רשלנות רפואית באבחון סרטן העור

האבחון במחלת סרטן העור חייב להתבצע בשלב מוקדם ככל הניתן ובצורה מקצועית וממוקדת, על מנת להקנות לחולים במחלה סיכויי החלמה אופטימליים. עם זאת, למרות המודעות לחשיבות האבחון המוקדם של המחלה, גם בשנת 2021, אנו עדיין שומעים על מקרים לא מעטים שבהם מתרחשת רשלנות רפואית באבחון סרטן העור – רשלנות אשר גורמת למטופלים לנזק בלתי הפיך, עד כדי הצבתם בסכנת חיים של ממש.

על אבחון סרטן העור והסממנים שהרופאים מצופים לגלות ערנות להופעתם

סרטן העור הינו סרטן שכיח יחסית משום שמדובר על מחלה שנוצרת עקב שיבוש בתהליכי ההתרבות והחלוקה של תאי העור בגופנו. סרטן העור מאופיין בייצור של תאי עור חדשים שאיננו מבוקר ולגוף אין בו צורך.

תאים אלו מתגבשים לכלל גידול אשר נוצר על פני העור, ומופיע לרוב באזורים בגוף החשופים לקרינת השמש כדוגמת איזור הפנים, הרגליים, או הידיים. עם זאת, לעתים גידולים סרטניים מסוג זה עלולים להופיע גם באזורים מוצנעים יותר בגוף.

 

ההשלכות הקשות של רשלנות רפואית באבחון סרטן העור וחשיבות הגילוי המוקדם

סרטן העור בדומה לסוגי סרטן נוספים, הינו מחלה שניתן למנוע אותה, לעכב את התפשטותה ואף להחלים ממנה, במידה ומאבחנים אותה במועד מוקדם דיה ודואגים לטפל בה באופן המתאים. במקרים שבהם מצליחים לאבחן את הגידול בשלב מוקדם יחסית, ניתן להתחיל בטיפול שישפר את סיכויי ההחלמה של המטופל מן המחלה בעשרות אחוזים.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן העור – באי זיהוי של סוג הסרטן הנכון

קיימים 3 סוגים בולטים של סרטן העור שחשוב לדעת להבדיל ביניהם במסגרת אבחון המחלה, בכדי להימנע ממתן טיפול רפואי בלתי יעיל ואף מזיק לחולה:

רשלנות רפואית באבחון סרטן העור
רשלנות רפואית באבחון סרטן העור

 

סרטן תאי עור בסיסיים

זהו סרטן עור שמופיע בדרך כלל בעיקר על עור הפנים, אולם הוא יכול להופיע גם במקומות אחרים בגוף החשופים לשמש. סרטן תאי העור הבסיסיים נוטה להתפשט בגוף צורה איטית, ובאזור ספציפי, כך שנדיר לראותו מתפשט אף לאזורים נוספים בגוף החולה טרום אבחונו.

 

סרטן תאי עור שטוחים

זהו סרטן עור שמופיע לרוב באזורי הגוף החשופים לשמש, אולם עשוי גם הוא להתפתח באזורים אחרים בגוף. התפשטותו של סרטן מסוג זה הינה נרחבת, ולעיתים הגידול שולח גרורות אל מערכת הלימפה ואזורים אחרים בגוף החולה. מכאן שאבחון מוקדם של סרטן תאי העור השטוחים הינו קריטי מאין כמוהו.

 

מלנומה / סרטן העור הממאיר

מלנומה הינה הסרטן הקטלני ביותר מבין סוגי סרטן העור, אשר מופיע במיוחד באזורי הגוף החשופים לשמש. סרטן המלנומה מאופיין בשומות שטוחות למראה עם שינויי גוון או מרקם. סוג סרטן זה נוטה להתפשט במהרה בגוף החולה.

 

אף שהרופאים מודעים לכך שקיימת חלוקה כזו לסוגי סרטן עור שונים, לעיתים מתבצע אבחון שגוי של סוג הסרטן שהמטופל לוקה בו, ובעקבות כך, הטיפול אליו מופנה החולה איננו מתאים למצבו, מה שעשוי לגרום לו לנזקים בלתי הפיכים.

 

באילו מקרים נהוג להגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן העור?

הגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן העור, עלולה להיות רלוונטית הן במקרים של אבחון שגוי של המחלה, אבחון המחלה באיחור, או אי אבחון של המחלה בכלל. גם רופא שאינו דואג להפנות את המטופל לבדיקות המתאימות או להמשך בירור מול רופא מומחה, עלול למצוא עצמו נתבע בשל רשלנות רפואית באבחון סרטן העור.

למשל, כאשר רופא המשפחה של המטופל לא מזהה כי קיימת בעיה שמצדיקה הפנייה להמשך בדיקה אצל רופא עור או אונקולוג.

 

3 העילות העיקריות להגשה של תביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן העור

יש כמה עילות מרכזיות להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן העור:

  1. חוסר אבחון או אבחון מאוחר של גורמי סיכון להתפתחות המחלה הוא פקטור חשוב ואם הרופא אינו מזהה שהחולה נחשף יתר על המידה לקרני אולטרה סגול, או שהוא אינו מתחקה אחר סימנים גופניים, הרי שמדובר פה בסיכוי גבוה למקרה של רשלנות רפואית סרטן העור.
  2. רופא עור אשר אינו מזהה שינויים בעור או אינו מייחס חשיבות לאנומליות שונות ולשומות, הוא כזה שככל הנראה, לא מבצע את עבודתו בצורה סבירה בתור רופא המתמחה בתחום.
  3. רשלנות רפואית באי הפניית המטופל לביצוע בדיקות מתאימות לשלילת אפשרות לקיומם של גידולים סרטניים על העור.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן העור – באי ביצוע ביופסיה של העור

במקרים בהם קיים חשד להתפתחות של סרטן העור, נדרש המטופל לבצע בדיקת ביופסיה. מדובר בכלי שמאפשר אבחון ברמת ודאות גבוהה של המחלה, כשהיא קיימת. לרוב הפרוצדורה מבוצעת בהרדמה מקומית ובמסגרתה נוטל הרופא דגימה מעורו של המטופל שנשלחת למעבדה לשם בדיקת ממאירותה של הרקמה.

קיימים כמה סוגי ביופסיה של העור, ומסיבה זו, הסיכוי להתרחשות מחדלים רפואיים באבחון סרטן העור במסגרת הביופסיה קיים גם הוא. למשל, ישנם מקרים שבהם הבדיקה לא מבוצעת כהלכה, כאשר דגימת העור שנלקחת איננה רלוונטית לזיהוי המחלה.

 

איך ניתן להוכיח כי אכן התרחשה רשלנות רפואית באבחון סרטן העור?

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית היא לבצע עבודת מחקר ולהוכיח את הקשר בין המחדל שבגינו לא אובחנה המחלה במועד הרצוי, לבין הנזק שנגרם למטופל. בנוסף, יהיה עליו להוכיח גם שהרופא הנתבע סטה מפרוטוקול האבחון והטיפול המקובל בהקשר זה.

על מנת להגדיל את סיכויי הזכייה בתביעה ואת הפוטנציאל לקבלת פיצוי כספי בסכום מכובד, נהוג לתמוך בטעות התביעה גם באמצעות חוות דעת מקצועיות של רופא מומחה, אותה נהוג להשיג בעזרת עו"ד המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית.

 

בשורה התחתונה

סרטן העור היא מחלה קשה ונוראית, אך היא כזו בעזרת אבחון מוקדם ומתן טיפול מתאים, בהחלט אפשרי גם להבריא ממנה. יחד עם זאת, תביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן העור עדיין נפוצות במחוזותינו, ומעטים הם הנפגעים שזוכים לקבל פיצוי הולם על סבלם. הסוד למיצוי זכויות החולה במקרים אלו, הוא בבחירה בשירותיו של עו"ד רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה, שיודע מה הוא עושה.

 

זקוקים למידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון סרטן העור? באתר "הנבחרת המשפטית", תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית, ותוכלו לאתר עורך דין המתמחה במקרים כמו שלכם, שיסייע לכם בהגשת תביעתכם.

כאשר מדובר במחלת הסרטן, ובפרט בסרטן העור, אבחון וגילוי מוקדם של המחלה יכולים להציל חיים, פשוטו כמשמעו. במידה ומאבחנים ומטפלים במחלה כשהיא יחסית בתחילתה, ניתן למנוע או לעכב את התפשטותה ואף להחלים ממנה לחלוטין. מנגד, אבחון מאוחר יכול להביא לתוצאות קשות ואף למוות.
אם הרופא לא מאבחן את המחלה, או מאבחן אותה באיחור, הדבר יכול לגרום נזק רב למטופל ולהיחשב כרשלנות רפואית. כך גם לגבי מתן טיפול לקוי או לא הולם את חומרת המצב, אי הפנייה לבדיקות הנדרשות, פענוח שגוי של ממצאי בדיקות ועוד.
בתביעות של רשלנות רפואית, יש להוכיח שלושה אלמנטים על מנת לבסס את התביעה: נזק שנגרם למטופל, התרשלות של הרופא המטפל, וקשר סיבתי בין הנזק לבין ההתרשלות. את שלושת האלמנטים האלו ניתן להוכיח באמצעות מסמכים רלוונטיים, חוות דעת מומחה ועוד.
אם החלטתם להגיש תביעה כנגד הרופא או בית החולים בו טופלתם, מוטב לעשות זאת באמצעות עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין מומחה בתחום זה, ויידע בצורה הטובה ביותר כיצד להוכיח את שלושת האלמנטים שיש להוכיח כדי לזכות בתביעה, וכך יוכל לזכות עבורכם בסכום פיצויים שהולם את מצבכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עור

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של