רשלנות רפואית באבחון שבר ביד

שבר ביד עלול להתגלות כשבר מורכב באופן מיוחד ולכן על האבחון להיות מהיר ולחייב טיפול מידי כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים. רשלנות רפואית אשר תפגע ותוביל לעיכוב באבחון עלולה להותיר את המטופל עם פגיעה בתפקוד היד, אשר נחוצה ומשמעותית כל כך לפעולות רבות הנעשות בחיינו.

כאשר ישנו חשש כי נעשתה פעולה רשלנית אשר הובילה לנזק ממשי, רצוי ומומלץ מהמטופל או בני משפחתו לפנות לייעוץ של עו"ד רשלנות רפואית. פעמים רבות, עקב הכאב והסבל בזמן הפציעה או הטיפול בשבר, קשה לעשות צעד זה, אולם כדאי להיות ערניים למצב פוטנציאלי של רשלנות רפואית, כדי שאפשר יהיה לאסוף את הראיות עוד במהלך האירוע.

ככל שהפנייה לעורך הדין תהיה מוקדמת יותר, כך יהיה קל יותר לשחזר את השתלשלות אירועים ולהוכיח את הצדקת התביעה.

מהו שבר ביד?

ביד קיימות כ- 20 עצמות, אשר כל אחת מהן עלולה להישבר. שברים ביד עלולים לנבוע מסיבות רבות, אך העיקריות שבהן היא בעקבות תאונה או טראומה כלשהי כמו מכה, דקירה , נפילה ועוד. המטופל עלול לסבול מכאבים עזים בעקבות השבר והגבלה בתנועת היד.

כאשר ישנו שבר ביד, חשוב לבצע הערכה האם נפגעו כלי דם, רקמות וגידים באזור ועד כמה מורכב השבר, כדי שניתן יהיה לטפל בו באופן מיידי ולמנוע מצב של פגיעה תפקודית לצמיתות.

 

סוגים של שברים ביד שהרופאים מצופים לדעת לאבחן

ישנם מספר סוגי שברים ביד:

שבר נביקולרי המתרחש בבסיס האגודל
שבר הנובע ממאמץ יתר בעיקר לאחר ספורט או פעילות ממושכת אשר מאמצת את היד וגורמת לנזקים מצטברים
שבר בייסבול שבר בגיד של אחת האצבעות הנובע מניסיון לתפוס כדור בפעילות או משחק ספורט
שבר בעצם הסירה זהו גם השבר הנפוץ ביותר מבין השברים ומחייב טיפול מיידי עקב מורכבות מבנה העצמות והמשמעות התפקודית. פעמים רבות, שבר זה מתרחש כאשר נעשה ניסיון לבלום נפילה כלשהי באמצעות שורש כף היד
רשלנות רפואית באבחון שבר ביד
רשלנות רפואית באבחון שבר ביד

אבחון שבר ביד – איך הוא אמור להתבצע?

את השבר ביד מגלים, על פי רוב, לאחר שמיעת סיפור המקרה אותו מציג המטופל ובדיקה פיזית של היד. היד תיראה נפוחה, כואבת מאוד, קרה למגע, בעלת צבע חיוור ולפעמים מעוותת עקב דפורמציה של השבר. כירורג כף יד אשר יבדוק את היד יידרש לבדוק, כבר בתחילה את מורכבות השבר.

כך במקרה של שבר בעצמות הסירה, הבדיקה הפיסית אשר נעשית באמצעות דחיסת האגודל תוכל לבדוק את תפקודיות היד. בכל אופן, כדי לוודא ולאשש את האבחון, הוא יידרש למספר בדיקות אשר יוכלו לשפוך אור נוסף על מיקומו המדויק של השבר, מהותו ומעורבות מבנים נוספים באזור.

הבדיקה הדפיניטיבית היא צילום רנטגן, אולם יש לקחת בחשבון כי ישנם שברים אשר בדיקה זו לא תוכל לגלות, בעיקר פציעות או שברים שרק התרחשו. לכן, ישנן בדיקות משלימות ונוספות כמו בדיקת CT, MRI ומיפוי עצמות.

 

על רשלנות רפואית באבחון שבר ביד ומשמעויותיה

החשש הגדול הוא כי איחור באבחון או אבחון לקוי ושגוי של השבר ביד יוביל להגבלה תמידית בתנועת היד ולאובדן התפקודיות. רשלנות רפואית באבחון שבר ביד עלול להוביל לאיחוי השבר שנעשה באופן חלקי או לא טוב, ניוון המפרקים למשל בשבר בעצם הסירה אשר לא אובחן כראוי, חוסר יציבות של העצמות הסמוכות לעצם השבורה או נמק.

בין אם המטפל בעת השבר היה רופא אשר זו לא תחום התמחותו ובין אם המטפל היה כירורג כף יד, הם עלולים להיות חשופים לתביעת רשלנות רפואית כאשר פעולה רשלנית הפוגעת באבחון השבר מתרחשת. יש לשים לב כי לא כל טעות בשיקול דעתו של הרופא תוכל להיחשב כרשלנות רפואית.

פעולה רשלנית היא אותה פעולה אשר לא מתחשבת או לא נצמדת לסטנדרטים הרפואיים הסבירים, אשר מחייבת את הרופא הסביר לפעול בדרך מסוימת.  פעולה זו לא נעשית במזיד אולם היא לא לוקחת בחשבון את כלל הגורמים אשר היו צריכים להיבדק ולכן עלולה להוביל לנזקים משמעותיים ולגזור על המטופל חיי סבל וכאב.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית באבחון שבר ביד

את ניהול תביעת הרשלנות יבצע עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין יידרש לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים בתיק התובע כפי שהוא תועד בידי אנשי הצוות הרפואי בבית החולים והרופאים המטפלים במסגרות הטיפול השונות. לחומר זה יצטרך עורך הדין להוסיף גם חוות דעת של כירורג כף יד המומחה בתחום, שיוכל להעיד ולהסביר על משמעותה של הפעולה החריגה שנעשתה.

חוות הדעת, אשר הינה מקצועית תוכל לפרט את המקרה לשומעי בית המשפט ולשופט באופן שיבהיר את הפרטים והמונחים המקצועיים, ידגים את המקרה באמצעות הבאת מקרים דומים שקרו בשטח והיו בעלי תוצאות שונות וימליץ על גובה דמי הפיצויים להם זכאי המטופל, כאשר נלקח בחשבון הוצאות על טיפולים המשכיים עתידיים.

כיוון שחוות דעת זו מגיעה מהשטח ונסמכת על ידע מקצועי ורפואי אשר הינו חסר לשופט בתיק, בית המשפט נוטה להקשיב ולפעול על פי ההמלצות הנובעות מחוות דעת זו.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון שבר ביד עלולה להותיר את המטופל עם חסר תפקודי, נכות ומגבלות משמעותיות. כיוון ששבר ביד עלול להיות מורכב מאד ולערב עצמות ומבנים רבים, יש לאבחן את סוג השבר ומשמעותו באופן המהיר ביותר כדי לנסות למנוע נזקים בלתי הפיכים.

עורך דין רשלנות רפואית אשר מנהל את התביעה האמורה יידרש להוכיח במהלך ההליך המשפטי כי הנזק שנגרם נבע באופן ברור מן המחדל שבוצע ושהפעולה הרשלנית שאותה ביצע הרופא לא הייתה מקובלת על פי הסטנדרטים הרפואיים הסבירים. לשם הוכחות אלו יידרש עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כל החומר הקיים בתיק כפי שתועד על ידי הגורמים הרפואיים ולספק חוות דעת מקצועית של כירורג כף יד.

 

זקוקים לפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית באבחון שבר ביד? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ומגוון עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית שיוכלו לייעץ לכם ולסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פלסטרים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של