רשלנות רפואית באבחון סרטן השד

יש לא מעט מחלות ארורות בעולם, אבל אין ספק שסרטן השד היא אחת הבולטות בהן. מחלת הסרטן בכללותה, היא מחלה שהאנושות עדיין לא הצליחה למצוא לה מזור, תרופה או חיסון שימנע ממנה להתפתח, ולכן כל אחד ואחת מאיתנו עלולים להיפגע ממנה. באשר לסרטן השד, מדברים היום על נתונים מחרידים שלפיהם כל אישה אחת מתוך 9 נשים תחלה בשלב כזה או אחר בסרטן השד, ותצטרך להתמודד עם ההשלכות הקשות שעלולות להיות למחלה.

ההתמודדות עם סרטן השד הופכת קשה במיוחד כאשר היא מאובחנת בשלב מאוחר מדי, ולקושי נוסף מימד רגשי כאשר אי הגילוי במועד נגרם בעקבות רשלנות רפואית. רשלנות רפואית באבחון סרטן השד, אם כן, היא לא רק עבירה חמורה, אלא מחדל שמעמיד את המטופלת בסכנת חיים ממשית. במסגרת הסקירה שלהלן נסביר כיצד מקרים כאלו עדיין מתרחשים בשנת 2021 ומהם הסעדים שמעמיד החוק לטובת הנפגעות והנפגעים.

על חשיבות האבחון המוקדם בהקשר לסרטן השד

נהוג להגיד שהחיים והמוות נמצאים ביד הלשון, אבל כשאנחנו מסתכלים על החיים שלנו בפועל, אנחנו מגלים שהחיים והמוות נמצאים לא פעם בידי הרופאים שלנו. בכל הנוגע לעולם הרפואי, ככל שמתבצע אבחון מוקדם יותר של מחלות שונות, וביניהן כמובן גם סרטן השד, כך הסיכוי להציל את האדם החולה הוא גבוה יותר. לעומת זאת, רשלנות רפואית באבחון סרטן השד עלולה להוביל לכדי מצב ממשי של מוות.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד – כך זה עלול לקרות

לצערנו, רשלנות רפואית באבחון סרטן השד יכולה להתרחש בכל מיני נקודות בדרך, בין אם לפני אבחון המחלה, בין אם באבחון לקוי של המחלה, ובין אם בפספוס מוחלט של קיומה של המחלה. במרבית מהמקרים, סדר האירועים הוא כדלקמן:

  1. תלונות על כאבים מצד המטופל לרופא המשפחה.
  2. הפנייה של רופא המשפחה לכירורג שד.
  3. הפנייה של כירורג שד לאולטרה סאונד שד.
  4. קבלת תוצאות מאולטרה סאונד שד ופענוח שלהן.
  5. המשך טיפול בהתאם לצורך.

בכל אחד ואחד מן השלבים הללו, וכמובן שגם ביניהם, עלולה להתרחש רשלנות רפואית באבחון סרטן השד.

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד
רשלנות רפואית באבחון סרטן השד

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד בפועל

בהתאם לשלבים שציינו, אנחנו יכולים ללמוד שכל אחד ואחד מהגורמים עלול להתרשל במילוי תפקידו, כלומר רופא המשפחה עלול להתעלם מטענותיו של המטופל ולא לשלוח אותו להמשך טיפול, כירורג השד עלול לדווח על בדיקה תקינה ולדלג על האולטרה סאונד, שלב הפענוח של האולטרה סאונד עלול לדלג על קיומו של גידול ממאיר שנמצא בשד, וגם במידה ונמצא הגידול – הוא עלול להתפרש כשפיר ולא כממאיר.

כמובן שגם במידה ומאובחן סרטן השד, עלול להינתן למטופל טיפול לא הולם, ולמעשה לא להתמודד עם הבעיה הקיימת. כל אלו ועוד רבים הם מקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן השד בפועל.

 

מדוע רשלנות רפואית באבחון סרטן השד היא מסוכנת כל כך?

אחד הדברים הידועים על סרטן השד בפרט, על מחלת הסרטן בכלל ועל מחלות נוספות הוא שככל שניתן להן מענה מוקדם יותר, כך עולה הסיכוי של הטיפול להצליח. כאשר מתקיימת רשלנות רפואית באבחון סרטן השד, הטיפול המוקדם הזה לא יכול להינתן, ולפעמים אף ניתן לחולה טיפול לא הולם שעלול להוריד מהאיכות של הטיפול הראוי וההולם.

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד עלולה להוביל לכדי טיפול ארוך מהרגיל, לכדי הצורך בכריתת השד, ובמקרים קיצוניים אף למות החולה.

 

עורך דין רשלנות רפואית ורשלנות רפואית באבחון סרטן השד

אנחנו מדברים כאן בסופו של דבר על עניין שמצריך התערבות משפטית, משום שההתמודדות של המטופל עם המחלה לאחר שהתקיימה רשלנות רפואית היא הרבה יותר מורכבת, מסובכת והרבה פעמים גם יקרה. השילוב בין הסיכונים הרפואיים לבין המצב הכלכלי החדש שאליו עלול להיקלע החולה, בעקבות ההוצאות הגדולות בעבור הטיפולים, הוא שילוב שמצריך קבלת פיצויים, וכאן בדיוק עורך דין רשלנות רפואית נכנס לתמונה.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן השד: איך עורך דין רשלנות רפואית יכול לסייע לנפגעות בדיעבד?

אנשים שנקלעו למצב של התמודדות עם המחלה לאחר רשלנות רפואית באבחון סרטן השד, יכולים להתנחם במעט בעובדה שעורך דין רשלנות רפואית הוא בעל מקצועיות, ידע והכשרה מלאה להתמודדות בדיוק עם המצבים הללו.

עורך דין רשלנות רפואית ילווה את החולה לאורך ההליך המשפטי כולו, במטרה להוציא את הצדק לאור, ובמטרה לקבל את כלל הפיצויים המגיעים לה או לו לשם ההתמודדות עם עוגמת הנפש, ועם המצב הרפואי הסבוך כל כך שמאפיין את חיי השגרה של הנפגע/ת בעקבות המחדל הרפואי שחווה.

עורך דין רשלנות רפואית יודע להכווין אל עבר איסוף ראיות, הוכחות ומסמכים שיכולים להעיד על קיומה של רשלנות רפואית באבחון סרטן השד, לייצג את החולה בצורה מכובדת, ולשמור על קור רוח אל מול מערכת המשפט, שלעיתים עלולה להציב סימני שאלה חודרניים ומאוד לא פשוטים להתמודדות רגשית מטעם החולה.

 

נפגעת מרשלנות רפואית באבחון סרטן השד? זה הזמן לפנות לסיוע משפטי

אין ספק שמצב של רשלנות רפואית באבחון סרטן השד הוא מצב ממש לא תקין, והוא בוודאי אינו משרה רוגע או שלווה על החולה. היות וגם הצד הנתבע, דהיינו הגורמים הרפואיים השונים, ישתמשו בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית – מומלץ לא לפנות אל ההליך המשפטי באופן עצמאי, אלא להתייעץ על ידי עורך דין רשלנות רפואית מרגע הגילוי על הרשלנות, ועד תום ההליך המשפטי.

רק באופן הזה, תוכלו להבטיח את קבלת הפיצויים שמגיעים לכם, ואת מיצוי הדין עד תום עם הגורמים האשמים. אל תוותרו על מה שמגיע לכם, ופנו לעורך דין רשלנות רפואית עוד היום. בהצלחה ובריאות שלמה!

רשלנות רפואית בעת תהליך אבחון סרטן השד, יכולה להתרחש בכל מיני נקודות ציון בדרך. לרוב סדר השלבים באבחון זהה והרשלנות יכולה להופיע בכל אחד מהשלבים – הרגשה והתלוננות על כאבים מצד המטופל, קבלת הפנייה לכירורג שד, אולטרסאונד, פענוח תוצאות וקבלת טיפול מתאים.
רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מהשלבים המרכיבים את תהליך אבחון המחלה. על כן, רשלנות זו יכולה לבוא לידי ביטוי בחוסר תשומת לב של רופא משפחה לתלונות מטופל, פענוח שגוי של תוצאות בדיקות, מתן טיפול שגוי ועוד.
כל רשלנות שהיא, ובמקרה שלנו רשלנות רפואית, היא למעשה נקיטת פעולות, החלטות ומעשים שלא בהתאם למצופה. אי לכך, מדובר על עבירה כזו או אחרת על חוקים או כללים, ועל כן יש צורך לפנות לעורך דין אשר מתמחה בדיני רשלנות רפואית, ובפרט באבחון סרטן השד.
תפקידו של עורך הדין במקרה זה, הוא להוכיח בבית המשפט כי הלקוח שלו זכאי, וכי אכן נגרמה לו רשלנות רפואית שפגעה בו. כתוצאה מכך, יוכל הנפגע לקבל פיצויים כספיים אשר יסייעו לו לקבל טיפולים נכונים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של