רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם

מחלת סרטן השד היא אחת המחלות הנוראיות ביותר שיש, הן לאוכלוסיית הנשים והן לאוכלוסיית הגברים. זה נכון שאוכלוסיית הנשים סובלת מהמחלה הזו יותר, אבל היא בהחלט לא פוסחת גם על אוכלוסיית הגברים. אחת הבעיות הגדולות של סרטן שד היא נטייתה להתפתח ולהחמיר לכדי מצב מתקדם, שממנו כמעט ואין שום דרך חזרה.

לפעמים הגילוי המאוחר של סרטן שד תלוי בחולים, שאינם ניגשים לאבחון וטיפול רפואי בזמן, אך במקרים אחרים הגילוי המאוחר קשור ברשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם. מצבים מסוג זה עלולים להוביל לסיבוכים ומורכבויות שקשה מאוד להתמודד איתם, והם אף עלולים להתדרדר ולהגיע לכדי מצב של מוות.

אם נסתכל באופן פרטני על רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם, נגלה שמדובר על אחת העבירות החמורות ביותר שקיימות בעולם הרפואה בפרט ובעולם המשפט בכלל. עורך דין רשלנות רפואית הוא איש המקצוע הרלוונטי למקרים שכאלו, ובסקירה שלהלן נשפוך קצת אור על מעורבותו במקרים מורכבים אלו.

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם – פגיעה בסיכויי ההחלמה של המטופל

הדבר הבולט ביותר שאפשר להגיד על רשלנות רפואית בכלל ועל רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם בפרט, הוא ששום דבר לא בטוח. אם גילוי מחלה בשלב מוקדם לא יכול להבטיח ריפוי מוחלט, אז בוודאי שגילוי מאוחר שכזה לא יכול להבטיח את תוצאות הטיפול. מה שבטוח הוא שבמקרים של סרטן שד מתקדם, הסבירות לריפוי מהיר או לריפוי בכלל הולכת ומצטמצמת, דבר שמעמיד את החולה בפני סיטואציה פשוט בלתי אפשרית, הן מבחינה גופנית והן מבחינה רגשית.

 

איך בכלל יכול לקרות מצב של רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם?

כולנו בני אדם, וכולנו עלולים לעשות כל מיני טעויות לאורך החיים שלנו. אין ספק שכאשר מדובר על תפקידים רמי דרג, כמו תפקידם של הרופאים, הטעויות הן לא רק טעויות קטנות שניתן לפסוח עליהן בקלות, אלא טעויות שעלולות לעלות בחיי אדם. מקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם מקורם בטעויות אנוש, והם יכולים להתרחש בכל מיני שלבים לאורך הדרך: רופא המשפחה עלול שלא להפנות את המטופל אל הגורם הרפואי המוסמך לאבחן ולטפל בו, וגורמים רפואיים נוספים כמו כירורג שד, טכנאי אולטרסאונד ועוד עלולים גם הם להתרשל בתפקידם, לא לפענח את המחלה כפי שהיא, ובהתאם גם לא להתאים לה את הטיפול הנכון.

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם
רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם

התמודדות גופנית עם רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם

לאור כל אלו, אין ספק שהחולה שמקבל באיחור משמעותי את אבחון המחלה שלו צריך "לחשב מסלול מחדש", ולהבין באילו מישורים הוא יכול לפעול על מנת להתמודד. ההתמודדות הגופנית היא רק אחד משני מישורים שונים שנפתחים בחייו של המטופל עכשיו, כאשר המישור השני הוא ההתמודדות הרגשית.

באשר להתמודדות הגופנית, החולה יגש לסדרת טיפולים שיעשו כל מאמץ לכפר על הטעות והרשלנות, ולהעניק מענה רפואי הולם למחלה ככל הניתן. אנחנו מדברים כאן, בין היתר, על טיפולי כימותרפיה, ובמקרים מסוימים אף כריתת השד. לצערנו, בחלק מהמקרים האבחון מתבצע בשלב כל כך מתקדם של המחלה, עד שהמטופל אף עלול לאבד את חייו.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם – ההתמודדות הרגשית

למישור הגופני, שהוא גם כך שואב אנרגיות וקשה מנשוא, מצטרף כאמור גם המישור הרגשי. במישור הרגשי המטופלים חשים אכזבה עמוקה מהמערכת הרפואית, ותסכול עמוק ממה שיכל היה להיות לעומת מה שקורה בפועל. ההתמודדות הרגשית הזו באה לידי ביטוי גם בהוצאות הכלכליות עבור הטיפולים השונים, שיכולות להגיע לעשרות אלפי שקלים ויותר.

עורך דין רשלנות רפואית הוא זה שיכול להפוך את ההתמודדות הרגשית הזו לקצת יותר פשוטה, עם הליך משפטי שיוביל אל עבר קבלת פיצויים.

 

כיצד יכול לסייע עורך דין במקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם

עורך דין רשלנות רפואית, אם כן, הוא גורם מקצועי שיכול וצריך ללוות את המטופלים לאורך ההליך המשפטי שבו הם פותחים. כחלק מהמציאות החדשה, ברוב המקרים יבחרו המטופלים להגיש תביעה כנגד הגורמים הרפואיים הרשלניים, על מנת להעמיד אותם על טעויותיהם ועבירותיהם, ועל מנת לקבל מהם את הפיצויים ההולמים לסיטואציה.

הליך משפטי מסוג כזה הוא אינו הליך שמומלץ לגשת אליו לבד, שכן עורך דין רשלנות רפואית יכול להפוך אותו להרבה יותר זריז ומקצועי, ושיוביל לתוצאות הרצויות.

 

הפעילות של עורך דין רשלנות רפואית בזמן ההליך המשפטי במקרי רשלנות רפואית

על מנת שהמטופל יוכל לקבל את כלל הפיצויים שמגיעים לו, שבדרך כלל יכולים להגיע לסכומים של בין עשרות אלפי שקלים לבין מאות אלפי שקלים, עורך דין רשלנות רפואית הוא מי שצריך לייצג אותו. במסגרת הפעילות שלו לאורך ההליך המשפטי, יאסוף עורך דין רשלנות רפואית מגוון מסמכים, ראיות והוכחות שיוכלו להצביע על הרשלנות שהתקיימה לאורך הליך האבחון.

בין היתר, ניתן להגיש מסמכים עם תאריכים של בדיקות, אבחונים שגויים שנעשו לאורך הדרך, תוצאות בדיקות שאפילו לא רמזו על הימצאותה של המחלה בגופו של המטופל ועוד. את כל אלו יוכל עורך דין רשלנות רפואית להציג בפני שופטי בית המשפט, על מנת לבסס את הטענות שמלוות את התביעה כולה.

 

על חשיבות הליווי המשפטי בתיקי רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם

אין כל עוררין על כך שההליך המשפטי הוא סיטואציה מאוד לא נעימה עבור המטופלים, שצריכים להתמודד פנים אל מול פנים עם הגורמים הרפואיים הרשלנים. בדיוק בשביל זה עורך דין רשלנות רפואית נמצא שם בשבילם, על מנת לייצג אותם בכבוד ולהתגבר על כל מכשול רגשי שעלול להתעורר לאורך הדרך. כמו כן, עורך דין רשלנות רפואית יוכל להתמודד עם עורך הדין שייצג את הצד השני, ולהצליח להוביל את התובע/ת למיצוי זכויותיהם מול הצד הפוגע.

במקרים של סרטן שד מתקדם, תהליך האבחון הוא חשוב ביותר, וככל שיתבצע על צידו הטוב ביותר, כך גם סיכוייו של המטופל להחלים יעלו. אם כן, במקרה של רשלנות רפואית, תהליך האבחון אינו מתבצע כשרה, והדבר יוצר פגיעה בסיכויי ההחלמה של המטופל.
טעויות שנגרמות באבחון סרטן שד מתקדם, אמנם אינן נגרמות במטרה להרע, אך ההשלכות שלהן חמורות עד כדי עניין של חיים ומוות. אם כן, רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם, יכולה להיגרם במהלך האבחון של רופא המשפחה, פענוח בדיקות שונות ועוד.
מאחר שרשלנות רפואית היא סוג של עבירה על חוקים או כללים שעל פיהם אמורים לפעול הרופאים השונים, יש צורך לעמוד מול המשפט על מנת לקבל פיצויים שונים. לשם כך, ועל מנת לקיים את ההליך המשפטי בצורה הטובה ביותר, יש צורך לפנות לעורך דין לענייני רשלנות רפואית.
כאשר עורך דין מייצג לקוח בנושא של רשלנות רפואית באבחון סרטן שד מתקדם, עליו להוכיח לבית המשפט בראש ובראשונה כי אכן נגרמה רשלנות רפואית. זאת, על ידי הבאת ממצאים שונים למשפט כגון חוות דעת של מומחים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרט בסימן סרטן השד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של