רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים עלולה להיות בעלת השלכות הרות אסון עבור אדם החולה במחלה. אבחון של סרטן האשך חייב להתבצע בהקדם האפשרי ובאופן מדויק, על מנת שלגברים החולים במחלה יהיה סיכוי להחלים ממנה ולהימנע מפגיעה בלתי הפיכה בבריאותם ובפוריותם.

אולם למרבה הצער, למרות המודעות לחשיבות של אבחון המחלה בשלביה הראשוניים, מקרים של כשלים באבחון סרטן האשכים עדיין מגיעים מעת לעת לפתחם של בתי המשפט בישראל.

מהו סרטן האשכים?

סרטן האשכים הוא סרטן נדיר יחסית, שנפגעים ממנו גברים בגילאי 20 ועד 40. גורמי הסיכון להופעתו אינם ברורים לחלוטין, אף שידוע כי גברים שבילדותם סבלו מאשך טמיר, עשויים להיות בקבוצת הסיכון להתפתחות המחלה, לצד גברים עם רקע משפחתי של סרטן מסוג זה. התסמינים של סרטן האשכים כוללים תחושה של גוש באשך, תחושת אי נוחות, או כאב מקומי.

במקרים שבהם מופיעים תסמינים אלו, רופא המשפחה, שבדרך כלל יהיה הגורם שעמו נפגש המטופל לראשונה, מצופה לבצע בדיקה פיסית מלאה ולהפנות את המטופל לביצוע בדיקות נוספות. כמו כן, כאשר עולה מצד רופא המשפחה חשד לסרטן האשכים, הוא אמור להפנות את המטופל להמשך בדיקה אצל רופא אורולוג.

כשאבחון סרטן האשכים מתבצע בצורה מהירה מספיק, ישנה אפשרות בדרך כלל לטפל במחלה באמצעות ניתוח. אולם במקרים שבהם המחלה אינה מאובחנת במועד, לעתים ההזדמנות לנתח את המטופל חולפת ויחד עמה גם הסיכויים להחלמתו.

 

כיצד אמור אבחון סרטן האשכים להתבצע?

אבחון סרטן האשכים מתבצע על ידי ביצוע בדיקת אולטרסאונד, בדיקות דם וגילוי של מרקרים בדם המאפיינים את סוג הסרטן הזה, או באמצעות בדיקת MRI. לרוב, לא נהוג לבצע בדיקת ביופסיה במקרים שבהם קיים חשד לגידול סרטני באשך לאור החשש מכך שהגידול יתפשט לאיברים הסמוכים. מסיבה זו, האבחנה הסופית של סרטן האשכים מתבצעת בפועל במהלך הניתוח.

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים
רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים

האתגר בהשגת האבחון הסופי של סרטן האשכים

הניתוח המיועד לטיפול ואבחון של סרטן האשכים מעורר חששות בקרב מטופלים רבים, ולא בכדי. היה והניתוח לא בוצע במידת הזהירות הנדרשת, עלול המנותח לסבול מפגיעה בלתי הפיכה בפוריותו ובבריאותו בכלל. לכן נדרש הרופא המנתח להציג למטופלים המועמדים לביצוע הליך אבחנתי שכזה את התמונה המלאה, לרבות הסיבוכים הפוטנציאליים הכרוכים בהליך הכירורגי.

ככל שהרופא המטפל לא דאג להציג למטופל תמונת מצב אמיתית וברורה בנוגע לסיכונים בהשגת האבחון הסופי לסרטן האשכים, הוא חושף עצמו לתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים – באבחון שלב המחלה

לאחר שסרטן האשכים מאובחן מגיע השלב בו נדרש הרופא המטפל לקבוע מהו שלב המחלה שבו נמצא החולה, כשהדירוג נע בין 1 ל – 4. בסרטן האשכים שלב 1, מדובר בגידול שממוקם רק באשך או יותרת האשך. במקרים של סרטן האשכים שלב 2 מדובר בגידול שכבר הספיק להתפשט לכלי הדם או הלימפה. בסרטן האשכים שלב 3 מדברים על גידול שהתפשט עד צינור הזרע, ובסרטן האשכים שלב 4 הגידול כבר הגיע לשק האשכים.

אם סרטן האשכים מגיע לשלב מתקדם עקב אבחון מאוחר של המחלה או אבחון שגוי של שלב המחלה, שכתוצאה ממנו לא קיבל המטופל את סוג הטיפול המתאים למצבו, ייתכן ומדובר ברשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים שניתן להגיש בגינה תביעת פיצויים.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים – חשיבות האבחון המוקדם של המחלה

בדומה לסוגי סרטן המופיעים באיברים אחרים, גם סרטן האשכים מצריך אבחון מוקדם של המחלה בכדי למנוע את ההתפשטות שלה לשאר חלקי הגוף. ככלל, הסיכויי להחלמה מסרטן האשכים נחשב גבוה, ולכן מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים שפוגעים ביעילות הטיפול במחלה, נשפטים בבתי המשפט לחומרה.

בהעדר עירנות מספקת מצד רופא המשפחה, או האורולוג של החולה עלול האבחון של המחלה להתעכב במידה שתעמיד בסיכון את בריאותו הכללית של הגבר ואת  פוריותו, ומכאן חומרת הדין הצפויה למי שיורשע ברשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים לאחר רמיסיה

רשלנות רפואית עלולה להתרחש גם בשלב המעקב אחר מטופלים שהחלימו לכאורה מסרטן האשכים. רשלנות כזו עלולה להתבטא באי ביצוע מעקב אחר מצבו הרפואי של המטופל, אי הפנייתו לביצוע בדיקות דם תקופתיות, ואי מעורבות בכלל מצד רופאיו, שעלולה להוביל להישנותה של המחלה מבלי שהדבר יאובחן במועד שעוד ניתן לטפל בחזרת הסרטן ביעילות.

 

איך להגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים?

תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים מוטב להגיש באמצעות עורך דין שמתמחה בתביעות רשלנות רפואית מהסוג הזה באופן ספציפי. עורך הדין נדרש להוכיח במסגרת המשפט, שהרופא שטיפל במרשו לא התנהל כפי שמצופה מרופא בתחומו להתנהל ושכתוצאה מכך נגרם לתובע הנזק המדווח בתביעה.

על מנת להוכיח זאת בבית המשפט, יש צורך לערוך את כל החומר הראייתי כחלק מתיק ההוכחות של התביעה ולכלול בו הן את המידע הרפואי שנמצא בתיק הרפואי של התובע, והן תיעוד של כל אינטראקציה שהתובע ניהל עם רופאיו.

מעבר לכך הגשת תביעת רשלנות בגין אבחון מאוחר או שגוי של סרטן האשכים, דורשת הצגת חוות דעת מרופאים מומחים בתחום האורולוגיה, שמסייעת לתובע לשכנע את בית המשפט בצדקת טענותיו כלפי הנתבע.

 

איך ניתן להוכיח כי אכן התרחשה רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים?

כדי להוכיח שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים, עורך דין שמייצג אדם שמגיד תביעת רשלנות רפואית מסוג זה, מבצע עבודת תחקיר שנועדה להוכיח את קיומו של קשר בין המחדל הרפואי שבעטיו המחלה לא אובחנה בזמן, לבין הנזקים שנגרמו למטופל.

כמו כן, יש להוכיח שהרופא העומד לדין, סטה מנוהל האבחון המקובל במקרים דומים. לשם כך מסתייע עורך הדין כאמור בחוות דעתו של הרופא המומחה שיש בה כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה בתביעה והפוטנציאל להגשת הפיצויים לתובע.

 

זקוקים למידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים? באתר "הנבחרת המשפטית", תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית, ותוכלו לאתר עורך דין המתמחה במקרים כמו שלכם, שיסייע לכם בהגשת תביעתכם.

ישנה חשיבות רבה באבחון מוקדם של סרטן האשכים וזאת בדומה לסוגי סרטן אחרים. אבחון מוקדם של סרטן האשכים יכול למנוע את ההתפשטות של המחלה לאזורים אחרים בגוף. בנוסף, סיכוי ההחלמה מסרטן זה נחשב לגבוה, כך שאם לא מאבחנים בזמן את סרטן זה, מצבו של המטופל עשוי להתדרדר.
כמובן, במידה ורופא המשפחה או האורולוג קשובים לתסמינים שהמטופל מציין כי הוא חווה, הם יכולים לאבחן את קיומו של סרטן האשכים בשלב מוקדם יחסית, ובכך לאפשר למטופל לקבל את הטיפול המתאים בזמן, מבלי להעמיד את בריאותו ופוריותו של המטופל בסיכון.
בהחלט, רשלנות רפואית באבחון סרטן האשכים יכולה להתרחש גם בשלב המעקב אחר החלמה לכאורה מהסרטן. רשלנות רפואית סרטן האשכים עשויה לבוא לידי ביטוי בעקבות אי ביצוע מעקב מתאים אחר המטופל שעבר את הניתוח מכיוון שאי מעורבות רפואית עשויה להוביל להישנות של המחלה.
ניתן לגשת אל עורך דין שמתמחה בתביעות של רשלנות רפואית סרטן האשכים ולמסור לו את כל הפרטים. עורך הדין יבצע את כל ההתנהלות אל מול בית המשפט והוא יעשה כל שביכולתו כדי להוכיח שאכן הייתה התנהלות שגויה בכל הקשור לאבחון סרטן האשכים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש מחזיק ריבוע

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של