רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס

סיסטיק פיברוזיס (באנגלית: Cystic Fibrosis) זו מחלה חמורה שללא אבחון מוקדם וטיפול הולם, עלולה להוביל למוות. אף שהרפואה המודרנית מאפשרת לחולים בסיסטיק פיברוזיס הקלה מסוימת בתסמינים, האבחון המוקדם הוא קריטי לעניין זה.

אם נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס ואתם שוקלים להגיש תביעה נגד הגורמים הרפואיים שאחראיים למחדל לתחושתכם, חשוב לדעת שקבלת הכוונה משפטית מקצועית של עו"ד מנוסה, עשויה לחולל הבדל עצום בסיכויי ההצלחה בתביעה.

מהי מחלת הסיסטיק פיברוזיס?

סיסטיק פיברוזיס הינה מחלה מסכנת חיים שהדרך לרפא אותה טרם נתגלתה. מחלת סיסטיק פיברוזיס גורמת לנזקים רב מערכתיים בגוף החולים בה, שמתחילים לרוב בפגיעה בתפקודי הריאות והלבלב. מקור המחלה הוא פגם בחלבון בגופו של האדם החולה, אשר מוביל להופעתן של תופעות לוואי חמורות כדוגמת: דלקת ריאות, פגיעה בבלוטות הזיעה, קשיים בנשימה, ופעילות מעיים לא תקינה, אשר מקשה במיוחד על חיי היומיום של החולים.

סיסטיק פיברוזיס היא למעשה מחלה תורשתית, ולכן היא נפוצה במיוחד בקרב האוכלוסייה הלבנה. התפרצותה של המחלה אינה מושפעת מגורמים סביבתיים, ולפיכך מי שנמצא בקבוצת סיכון לתחלואה בסיסטיק פיברוזיס עלול לגלות בוקר אחד שהוא חלה, ללא כל התראה מוקדמת.

 

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס אל מול חשיבות האבחון המוקדם

האבחון המוקדם של מחלת סיסטיק פיברוזיס הוא קריטי ליכולתו של החולה לקיים רמת חיים סבירה ולהאריך עד כמה שניתן את תוחלת החיים שלו. במקרים שבהם מגלים את המחלה בשלב מוקדם מספיק, ניתן להקל מאוד על תסמיניה בעזרת הפניית המטופל לקבלת טיפולים תומכים. אולם לשם כך, הרופאים נדרשים לגלות ערנות לתסמינים האופייניים למחלה ולדאוג כמובן להפנות את המטופל לטיפול הרלוונטי למצבו.

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס
רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס

 

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס – כיצד היא באה לידי ביטוי?

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס עשויה לייצר שלל תרחישים בעלי השלכות בריאותיות מרחיקות לכת, לרבות: אי זיהוי של תסמיני המחלה, אבחון שגוי של המחלה, אי הפניה של המטופל לביצוע הבדיקות הרלוונטיות, פענוח לקוי של תוצאות הבדיקות, ועוד.

כאשר רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס מתבטאת בכך שרופא המשפחה או הרופא המטפל במטופל איננו מזהה את תסמיני המחלה מסיבות הקשורות בהתנהלות בלתי מקצועית ובלתי אחראית בעליל מצידו, אותו רופא עלול לעמוד בפני הליכים משפטיים במסגרת תביעות רשלנות רפואית שהוגשו על ידי מטופליו ובני המשפחה שלהם.

 

מתי נהוג להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס?

במחלת סיסטיק פיברוזיס, אבחון מהיר הוא שם המשחק. אבחון של המחלה בשלביה המוקדמים, יכול לסייע במידה ניכרת בגיבוש אורח חיים שיקל מאוד על ההתמודדות עם תסמיני המחלה. לעומת זאת, אי אבחונה של המחלה בשלב מוקדם דיה ואי טיפול בה בשל כך, מקצרים באופן דרמטי את תוחלת החיים של המטופל. לכן כשהמחלה איננה מאובחנת בזמן ואינה מטופלת כראוי בשל מחדל רפואי, יש מקום לשקול את הגשתה של תביעת נזיקין נגד הגורמים שאחראיים למחדל, בעזרת עו"ד מומחה.

 

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס והוכחת עילת התביעה

כפי שהזכרנו לעיל, מחלת סיסטיק פיברוזיס היא למעשה מחלה חשוכת מרפא. יחד עם זאת, כיום כבר ניתן לטפל במחלה בעזרת מגוון של כלים יעילים, אשר תורמים מאוד לשיפור איכות החיים של החולה. גם מי שחלו בסיסטיק פיברוזיס, יכולים כיום לחיות חיים נוחים יחסית בצל המחלה. זאת בהינתן כמובן, שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם מספיק.

לעניין זה, קיימת משמעות מכרעת לצורת ההתנהלות של הרופא המטפל. על מנת להוכיח את עילת התביעה נהוג להסתייע ברופא מומחה שמספק חוות דעת מקצועית כעד תביעה בתביעות פיצויים. תפקידו של עד מומחה כזה הוא, בקצרה, לבדוק אם הכשלים באבחון מחלתו של התובע ניתנים היו למניעה, בנסיבות המקרה המדווחות.

אומדן כזה לאופן התנהלותו של הרופא המטפל מהווה בסיס להוכחת עילת התביעה בבית המשפט ולהשגת פיצוי כספי ראוי לתובע.

 

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס במבחן "הרופא הסביר"

מחדלים רפואיים הנוגעים לאבחון של מחלת סיסטיק פיברוזיס, עלולים כאמור להתרחש בכמה וכמה צמתים. כאשר רופא שעימו החולה בא במגע איננו מזהה את הסימפטומים האופייניים למחלה או שאיננו מייחס אותם לסיסטיק פיברוזיס, או כאשר הרופא אינו מפנה את המטופל לביצוע בדיקות רלוונטיות, או אז הוא עלול למצוא שהוגשה כנגדו תביעת רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס.

במקרים שבהם מגיעות תביעות מסוג זה לפתחם של בתי המשפט בישראל, ובמסגרתם התביעה מציגה עד מומחה שמספק חוות דעת רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס – תפקודו של הנתבע נבחן ביחס לסטנדרטים המקצועיים שמחייבים כל רופא בתחום התמחותו. אומדן זה נקרא "מבחן הרופא הסביר".

לרוב כאשר מתברר כי הרופא שטיפל בחולה לא פעל בהתאם לנהלים המקובלים לאבחון המחלה – כפי שהיה נוהג כל רופא "סביר" בנסיבות המקרה המתוארות, בתי המשפט נוהגים להרשיע את הנתבע ברשלנות רפואית.

 

רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס – כמה פיצויים ניתן לקבל בתביעה?

הסכום המתקבל בדרך כלל במסגרת תביעות רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס, הוא מטבע הדברים תלוי סיטואציה ונסיבות. חשוב לדעת שכל מקרה נבחן לגופו במסגרת תביעות נזיקין, אולם ככלל, ככל שהנזקים שנגרמו לתובע הם גדולים יותר, וככל שהראיות תומכות בכך שהרופא שאחראי לנזק לא פעל כמצופה, כך גדלים גם הסיכויים לקבלת פיצוי כספי בסכום גבוה יותר.

מעורבותו של רופא מומחה כעד תביעה גם היא תורמת לעניין היקף הפיצויים המתקבל, וכמובן גם יכולתו המקצועית של עורך הדין המייצג את התובע.

 

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית באבחון סיסטיק פיברוזיס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע רב על דיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין שיסייע לכם בנושא.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גוף האדם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של