רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט

רשלנות רפואית בטיפול

טיפול או אבחון רפואי אשר גרמו לנזק אצל המטופל כתוצאה מקלות דעת או אי זהירות מספקת שנקט הרופא מוגדרים כרשלנות רפואית. מקרים מסוג זה הם קודם כל מצערים מאוד, אך גם על אחריותם של הצוות הרפואי שגרם לנזק והם אלו שנוטלים באשמה, באם קיימת. בהמשך לכך, יכול המטופל להגיש תביעה אל מול מי שטיפל בו ובאם יוכיח שהייתה רשלנות רפואית גם יוכל לקבל פיצויים כספיים מהנתבע. ניתן לתבוע את:

  1. הרופא המטפל באופן אישי
  2. הצוות רפואי הכולל שטיפל במטופל
  3. המוסד הרפואי בו טופל בעת הרשלנות

רשלנות רפואית באבחון

בדומה לרשלנות רפואית בטיפול, גם בהליך האבחון יכולה להיות רשלנות רפואית והיא באותה מידה באחריות, או יותר נכון באשמת הרופאים. הנזק שנגרם למטופל יכול להיות כתוצאה ישירה מהליך האבחון, לדוגמא נזק מבדיקה מסוימת שבוצעה לצורך האבחון אך גם במקרה בו האבחון עצמו היה שגוי או לא מספיק מלא ובאופן עקיף בהמשך גרם לנזק אצל המטופל.

 

מתי לחשוד ברשלנות רפואית?

מהרגע שאובחן סרטן הוושט סביר כי המטופל יצטרך לעבור הליכים אבחוניים וטיפולים רבים על מנת להתאים לו את הטיפול המתאים להחלמה ועצירת ההתפשטות. חלק מהטיפולים יצליחו וחלק לא, אך לא כולם רשלנות רפואית. בכול מקרה, כדאי לחשוד בכל נזק שנגרם כתוצאה מאבחון או טיפול באם היה ניתן למנוע ועל כן, נוצר מקרה של רשלנות רפואית, או שפשוט קרה נזק בעקבות הסיכון שיש בכל הליך רפואי.

 

אבחון סרטן הוושט

אבחון של סרטן הוושט, בדומה לסוגי סרטן נוספים הנוצרים בתוך איברים פנימיים בגוף, דורש לרוב ביצוע של סריקות מסוימות שייתנו תמונה על החלק הפנימי של הגוף. מסריקה זאת ניתן להבין האם ישנם גידולים סרטניים בגוף והיכן מקורם. בגלל שמדובר בסרטן הוושט, ישנן דרכים ספציפיות יותר לאבחון כדוגמת החדרת מצלמה לתוך הוושט שתיתן תמונת מצב פנימית טובה ומתאימה יותר.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט
רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט

רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט

רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט תהיה במקרה בו הבדיקה גרמה לנזק בבריאות ובגוף המטופל, כאמור, נזק שהיה ניתן למנוע אם היה משקיע הרופא יותר תשומת לב או זהירות במהלך האבחון. לדוגמא, בבדיקות המצריכות החדרת משהו אל תוף הגוף, או התאמה של מימון כדורים ותרופות שבמקרה בו נבחר מימון שגוי, נגרם גם נזק. יכול להיות כי ההשלכות של רשלנות רפואית באבחון יתבהרו רק מאוחר יותר אך עדיין ניתן לתבוע.

 

תביעת רשלנות רפואית

לאור העובדה כי רשלנות רפואית היא עילה לתביעה, יכול המטופל להחליט לתבוע את מי שגרם לו לנזק ולקבל ממנו פיצויים. התביעה היא משפטית ועל פי חוק לכל דבר ודורשת הבאת עדויות שאכן התרחשה רשלנות רפואית במהלך אבחון סרטן הוושט אצל התובע. ללא יכולת להוכיח רשלנות זאת, לא ניתן לקבל את הפיצוי שנתבע. את ההוכחות ניתן להביא מרופא מומחה חיצוני אשר יבחן את המקרה וייתן חוות דעתו בנושא.

 

עורך דין רשלנות רפואית

במקרים של רשלנות רפואית מטפלים ומנהלים עורכי דין אשר מתמחים בדיני נזיקין וספציפית בתיקים ובתביעות של רשלנות רפואית. שכירת שירותיו מייעלת מאוד את ההליך לאור כך שמדובר בהליך משפטי של ממש אשר דורש לרוב גם הגעה לבית המשפט וניהול תביעה מלאה מול הצוות הרפואי שטיפל במקרה. כדאי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית כבר מהרגע בו עולה חשד לקיום מקרה כזה.

 

האם אפשר לתבוע בדיעבד?

הליך אבחון וטיפול בסרטן הוושט יכול להימשך גם שנים ועל כן, יכול להיות כי הנזק שגרם האבחון שביצע הרופא יתבהר רק מאוחר יותר. בכל מקרה, חלה התיישנות על המקרה רק לאחר 7 שנים מהמועד בו קרה, כלומר ניתן לתבוע בגינה גם לאחר שעברו כמה שנים ממועד המקרה. חשוב לזכור נתון זה ולא לפספס הזדמנות לעשות צדק ולקבל פיצוי אשר יסייע להתמודד עם הנזק שנגרם.

 

שמירת תיעודים וחוות דעת

דווקא בגלל שמדובר בסרטן שהוא מחלה מאוד מורכבת ועשויה להיות חמורה, סביר כי יקבל המטופל כמה חוות דעת והמלצות מרופאים שונים על מנת לוודא כי מתקבל הטיפול הטוב ביותר. בכל מקרה, גם אם הטיפול והאבחנה מתבצעת מול רופא אחד, כדאי וחשוב לשמור כל מידע רפואי שכזה לצורך עתידי. גם לתביעות ביטוח לדוגמא, אך גם במקרה שבו יהיה רצון ועילה לתבוע בגין רשלנות רפואית, אלו יידרשו.

 

מתייעצים ומבררים

לא כדאי לגשת לתביעה באם אין ודאות או לפחות ספק קל שאכן יש עילה לתביעה ודרך להוכיח שהייתה רשלנות רפואית. כדאי מאוד להתייעץ תחילה עם אנשי מקצוע, הן עורכי דין שמתמחים ובעלי ניסיון בתחום, אך הן עם רופאים או צוותים רפואיים שמבינים בסוג המקרה ובסרטן הוושט ויוכלו לתת דעה ראשונית.

בכול מקרה, כדאי לבדוק את הזכאות וההיתכנות להצליח בתביעה ולקבל את הפיצוי ולא לוותר מראש על הגשת התביעה בגלל בירוקרטיה. היתרון של שילוב עורך דין מקצועי ומנוסה בתביעה היא הורדת העול הבירוקרטי מהמטופל והפיכת כל ההליך להרבה יותר פשוט ויעיל.

 

תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט היא זכותו של כל מטופל שנגרם לו נזק במהלך אבחון מחלה זאת. על מנת שגם יזכה במשפט ויקבל פיצוי, עליו להוכיח כי נגרם לו נזק בעקבות רשלנות רפואית וזאת נעשה בעזרת חוות דעת של רופא מומחה אשר בוחן את המקרה. בכול מקרה כדאי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית שתפקידו יהיה לנהל את התביעה באם אכן תוגש כזאת, על מנת גם להבין מה נדרש לתביעה והאם כדאי להגיש אותה.

רשלנות רפואית באופן כללי, היא מצב בו מתבצעות פעולות רפואיות שגויות במהלך טיפול בחולה כזה או אחר. בנוגע לרשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט, מדובר על טעויות המתבצעות במהלך אבחון מחלת הסרטן כגון פענוח שגוי של בדיקות בנושא, או לקיחת החלטות שגויות.
במקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט, יש אפשרות לקיים הליך משפטי. עם זאת,על מנת לבצע הליך משפטי צריך לדעת את מי תובעים. במקרה זה, מדובר על שלושה גורמים אפשריים – הרופא האישי, הצוות הרפואי השלם או המוסד הרפואי בו נגרמה הרשלנות.
תהליך האבחון של סרטן הוושט מורכב משלבים שונים אשר כוללים הליכים אבחוניים וטיפולים שונים. ובכן לא כל מקרה של החמרה במצב המטופל נובע מרשלנות באבחון, אך אם נגרם נזק כזה או אחר, זה בהחלט מקום להתחיל לחשוד.
במקרה שבו הוכחה רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי בתחום הרשלנות הרפואית ובפרט בתחום רשלנות רפואית באבחון סרטן הוושט. כך, תוכלו להיות בטוחים שהטיפול המשפטי ברשלנות הנתונה, יתבצע כראוי, ואתם תקבלו את הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה מצביעה על הוושט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של