המטופל ולקיחת פרטים על המקרה שקדם לשבר. בבדיקה פיזית יוכל הרופא להבחין בנפיחות של האזור כתוצאה מפגיעה ברקמות הסמוכות לעצם השבורה. בנוסף, המטופל יסבול מכאבים חזקים, תיתכן עקמומיות של הרגל במידה והעצם השבורה זזה ממקומה, פגיעה ביכולת התנועה בעיקר בעת דריכה, והרגל תהיה בעלת צבע חיוור וקרה למגע.

המטופל עלול להיראות חיוור, מיוזע וחרד. לאישוש או שלילת אבחון השבר, ישתמש הרופא בבדיקות רנטגן והדמיה אשר יוכלו להצביע באופן ודאי על סוג השבר אם קיים, מיקומו וגודלו. על פי בדיקות אלה, יקבע הטיפול ומיקום הגיבוס.

 

האם ניתן למנוע מקרי רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל

כיוון שיש סוגים שונים של שברים ברגל, על הרופא המטפל לאבחן באופן מדויק את סוג השבר כדי לדעת ולהבין את מידת חומרתו והשפעותיו על הגידים והרצועות הסמוכות. השלבים שבהם רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל עלולה להתרחש

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל
רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל עלולה להתרחש בעקבות מספר מצבים:

  • שבר פריקה – שבר פריקה עלול לערב את רצועות המפרק, ולכן יש להחזיר תחילה את הגורמים הפרוקים למקומם לפני הגיבוס עצמו. במידה ונעשתה אבחנה לקויה ושגויה של השבר, הטיפול לא יהיה מיטבי ועלול להשאיר את המטופל עם איזור אשר נרפא באופן מעוות הפוגע בתפקוד הרגל.
  • פינוי לא מותאם – כאשר לא מתבצע אבחון של שבר ברגל במקום האירוע, עלול המטופל להיות מפונה מהמקום באופן אשר לא מתחשב בשבר ועלול לגרום לנזקים מאוחרים יותר.
  • אי שליחת המטופל לבדיקות נוספות על מנת לבדוק בוודאות את נוכחות השבר וגודלו – בדיקות אלו מחויבות כדי לקבוע את הטיפול הנדרש ואת היקף הנזק שנגרם. בין אם הרופא המטפל הסתמך רק על בדיקה פיזית ובין אם לא איבחן כלל את השבר ולא המשיך בירור, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

כל פעולה רשלנית, אשר לא תיקח את כלל הגורמים בחשבון ותבדוק את התמונה המלאה, עלולה להותיר את המטופל עם נכות משמעותית והגבלה תפקודית שתתבטא בחולשת הרגל, צליעה, חוסר שיווי משקל, כאבים וסבל ואובדן כושר עבודה במידה ועבודתו כללה מרכיבים פיסיים.

 

איסוף מידע וחוות דעת בתביעת רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל

כאשר ישנו חשש לפעולה רשלנית אשר הסבה נזק משמעותי למטופל, יש להתייעץ תחילה עם עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין ינסה לאסוף את כל החומרים הקיימים בתיק, כדי להוכיח כי אכן התרחשה פעולה רשלנית אשר קשורה באופן ישיר לנזק שנגרם למטופל.

איסוף החומר ייעשה מכל מקום בו ניתן יהיה להשיג אותו לרבות תיקו הרפואי של המטופל, ראיות והוכחות משטח הפגיעה, שיחות בין המטופל לרופא המטפל, תיעוד הבדיקות שנעשו ופיענוחן ועוד. לא תמיד שלב זה קל כפי שהוא נראה, מכיוון שצוותי בית החולים לא ממהרים לספק את התיעוד הרפואי כפי שהוא נעשה.

כמו כן, יידרש עורך הדין הפועל כמייצג בתיק, לחוות דעת אורתופדים מומחים בתחום  אשר יוכלו לתת את חוות דעתם על המקרה האמור. מומחים אלה יוכלו גם הם לחקור את תיק התביעה, מבחינה מקצועית, ולאמוד את מידת הנזק שנגרם למטופל ומשמעותה של הפעולה החריגה שנעשתה או שלא נעשתה.

יתרונם הגדול של מומחי חוות דעת בתיקי רשלנות רפואית היא שהם מהווים עדים מומחים ולכן בית המשפט נוטה להיעזר בידע המקצועי שלהם על מנת להבין את האמור ולפעול על פי המלצתם בכל הנוגע לתשלום דמי הפיצויים.

 

איך מבצעים חישוב של גובה דמי הפיצויים בתביעות רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל

כאמור, מתחשב בית המשפט בחוות דעתם של האורתופדים המומחים בתחום, אשר יכולים לחשב ולאמוד את אחוזי הנכות שנקבעו למטופל כמו גם את הצורך בטיפולים המשכיים עתידיים. כמו כן, לוקח בית המשפט גורמים נוספים בחישוב עלות וגובה דמי הפיצויים, אם ימצא לנכון לפסוק אותם.

חלק מגורמים אלה כוללים אובדן כושר השתכרות ושנות השתכרות פוטנציאלית עתידית, כאב וסבל שנגרם, הוצאות כספיות על ניהולה של תביעת הרשלנות ועוד.  עו"ד רשלנות רפואית, שצבר ניסיון עשיר בתחום זה יוכל להוביל את המשפט על לפסיקת תשלום דמי הפיצויים המקסימאליים האפשריים, בין השאר באמצעות חוות דעת שתינתן באופן מקצועי, רהוט וברור.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל עלולה להותיר את המטופל עם נכות, חוסר תפקוד ונזקים משמעותיים נוספים. כאשר ישנו חשש כי התרחשה רשלנות רפואית יש לפנות לייעוצו של עורך דין לרשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה.

במהלך המשפט יידרש עורך הדין המייצג להוכיח את קיום הקשר הישיר בין הנזק שנגרם למטופל לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה, כמו גם את עצם העובדה כי הרופא המטפל לא נהג על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול.

לשם הוכחות אלו יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים בתיק התביעה, ולספק חוות דעת של אורטופדים המומחים בתחום זה. חוות דעת אשר תינתן באופן מקצועי שתוכל לפרש את אופן התנהלות האירועים המדווחים בתיק ומשמעותה של הפעולה הרשלנית שנעשתה על הנזק שנגרם תוכל להפוך את תביעת הרשלנות להצלחה, במובן של קביעת תשלום של דמי פיצויים בגובה המקסימלי האפשרי.

 

זקוקים לפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית באבחון שבר ברגל? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ומגוון עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית שיוכלו לייעץ לכם ולסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
צילום רנטגן

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של