רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס

גיד אכילס הינו הגיד הנמצא מאחורי הקרסול, האחראי על תנועת הקרסול ולכן הינו הגיד הרחב ביותר בגופנו. קרע בגיד אכילס הינו תופעה נפוצה יחסית, כאשר ההערכות מדברות על שכיחות מקרה אחד לכל 10,000 אנשים בשנה. עם זאת, חשיבות האבחון הינה משמעותית וקריטית להמשך חיים מלאים ומתפקדים של המטופל ולמניעת נזקים בלתי הפיכים.

כאשר עולה חשש שהתרחשה פעולה רשלנית אשר פגעה באבחון הקרע, יש לפנות לעצתו של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבדוק האם התביעה אכן מוצדקת והאם יש טעם בהגשת תביעה זו לבית המשפט. בבדיקת עורך הדין יעלו גורמים רבים לדיון, וביניהם גם עלות התביעה אל מול תועלתה.

יש לקחת בחשבון כי תביעות בנושא רשלנות רפואית אורכות זמן ארוך עקב מורכבותן, ולכן עלותן עלולה להיות גבוהה מאד. כאשר מחשבים עלות זו, יש לקחת בחשבון כי לרוב בסופו של המשפט ייקבעו דמי פיצויים אשר יוכלו לשלם בחלקם על ניהול התביעה.

קרע בגיד אכילס והסיבוכים שעלולים להופיע בעקבותיו

גיד אכילס הינו הגיד העבה והחזק ביותר בגוף, ולכן הוא יכול לשאת משקל גבוה יותר ממשקל הגוף הן בהליכה והן בריצה. גיד זה אחראי לחבר בין השריר לעצם הקרסול כדי לאפשר את התנועתיות החשובה כל כך לפעילויות השגרתיות והטריביאליות שאנו מבצעים בהליכה.

לכן קריעה בגיד אגילס הינה כה משמעותית וקריטית להמשך התפקוד. קריעה בגיד עלולה להתבטא בכאב חזק ופתאומי אשר יורגש בעקב, שמיעת צליל של קריעה וקושי בתנועה ובהליכה.  הסיבות אשר עלולות להוביל לקריעת גיד אכילס הן רבות וכוללות, בין היתר, מאמץ יתר, פגיעה או טראומה, או נשיאת משקל כבד מדי כמו בהשמנת יתר.

קריעה זו שכיחה יותר בגברים, עד גיל 40 אשר העמיסו על עצמם מאמץ יתר ללא אימון נכון ואינטנסיבי לפני כן. אבחון הקרע ייעשה על פי סיפור המקרה שמציג המטופל, בדיקה פיזית יסודית ובדיקות הדמיה אשר מוודאות אבחנה זו כמו MRI או אולטרסאונד.

רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס
רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס

 

רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס – מתי היא עלולה להתרחש?

רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס עלול להתרחש בכל אחת מהנקודות בו נדרש האבחון: בעת האנמנזה הרפואית, שליחה לבדיקות נוספות, בדיקה פיזית שגויה או בעקבות פענוח לקוי של הבדיקות שכבר נעשו. כמו כן, רשלנות רפואית עלולה להתבטא גם בחוסר יידוע של המטופל על פוטנציאל קרע, גם אם הבדיקה לא איבחנה זאת.

כמו כן, אם קיים חשש לאבחון קרע בגיד אכילס יש לשלוח את המטופל להמשך בירור מצבו, הן לבדיקות הדמיה והן לרופאים אשר זו להם תחום התמחותם. כך או כך, פעולה רשלנית זו עלולה להוביל לעיכוב בטיפול הנדרש לאיחוי הקרע ולהגבלה בתנועת הקרסול וכאבים חזקים אשר הופכים לפעמים לכרוניים.

הטיפול שיידרש בעקבות אבחון קרע יתבסס על חומרת המצב ומשכו, ויידרש לכלול תרופות סטרואידיות, קיבוע, ואף ניתוח. ככל שהאבחון יעוכב, כך עלול המטופל לסבול מנזק גדול ומשמעותי יותר לטווח התנועה האפשרי.

 

הגשה של תביעת רשלנות באבחון קרע בגיד אכילס באמצעות עורך דין

בשלב הראשון עורך דין רשלנות רפואית יידרש לבדוק את תיק התביעה ולמצוא את הצדקת התביעה. במקרה ונראה בשלב זה כי נגרם נזק משמעותי למטופל וכי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה ממנו לפעול, על פי מידת אחריותו לשלום מטופליו והנהלים הסבירים הרפואיים המקובלים במקרה זה, יוכל עורך הדין להמליץ על הגשת התביעה.

במהלך המשפט הוא יידרש להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה החריגה שנעשתה, ולכן אילולא התרחשה או לא התרחשה פעולה רשלנית זו היה נמנע הנזק למטופל. כדי לבסס את התביעה יידרש עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כל החומר הקיים בתיק התובע.

כל תיעוד שנעשה על ידי הצוות הרפואי בבית החולים ועל ידי הרופא המטפל במוסדות הרפואה נלקח לטובת ראיות בתיק התביעה אשר יוכל לשפוך אור על השתלשלות האירועים כפי שהתרחשו במציאות. חוות דעת המומחים בתחום עשויה להסביר את המונחים והמושגים הרפואיים הקיימים בתיק ולבאר את משמעות הפעולה החריגה שנעשתה והשלכותיה לגבי הנזק שנגרם למטופל.

 

החשיבות של חוות דעת מומחים בתביעת רשלנות באבחון קרע בגיד אכילס

משפטים העוסקים ברשלנות רפואית עלולים להתארך למשך זמן רב, ועלותם עלולה להיות גבוהה. עלות זו לוקחת בחשבון את זמן ההכנה הארוך לו נדרש עורך דין רשלנות רפואית לקראת המשפט, כיוון שעליו ללמוד את החומר המקצועי-רפואי בתחום ולהבין את הנושא לעומקו.

מלבד זאת, כיוון שמשפטים אלה סבוכים ומורכבים מנושאים מקצועיים, עליו להיעזר בחוות דעת מומחים, אשר יוכלו להסביר בבית המשפט את עצם המקרה במילים פשוטות ובהירות.

 

כמה עולה להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס?

רופאים רבים לא אוהבים לצאת כנגד הקולגות איתם הם עובדים ולכן חוות דעת זו בדרך כלל תהיה יקרה מאוד. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי בסוף משפט רשלנות ייקבע תשלום דמי פיצויים אשר יוכל בחלקו לשלם את עלות המשפט.

חוות דעת התינתן באופן מקצועי וברור תוכל להוביל את המשפט למסקנה המתבקשת ולהשיג את גובה דמי הפיצויים המירבי הניתן במקרים אלה.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס עול להותיר את המטופל עם חיי סבל וכאב, אשר היו יכולים להימנע אם האבחון היה נעשה באופן מהיר יותר. עורך דין רשלנות רפואית המטפל בתיק זה יידרש להוכיח כי הנזק שנגרם נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה.

כמו כן, הוא יוכיח במהלך המשפט כי הרופא המטפל לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר, כאשר לא התחשב במרכיבי התמונה הגדולה יותר ולא פעל על פי הסטנדרטים הסבירים המקובלים בתחום. לשם כך יידרש עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כל החומר הקיים בתיק התובע ולספק חוות דעת מומחים שייתמכו בהוכחות אלו.

 

זקוקים לפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית באבחון קרע בגיד אכילס? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ומגוון עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית שיוכלו לייעץ לכם ולסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
קרע בגיד אכילס

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של