רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות

סרטן כליות

סרטן כליות הוא סוג של מחלת הסרטן אשר לרוב תוקפת רק אחת מהכליות ונגרמת מכל מיני מצבים רפואיים ופעולות שהזיקו לכליה. זאת יכול להיגרם מפעולות כדוגמת עישון לאורך זמן ארוך, עודף משקל וכל מיני חומרים שפוגעים בתפקוד ובשלמות הכליה. בגלל שהכליה אחראית לסילוק הפסולת מהגוף חומרים מסוכנים מדי אשר יש אליהם חשיפה לאורך זמן יכולים לגרום לה נזק במקום להסתלק מהגוף.

אבחון סרטן כליות

אבחון סרטן כליות יכול להתבצע בכל מיני שיטות ובעקבות כל מיני מצבים שחלקם הם כמובן הופעת תסמינים שיכולים להצביע על קיום גידול סרטני באחת מהכליות. התסמינים הללו כוללים כאבים בצד הגוף ודם שיוצא בשתן לאור כך שהכליות ממוקמות בצד הגוף ואמונות על סילוק חומרים מסוכנים דרך השתן. כאשר רופא מאבחן סימן זיהוי מאלה ועוד, עליו לקשר להיתכנות של סרטן כליות ולשלוח את המטופל לביצוע בדיקות מעמיקות.

 

סריקה פנימית

בגלל שסרטן הוא בעצם גידול בתוך או על גבי אחד מהאיברים הפנימיים בגוף, על מנת לאבחן אותו בצורה מספיק מלאה יש לבצע סריקה לחלק הפנימי של הגוף בעזרת מכשירים מיוחדים. הסריקה יכולה להיות על ידי כל מיני מכשירים ולבוא בשלבים שונים של האבחון והטיפול גם על מנת לראות התקדמות או אפילו החלמה. בין המכשירים הללו ניתן למצוא את המכשירים שוודאי מוכרים לחלקכם לפחות.

  1. בדיקת MRI
  2. בדיקת סי טי
  3. אולטרה סאונד
  4. צילום רנטגן
רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות
רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות

 

כל אלו מאפשרים לרופא לקבל תמונת מצב על פנים הגוף, בדגש על הכליה, על מנת לזהות האם יש גידול על או בתוך הכליה. בחלק זה עליו לאבחן טוב את התמונה שהתקבלה ולהבין אם יש סימן לגידול מסוג זה.

 

בדיקות נוספות

נוסף על בדיקות המתבססות על סריקה פנימית ישנן בדיקות נוספות שיכולות להצביע ולהוכיח על קיום גידול של סרטן בכליה כדוגמת ביופסיה ובדיקות דם מסוימות. כאן לרוב יהיה איזה שהוא קשר לבדיקה פנימית שהתבצעה ואו שתתבצע בה יוכח מיקומו וגודלו של הגידול, אך בדיקת דם לדוגמא יכולה להצביע על קיום חומרים בדם שעצם קיומם מרמז כי יש בעיה בכליה שיכולה להיות סרטן.

 

גרימת נזק למטופל

הצוות הרפואי בכל מרכז ומקום אמון על שלומם ובריאותם של מטופלם ועושה כל דבר מתוך מסירות וכוונה לעשות טוב למטופלים. לעיתים, הפעולות שעושה הצוות הרפואי דווקא גורמות לנזק במקום לגרום לקידום חיובי של המצב עד כדי הבאה להתדרדרות המצב או הופעה של בעיות אחרות. כאשר צוות רפואי גורם לנזק אצל מטופל נדרש לבחון מדוע הנזק הזה קרה, האם מתוך רשלנות רפואית או מתוך פעולה שהביאה לנזק שלא היה ניתן למנוע.

 

רשלנות רפואית

כאמור, ישנם מקרים בהם עקב היעדר מתן תשומת לב וזהירות מספקת נגרם נזק למטופל ומקרה זה נקרא רשלנות רפואית. למרות שבהחלט יכול להיות כי לרופא הייתה כוונה טובה, הפזיזות, חוסר המיקוד או כל סיבה אחרת, גרמה לכך שפגע במטופל בצורה שהיה ניתן למנוע אותה. רשלנות רפואית נחשבת עבירה על החוק במסגרת דיני נזיקין ועל כן, ניתן לתבוע בגינה לקבלת פיצויים.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות

כאשר מדברים על רשלנות רפואית בזום אין של אבחון סרטן כליות צריכים להתקיים שני תנאים ומקרים על מנת שאכן יוכרז המקרה כך. ראשית, הנזק צריך להיגרם במהלך, או כתוצאה מאבחון כלשהוא של סרטן הכליות, בין אם תוך כדי בדיקה מסוימת שהייתה אמורה לאבחן את הסרטן, או שהאבחון עצמו לא היה מספיק טוב, ועל כן, נגרם נזק בהמשך למטופל.

שנית, צריכה להיות רשלנות כלשהיא במהלך הבדיקה או האבחון כך שניתן להוכיח שעם מחשבה וזהירות היה ניתן למנוע את הנזק.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

מכיוון שרשלנות רפואית היא תחת דין נזיקין לכל דבר ניתן גם לתבוע בגינה ולדרוש פיצויים מהצוות אשר עשה את הרשלנות וגרם לנזק. הגשת התביעה נעשית בסיוע של עורך דין מיוחד אשר מתמחה בתביעות רשלנות רפואית ועל מנת שבכלל תהיה עילה לתביעה נדרשת חוות דעת של מומחה אשר תקבע ותמליץ כי אכן הייתה ככול הנראה רשלנות רפואית במהלך האבחון שבוצע למטופל.

 

חוק ההתיישנות

כמובן שאין הכרח לתבוע מיד יום לאחר שקרה המקרה וסביר כי לא יהיה כלל למטופל או למשפחתו להתחיל להתעסק עם התביעה כאשר הם בעיצומו של תהליך אבחון או טיפול במחלת סרטן כליות. ניתן להאריך את התקופה מרגע המקרה ועד להגשת התביעה אך זאת מוגבל על פי חוק התיישנות בכ-7 שנים. כלומר, באם חלפה תקופה זאת מרגע המקרה לא ניתן יותר לתבוע את הצוות הרפואי והמקרה כבר התיישן.

 

מה מקבלים מהתביעה?

על פניו נראה כי לרופא היו כוונות טובות ועל כן אין למה סתם לתבוע אותו, אך מצד שני יש שיאמרו כי הוא צריך לעמוד לדין על כך שגרם נזק שהיה ניתן למנוע. בסופו של דבר עתיד התובע לבקש ואולי גם לזכות בפיצויים כספיים אשר יגיעו מהצד הנתבע – הצוות הרפואי. הפיצויים הללו אמנם לא יעלימו את הנזק, אך הם בהחלט יסייעו להתמודד עם המחלה ולעבור בקלות יותר תקופה מורכבת שכזאת.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך בגופו ובבריאותו של מטופל ועל הצוות הרפואי לשאת באחריות ובהשלכות של המקרה הזה. באם אכן לא ננקטה זהירות מספקת ונגרם נזק כתוצאה מכך, רשאי המטופל לתבוע את הצוות הרפואי, לדרוש ולקבל ממנו פיצויים כספיים בגין המקרה. זאת מומלץ לעשות בסיוע של עורך דין רשלנות רפואית אשר ילווה את התהליך ויקל את כל התקופה.

הליך משפטי בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות הוא הליך הדורש תשומת לב והבנה של דברים רבים. על עורך הדין להבין ולהכיר לחלוטין את מצבו הרפואי וההיסטוריה הרפואית של המטופל, וכן להכיר את כל הטיפולים אותם קיבל.
הדבר היעיל והטוב ביותר שמטופל או משפחתו יכולים לעשות לאחר רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות, הוא לפנות לעורך דין מומחה בתחום. כך, יוכל המטופל לקבל פיצויים שונים בגין הרשלנות שחווה, ואולי אף לתקן במעט את הנזקים שנגרמו.
תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות יכולה להיות מוגשת עד לתקופה של כ 7 שנים לאחר הרשלנות שנגרמה. תקופה זו היא תקופה מספיק ארוכה, ומבוססת על "חוק ההתיישנות", אשר מאפשר להגיש תביעה לאחר מעשה, אך עד לפרק זמן מסוים.
גם אם לרופא אשר ביצע את הרשלנות הרפואית היו כוונות טובות, רשלנות זו עדיין גרמה לנזק כזה או אחר אצל המטופל. אי לכך, זכאות במשפט בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן כליות, יכולה לזכות את המטופל שנפגע בסכומים גבוהים, שיסייעו לו לטפל במחלה ולהתמודד איתה בדרכים שונות.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כליות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של