רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ

פצעי לחץ הינם נגעים פתוחים שמופיעים על פני העור. פצעי לחץ נוצרים במקרים רבים עקב לחץ המופעל על אזור מסוים בגוף כשאדם שוכב או יושב לאורך זמן מבלי שתהיה לו יכולת לזוז.

ללא אבחון של פצעי לחץ במועד מוקדם להופעתם וללא נקיטת פעולות מנע להופעתם, החמרתם והתפשטותם, זיהומים יכולים להתפשט בגופו של המטופל, מה שעשוי להוביל גם ליצירת אלח דם, שיסכן את חייו. מן הראוי לומר כי הופעתם של פצעי לחץ היא ברת מניעה במרבית המקרים, בעזרת אבחון מוקדם ומתן טיפול מונע.

לכן החמרתם של פצעי לחץ של אדם המצוי תחת השגחה רפואית, אינה נחשבת לגיטימית וקבילה בשום אופן כיום. אי לכך, אם עולה חשד לרשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ, מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית ולבדוק את היתכנותה של תביעת פיצויים כנגד הגורם הרפואי שאחראי למחדל.

מהם פצעי לחץ ומדוע הם בעייתיים כל כך?

פצעי לחץ הם בעיה רפואית נפוצה למדי, שנוטה להופיע בשכיחות גבוה יותר בקרב חולים סיעודיים, אנשים קשישים, משותקי גפיים, וחולים או פצועים עם יכולת תנועה מוגבלת, עקב תקופות אשפוז ממושכות. הופעתם של פצעי לחץ עשויה להתרחש גם בבתי חולים וגם במוסדות רפואיים כגון בתי אבות, אולם גם בקרב חולים ופצועים השוהים בביתם שלהם.

למרות שפצעי לחץ עשויים להישמע כבעיה זניחה יחסית, הלכה למעשה הם מסבים סבל רב לאדם הסובל מהם. יתר על כן, רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ במועד, עלולה להוביל לנזקים מרחיקי לכת בבריאותו של המטופל, עד לכלל הופעתם של סיבוכים בריאותיים וסכנת חיים ממשית.

 

מדוע אבחון מוקדם של פצעי לחץ הוא כה חשוב?

פצעי לחץ מופיעים ברוב המקרים בפלג הגוף התחתון, בין אם באזור האגן, בעכוזים, בירכיים, ועוד. להבדיל מאדם בריא שנוטה לחוש במצבים של חוסר יכולת תזוזה באי נוחות שגורמת לו לשנות את המנח של גופו, כאשר אדם המוגבל תנועתית, או שסובל מליקוי עצבי שלא מאפשר לו להרגיש כאב או לחץ אינו מזיז את פלג הגוף התחתון, אספקת החמצן לאזור זה בגוף נפגעת, כך שהאיבר מתחיל להינמק.

רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ
רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ

ניתן לומר אם כן, שפצעי לחץ מובילים לא רק לפגיעה באיכות החיים של המטופל, אלא גם מעלים את הסיכויים לכך שיסבול מנכות קשה ואף ימות כתוצאה מכך. לכן ישנה חשיבות רבה במיוחד לאבחון מוקדם של פצעי לחץ ומניעת החמרתם בכל דרך אפשרית.

 

אבחון מאוחר של פצעי לחץ ואי מניעתם מובילים להשלכות ארוכות טווח

הבעייתיות הגדולה בפצעי לחץ, נעוצה בעובדה שפצעים אלו נוטים להופיע בתוך זמן קצר יחסית (ואף כעבור מספר שעות בלבד במצב של חוסר תנועה), אולם הריפוי שלהם יכול להימשך לאורך זמן רב מאוד. בהתאם לכך אבחון מוקדם של פצעי לחץ, הינו קריטי מאוד לשמירה על בריאותו של המטופל.

 

מה היא רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ?

מטופלים סיעודיים או מטופלים שמתקשים לזוז, הרתוקים למיטתם או לכסא גלגלים לפרקי זמן ארוכים, תלויים במידה רבה בצוותים הרפואיים האחראיים לטפל בהם. הסיוע מטעם הרופאים והאחיות בהנעת גופם של מטופלים אלו, הוא חיוני ביותר למניעת הופעתם והחמרתם של פצעי הלחץ.

אולם פצעי לחץ עלולים להופיע למרות מתן הטיפול הנ"ל כנדרש, וחשוב לאבחן אותם בהקדם כאשר הם מופיעים, על מנת לסייע בריפויים ולמנוע את החמרתם. לכן, כאשר מטופלים סובלים  מהזנחה מצד צוותי הרפואה ובעקבות זאת נוצרים פצעי לחץ בגופם שהולכים ומחמירים, יש מקום לבדוק האם מדובר על מקרה של רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ.

 

רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ במטופלים בני הגיל השלישי

הסכנה להופעת פצעי לחץ במטופלים בגיל שבעים ומעלה שמצבם סיעודי או הסובלים מבעיות שליטה בסוגרים, זרימת דם לא תקינה, ושאר מחלות רקע כגון סוכרת – היא גבוהה ביותר.

אי לכך הצוותים הרפואיים נדרשים לגלות ערנות רבה יותר כאשר הם מעניקים טיפול רפואי לקבוצת הגיל הזו. במצב שבו רופאים, אחית ואחיות, לא מקפידים כהלכה על אבחון של פצעי לחץ במטופלים המשתייכים לאוכלוסיות אלו, ניתן לטעון כי התרחשה רשלנות רפואית גם כן.

 

על ההשלכות הקשות של רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ

היווצרות פצעי לחץ, מציבה, כאמור, סכנה קשה לבריאותם של מטופלים. זאת לאור הפוטנציאל להיווצרות רקבון ונמק ברקמות בגוף שאינן מקבלות אספקת דם תקינה בשוטף. פגיעה שכזו ברקמות הגוף מובילה ברבים מן המקרים גם לחדירה של בקטריות ושאר מזהמים לגופו של המטופל, כאשר אלו מעמיסים על המערכת החיסון עד כדי קריסה שלה.

כתוצאה מכך, ישנם מקרים רבים אשר בהם זיהום נקודתי באזור עם פצע לחץ, מתפשט לאזורים אחרים, עד מצב בו עולה הצורך בקטיעת גפיים לעתים. במקרים חמורים מאוד – המצב אף מציב את החולה בסכנת חיים מוחשית.

 

מהן העילות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ?

במקרים הבאים, ישנו מקום לבחון מול עורך דין רשלנות רפואית, אפשרות להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ:

  • היעדר הקפדה על שינוי מנח הגוף של המטופל.
  • הימנעות מעשיית שימוש באביזרים ייעודים למניעת פצעי לחץ.
  • הימנעות מביצוע בדיקות פיזיולוגיות מקיפות לזיהוי איברים המועדים להיווצרות פצעי לחץ והתחלה של הופעת פצעים כאלו.
  • אי שמירה על ההיגיינה של מטופלים והיובש של עורם.

 

למי ניתן לפנות לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ?

היה ואתם חושדים כי אירעה רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ מצד צוותים רפואיים שאמורים היו לספק לכם או ליקיריכם טיפול רפואי סביר, כדאי לפנות בהקדם להתייעצות מול עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

ככל שאפשר יהיה להוכיח בבית המשפט שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ, הסיכויים לקבלת פיצוי כספי בגין הפגיעה שנגרמה לכם ולבני משפחתכם, גדל. רפואה שלמה ובהצלחה!

פצעי לחץ הם פצעים שמתהווים באיברים שונים בגוף כאשר זרימת הדם והחמצן אליהם אינה מספקת, והם נגרמים לרוב אצל חולים סיעודיים שמוגבלים ביכולת התנועה שלהם. אבחון מוקדם של פצעי לחץ יכול להקל על הבעיה ואף למנוע אותה מראש עם הטיפול המתאים.
אדם סיעודי שסובל ממגבלות תנועה נדרש לעזרה חיצונית על מנת למנוע את היווצרותם של פצעי לחץ, או כדי לטפל בפצעים שכבר התהוו ולמנוע נזק חמור יותר. במידה ולא מאבחנים את פצעי הלחץ או מאבחנים אותם באיחור, מצבו של המטופל עשוי להחמיר והדבר יכול לגרום לנכות קשה, ולעיתים אף למוות.
אם הגורם הרפואי המטפל שלכם אבחן את פצעי הלחץ באיחור, או לא אבחן אותם בכלל ולכן גם לא העניק לכם את הטיפול המתאים וההולם, ואם כתוצאה מהתרשלות זו נגרם לכם נזק גופני כלשהו – תוכלו להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד אותו גורם רפואי מטפל.
עורך דין רשלנות רפואית מכיר היטב הן את המערכת הרפואית והן את המערכת המשפטית, ועוסק מדי יום בתביעות רשלנות רפואיות שונות. עורך הדין ידע כיצד לנהל את התביעה על הצד הטוב ביותר, כך שתוכלו לקבל פיצויים עבור הנזק שנגרם לכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית באבחון פצעי לחץ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של