רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

מה היא רשלנות רפואית?

רשלנות באופן כללי היא ביצוע מעשה מסוים ללא זהירות מספקת אשר גורמת לנזק. כאשר מדובר ברשלנות רפואית הפוקוס הוא על מקרה ונזק שנגרמו כתוצאה או במהלך, טיפול רפואי. על מנת שמקרה אכן יוגדר כרשלנות רפואית עליו לכלול גרימת נזק מצד צוות רפואי למטופל שלהם, לאור כך שלא נקטו תשומת לב וזהירות מספקת מה שגרם למקרה שהיה יכול להימנע אם כן היו ננקטים דברים אלו.

רשלנות רפואית בטיפול צוותים רפואיים מעניקים טיפולים רפואיים למטופלים שלהם כול הזמן או באופן תדיר על מנת לשפר את מצבם ולטפל בבעיות ומקרים רפואיים שאינם יכולים לטפל בהם בעצמם. החל ממקרים חריגים מאוד וכלה במקרים פשוטים. רשלנות רפואית בטיפול היא כל נזק שנגרם על ידי צוות רפואי ויכל להימנע באם היה הצוות הרפואי מעניק תשומת לב וזהירות נוספת כפי שנדרש, זאת נכון גם אם נגרם נזק חמור וגם אם נזק קל.
רשלנות רפואית באבחון בנוסף לרשלנות רפואית הנגרמת במהלכו של טיפול רפואי, גם במהלך אבחון המתבצע במטופל יכולה להתרחש רשלנות רפואית. זאת יכול להיות גם במהלך בדיקה חודרנית או שלא, אשר בוצעה במטופל לצורך האבחון, וגם במהלך פענוח של בדיקה, או החלטה בדבר מצב המטופל כחלק מהאבחון. לדוגמא באם האבחון היה שגוי במקרה בו היה אפשר לאבחן נכון, והאבחון השגוי גרם לנזק.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

על מנת להבין מה היא רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב חשוב קודם כל להכיר את הלבלב, איבר הנמצא בתוך מערכת העיקול בחלק השמאלי של הגוף. מטרתו לייצר חומרים ומיצים אשר מפרקים ומעכלים חלבונים ושומנים בגוף במקביל לייצור אינסולין אשר הוא המאפשר לגוף לנצל את הסוכרים ולאחסן שומנים. אין ספק שיש ללבלב תפקיד חשוב וקריסתו מביאה לכשל בריאותי שיכול להיות חמור.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב
רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

אבחון סרטן הלבלב

לאור העובדה כי סרטן הלבלב נוצר באיבר הלבלב שהוא איבר פנימי בתוך מערכת העיכול, על מנת לאבן סרטן זה נדרשות בדיקות הדמיה וסריקות פנימיות אשר נותנות לצוותים הרפואיים תמונת מצב מיטבית ואמיתית על המצב הפנימי של הלבלב, ומאפשרות לזהות גידולים סרטניים באם קיימים ובאופן כללי את מצבו של הלבלב. בדיקות אלו כוללות בין היתר סריקות סיטי, MRI, אולטרה סאונד וכו'.

 

רשלנות רפואית באבחון

בעוד חלק מהבדיקות הן סריקות של הבטן אשר מראות מה מתרחש בתוכה, ישנן גם בדיקות פולשניות אשר כוללות הכנסת צינוריות ואפילו מצריכות חתכים לצורך ההכנסה. באם יגרם נזק לאיבר פנימי או לגוף באופן כללי במהלך בדיקות וסריקות אלו, זה לא בהכרח יהיה מקרה של רשלנות רפואית אך כן יכול להצביע ולרמז על כך שהייתה אחת כזאת במהלך האבחון.

עוד יכול להיות כי הבדיקה התבצעה כראוי אך האבחנה של הרופא לאחר מכן הייתה שגויה למרות שהיה מידע נחוץ ואיכותי שעלה מהבדיקה ולא נלקח בחשבון או התפרש נכון על ידי הרופא ומאוחר יותר גרם לנזק בבריאותו ובמצבו של המטופל. גם אם מגלים זאת בדיעבד, עדיין יכולה להיות עילה לתביעה.

 

איך יודעים שהייתה רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב?

נזק הנגרם במהלך אבחון סרטן הלבלב הוא אמנם מצב מצער, אך הוא לא בהכרח מזכה את המטופל בזכות לתבוע את הרופאים או את הנוכחים בהליך. לצורך כך צריך להבין האם באמת הייתה רשלנות רפואית, כלומר האם היה אפשר למנוע את הנזק בעזרת מחשבה נוספת ומעמיקה יותר וכלה זהירות נוספת. במקרה ויש חשד כזה, נדרשת חוות דעת של רופא מומחה אשר ייבחן את פרטי המקרה וייתן המלצתו בעניין.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית

למרות שכל המקרה מתרחש בתוך כתלי מרכז רפואי, או במסגרת טיפול של צוותים רפואיים, עדיין יש לרופאים ולמטפלים אחריות משפטית אל מול הטיפולים שהם נותנים. במידה וניתן להוכיח, או כי יש חשד ברשלנות רפואית ניתן להגיש תביעה לבית המשפט ולתבוע את הרופאים לקבלת פיצויים כספיים בגין הנזק שנגרם. הפיצויים הללו יכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים, בהתאם לחומרת הנזק שנוצר וגם להתרחשות ולפרטי המקרה.

 

נעזרים בעורך דין

תביעה בגין רשלנות רפואית היא גם נושא רגיש בפני עצמו בשל כך שהמשפט סובב סביב נזק שנגרם למטופל אשר גם יכול להיות בלתי הפיך וחמור, אך גם כי סביר שהמטופל שהוא גם התובע, עובר ומתעסק בדברים אחרים. לאור עובדות אלו כדאי להיעזר באיש מקצוע שבמקרה זה הוא עורך דין רשלנות רפואית. תפקידו יהיה ללוות ולנהל את תיק התביעה כנגד הרופא, או כל איש צוות אחר שנוטל באחריות על מנת להשיג פיצויים שיעזרו למטופל התובע להתמודד.

 

שמים לב לזמנים

ראשית, חשוב מאוד לתעד כמה שאפשר, קרוב ככל האפשר למקרה שקרה מתוך הבנה כי סביר שכל מידע שניתן ומתרחש יהיה רלוונטי ואיכותי עבור התביעה בעתיד. אין הכרח לתבוע ישר לאחר המקרה ובעצם ניתן לתבוע בגין הרשלנות הרפואית באבחון סרטן הלבלב כל עוד לא עברו 7 שנים ממועד המקרה, כלומר מצד אחד יש הרבה זמן להגיש את התביעה, אך חשוב לשים לב לזמנים ולא לפספס את חלון ההזדמנויות.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב נקבעת במקרה שבו צוות רפואי התרשל במהלך אבחון או ביצוע בדיקה למטופל בסרטן הלבלב ורשלנות זו גרמה לנזק. היא נחשבת כחלק מדיני נזיקין וניתן לתבוע בגינה את מי שהעניק את הטיפול או האבחון וכחלק מכך גם לדרוש פיצויים כספיים בהתאם לחומרת המקרה. את התביעה מומלץ להוביל בעזרת עורך דין רשלנות רפואית אשר יפנה מהמטופל את הצורך בהקדשת זמן וקשב להליך התביעה אך שעדיין היא תקודם.

רשלנות רפואית היא למעשה מצב בו צוות רפואי כזה או אחר, בין אם רופא יחיד, צוות שלם ואפילו מוסד רפואי, מבצעים פעולות רפואיות במהלך אבחון מצב המטופל ללא חשיבה מספקת מאחורי פעולות אלו. ברובם המוחלט של המקרים, פעולות חפוזות אלו גורמות גם לנזק אצל המטופל.
מצב של רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב יכול להיות מזוהה בעיקר אם מורגש שנגרם נזק למטופל בשל האבחון, במקום שמצבו ישאר יציב או ישתפר. כמו כן, חשוב לדעת שלעיתים הידרדרות במצב המטופל אינה קשורה בהכרח ברשלנות רפואית, אלא באופי של המחלה.
הדבר המועיל ביותר שתוכלו לעשות באם נגרמה רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב, היא לפנות לעורך דין מקצועי בתחום. עורך דין זהף, יוכל לומר לכם בוודאות האם מומלץ להגיש תביעה משפטית בנידון, ובמידה וכן יסייע לכם לנצח בה.
במקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב, כמו גם בכל מקרה שנגרם לכם עוול כזה או אחר, חשוב מאוד לתעד. שמרו מסמכים, עדויות מטיפולים וכו', אשר יסייעו לעורך הדין להוכיח את הרשלנות שנגרמה. כמו כן, וודאו כי לא חולף זמן רב מדי מאז הרשלנות.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של