רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה

הפחד הגדול ביותר של כל אם ואב לעתיד, הוא לידה זה תינוק הסובל מליקויים בריאותיים או מומים. ספינה ביפידה היא בין התסמונות החמורות ביותר שעלולות להופיע במהלך ההריון. זהו למעשה מושג שבא מתאר פגם התפתחותי בעוברים אשר נוצר כבר בחודש הראשון להיריון. פגם זה מתבטא כפתח אשר נוצר בחוליות עמוד השדרה ולעתים כבליטה של חוט השדרה שעובר דרך החוליות.

תסמונת הספינה ביפידה עלולה להוביל לפגיעה מוטורית נרחבת, לשיתוק כללי, קשיים במתן צרכים בצורה עצמאית, ולצורך בתמיכה סיעודית לכל החיים. במקרים שבהם אבחון ספינה ביפידה איננו מתבצע במועד שמאפשר להורים לקבל החלטה מושכלת בנוגע להמשך ההיריון, או שאינו מתבצע כלל, מי שנושאים בהשלכות הם הילוד והוריו.

אולם כאשר האבחון של התסמונת לא מבוצע כהלכה בעקבות מחדל של גורמים במערכת הבריאות, אין הצדקה לכך שהורי הילד ידרשו לשאת בנטל לבדם. לכן במקרים כאלו נהוג לקבל הכוונה משפטית בנוגע להגשת תביעת רשלנות רפואית בליווי של עורך דין מיומן.

רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה – בכיה לדורות

ישנם אנשים רבים שמאמינים כי לידתו של תינוק היא ברכה, יהיה מצבו הבריאותי אשר יהיה. אולם יש גם מי שסבורים כי חיי סבל אינם חיים שראוי לחיותם. מאחר ובמדינות מתוקנות נהוג לאפשר לאם ולאב לעתיד לקבל החלטה מושכלת בנוגע להבאת ילדים לעולם וגידולם בהתאם לאמצעים העומדים לרשותם, נהוג להפנות נשים הרות לביצוע בדיקות סקר שמטרתן היא לאבחן מומים ובעיות בהתפתחות העובר בשלבי ההריון השונים.

בין הליקויים שניתן לאבחן באמצעות בדיקות מסוג זה, ישנה תסמונות הספינה ביפידה, הניתנת לגילוי כבר בשלב בדיקות הסקר הראשוניות בהריון ובכללן בדיקות האולטראסאונד. למרבה הצער, במקרים שבהם ההורים לעתיד אינם מופנים לביצוע הבדיקות המתאימות או שהבדיקות אינן מבוצעות כהלכה וכתוצאה מכך נולד ילד הסובל מהתסמונת, נכונים חיים של מצוקה לכל בני המשפחה.

 

רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה – במה היא מתבטאת?

רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה עלולה לבוא לכלל ביטוי באחד משלושה אופנים:

  1. אי אבחון של ספינה ביפידה – מקרים שבהם הליקוי בעובר איננו מזוהה במסגרת בדיקות הסקר – בין אם בעקבות מחדל שהתרחש במעמד ביצוע הבדיקה ובין אם בעקבות טעות בפענוח של הבדיקה.
  2. אי הפנייה של האם ההרה לבדיקות האבחון – כאשר לא נערכות כלל הבדיקות הנחוצות לאיתור מומים או פגמים בעובר, משום שהרופא המטפל באם לעתיד לא דאג להמליץ לה על ביצוע הבדיקות הללו, תיתכן עילה מוצדקת להגשתה של תביעת רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה, ככל שהתינוק יוולד עם פגם מסוג זה.
רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה
רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה

רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה פוגעת בזכות הבחירה של ההורים

אף שהפסקת הריון מרצון, היא לא הבחירה המועדפת עבור מרבית הנשים ההרות, אין פירושו של דבר כי ההחלטה אודות המשך ההריון צריכה להתבצע על ידי גורם אחר. להורים לעתיד יש זכות לקבל תמונת מצב מלאה הנוגעת להתקדמות ההריון, על מנת שיוכלו לבחור בלב שלם אם ברצונם להביא לעולם ילד במקרה של הריון לא תקין. לידה של ילד הסובל מליקויים שונים, מחייבת היערכות לוגיסטית, רגשית וכלכלית לגידולו, ולא כל הורה מסוגל לכך.

לכן הבחירה צריכה להיות של ההורים לעתיד בלבד, ותפקידה של המערכת הרפואית הוא לאפשר להם להגיע להחלטה מושכלת, לאחר שנמסרו להם כל הנתונים הרלוונטיים. למרבה הצער, רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה, שוללת מהורי הילד את האפשרות לקבל את ההחלטה הזו במודע.

 

איך מגישים תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה

בהגשת תביעת רשלנות רפואית עקב כשל באבחון של ספינה ביפידה, יש לצרף את כל התיעוד הרפואי הנוגע להריון ולמהלכו. במידה והכשל האבחוני אירע במסגרת ביצוע בדיקות הסקר, חשוב לצרף גם את הצילומים שנלקחו במסגרתן כראייה בתיק ההוכחות של התביעה.

בעזרת החומרים הללו, יחתור עורך דין נזיקין שמלווה את התביעה להוכיח בבית המשפט את קיומו של קשר ראייתי ברור בין הליקויים בביצוע הבדיקות או בהתנהלותם של גורמי הרפואה המעורבים, לבין לידתו של תינוק הסובל מתסמונת הספינה ביפידה.

 

כיצד מסייע עורך הדין בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה

עורך דין מנוסה מתחום הרשלנות הרפואית יודע כיצד לבנות את תיק ההוכחות בתביעה ובאילו רופאים מומחים להסתייע על מנת להוכיח בבית המשפט באילו שלבים באבחון התסמונת התרחשו מחדלים שראוי היה למנוע. על רקע זה, כל פעולה שלא עולה בקנה אחד עם מבחן "הרופא הסביר" תהווה עילה לתשלום פיצויים לתובעים בהליך המשפטי.

 

כמה פיצויים ניתן לקבל בגין רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה

סך הפיצויים שניתן לקבל במקרה של הרשעה ברשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה משתנה מתיק לתיק, ותלוי באופי הלידה, ככל שיצאה אל הפועל והיקף הפגיעה שלידת התינוק הסובל מהתסמונת, הסבה לרמת החיים של התובעים.

 

למה בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה יש צורך בחוות דעת רפואית?

הגשת תביעת רשלנות רפואית עם סיכויי הצלחה טובים, מצריכה מצד התובעים יכולת להוכיח את קיומו של קשר בין ביצועי הרופא שטיפל בהם, לבין הנזק שנגרם להם. בעזרת חוות דעת של רופא מומחה המתמחה בנושא של מומים התפתחותיים בעוברים, ניתן לבסס הוכחה לקשר כזה באופן שימקסם את סיכויי הזכיה בתיק.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה היא מחדל רפואי חמור שעלול להוביל ללידת תינוק שנדון לחיי סבל וכאב. לכן אין להקל בכך ראש. גידול של ילודים הסובלים מתסמונת זו כרוך לא רק בקושי רגשי אדיר אלא גם בהוצאות כבדות מאוד, ולכן הורים שנפגעו ממחדל כזה נוהגים לפנות לעו"ד לשם הגשת תביעות פיצויים כנגד הרופאים שכשלו במילוי תפקידם.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון ספינה ביפידה? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש בודק דופק

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של